recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereosetup - NÆSTEN i mål. Mangler sidste hjælp!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereosetup - NÆSTEN i mål. Mangler sidste hjælp!?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Madsbabz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madsbabz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stereosetup - NÆSTEN i mål. Mangler sidste hjælp!?
    Sendt: 10-Januar-2012 kl. 15:16
Hej folkens
 
Efter godt 1½ måneds research og lytte-tests i bl.a. Hifiklubben og Tapeconnection er jeg endelig igennem junglen og har fundet følgende setups:
 
Indledende:
Krav:
Sourroundreceiver (indbygget DAC/Airplay, Mulighed for Bi-amping, Zoner mv.)
God bas uden sub-woofer
Budget ca. TDKK 10 +- 2500.
 
Info:
Musikkilde er MP3 format (320 kbits over Air-play)
Musikken er "nymodens" - Pop/dance
Lytterummet er 2 stuer adskilt af franske dører på ca 30m2 hver. Trægulv i begge.
Jeg kan godt lide lidt "punchy" bas.
 
Umiddelbare setups (er der nogle jeg har overset?)
HifiKlubben:
Denon AVR 1912
Zensor 7
 
Fordele: Indbyttet airplay, pæne højttalere med god bas
Ulemper: Er der nok POWER i 1912 til "fest-brug?", Højttalere kan ikke Bi-ampes.
 
Pris ca 9.000
 
Konkret spørgsmål: Er der nok PUNCH i receiveren, eller skal jeg have en anden?
 
_________________________________________________________________________
 
TapeConnection:
Yamaha RXV 771
Monitor Audio BX6
Apple Airport Express
 
Fordele: Virker umiddelbart som rigtig god kvalitet, gode viderebygningsmuligheder og fremtidssikret. Rigtig god lyd.
Ulemper: lidt for "pæn" lyd. (Mangler punch), Airplay ikke indbygget.
 
Pris ca 11.500.
 
Konkret spørgsmål: Tror i at bassen i Zensor 7 er bedre end BX6? (det er virkelig svært at vurdere da lytterum mv. var meget forskellige)
 
 
 
Hvilken af ovenstående setups ville i vælge?
Ville i vælge noget helt andet end dem jeg har listet op?
 
MANGE tak for alt inspirationen fra andre poster.
 
Til top
foffer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér foffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 19:13
Du har skrevet i topic at du skal ha hjælp til et stereo setup, men poster 2 surround forstærkere? Du kan jo få mere 'punch' ud af en stereo forstærker i forhold til hvad du bruger af penge på den vil jeg umiddelbart sige.

So what is it - Stereo eller Surround? :)
Til top
Madsbabz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madsbabz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 10:27
Det er STEREO setup, men med surround receiver af den simple årsag at der er indbygget DAC/AIRPLAY og at der så er mulighed for senere udbygning hvis det bliver aktuelt.

Jeg har desuden hørt begge højttalere på stereoforstærkere, og det gav ikke nogen synderlig anderledes lyd to be honest :)
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 10:40
Jeg er igang med at kigge på det samme. Alternativt kan du få en Harman Kardon HK-4390 med optisk indgang og så koble en airport express på. Det kan gøres for under 4000kr.

Jeg overvejer selv den HK-4390 men er også ved at kigge på HK-980 men så skal der en ekstern dac til. Ellers er der xtz's forstærker. Den har også optisk indgang og er noget stærkere men koster også godt 2000kr mere.

Decisions decisions....
Til top
Madsbabz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madsbabz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 22:26
Jeg har handlet Hifi nu :)

Jeg endte med Denon 1912 og Zensor.

Det er simpelthen perfekt, og jeg blev så positiv overrasket da jeg hørte det i hjemmet.
Kan varmt anbefales til jer der vil have et airplay setup :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu