recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereolab's stuebio med AT-lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereolab's stuebio med AT-lærred

Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Lyder fedt. Hvis du vil lave en DIY af 2242h i 225l kab, er den næsten spild ikke bare at købe en færdig 4645c. Samme mål som du skriver.

Samme volumen, ikke nødvendigvis samme dimensioner.Wink Jeg vil gøre den mindre dyb, så den kan gemmes i en smallere screen wall.

Men du har ret, man skal ikke gå DIY-vejen for at spare penge, da enheden alene koster næsten det samme som hele 4645c-subben.Confused

Før jeg kaster mig ud en DIY-sub kræver det dog at jeg anskaffer en forstærker til at drive den, samt at jeg har en DSP i systemet. Det kan selvfølgelig gøre billigt, men 2 subs + forstærker + dsp, der taler vi nemt 40.000 kr. Så indtil videre er det kun for sjov.

JBL 6260 er velegnet til at drive Subs. Kender en som bruger den til synthesis. Jeg bruger dem selv til at drive mine bagkanaler, og de spiller rigtig godt. Man skal dog være opmærksom på at JBL Pro gear spiller med omvendt fase.
150w med en strømforsyning på 1kw.
Jeg købte mine for 2k stk. De er umulige at slå ihjel
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

JBL 6260 er velegnet til at drive Subs. Kender en som bruger den til synthesis. Jeg bruger dem selv til at drive mine bagkanaler, og de spiller rigtig godt. Man skal dog være opmærksom på at JBL Pro gear spiller med omvendt fase.
Vidste ikke du var begyndt at lege med vintage gear. Den forstærker er fra før jeg blev fødtLOL Jeg starter lige med mine to "nye" M&K subs. DIY-projektet kommer henad vejen... Ordsproget "Rom blev ikke bygget på en dag" passer nok meget godt herWink
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 16:27

Vidste ikke du var begyndt at lege med vintage gear. Den forstærker er fra før jeg blev fødtLOL Jeg starter lige med mine to "nye" M&K subs. DIY-projektet kommer henad vejen... Ordsproget "Rom blev ikke bygget på en dag" passer nok meget godt herWink

Hehe - de ligner noget fra før JEG blev født. Det er rent kult.
Min kammerat prøvede at lade dem trække hans array 1400. De blev holdt i jerngreb. Og så har de den vildeste dynamik.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 19:40

Rom blev ikke brygget på en dag LOL
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 03:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Rom blev ikke brygget på en dag LOL
...men drukket på en dagWink
Til top

Besvar Besvar Side  <1 678

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu