recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stieg Larsson Trilogien - Hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStieg Larsson Trilogien - Hjælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CaioN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2009
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Emne: Stieg Larsson Trilogien - Hjælp
    Sendt: 14-April-2011 kl. 12:36
Jeg overvejer at købe stieg larsson trilogien på Blu-ray, men er kommet lidt i tvivl om hvilken version..

Som jeg forstår det er det der kaldes tv-versioner extended editions, hvor billedet er beskåret i siderne for at få det til at passe i 1.78:1.. Er det noget man ligger mærke til?

Jeg så filmene på DR HD da de blev sendt, og her syntes jeg nemlig at jeg manglede lidt mere info om nogle af personerne i 2'eren og 3'eren (jeg har ikke læst bøgerne).. Derfor hælder jeg mest til extended editions.

Hvilken version vil i anbefale: De extended editions eller biograf versionerne?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 13:02

Du skal have fat i TV versionen. Der findes 3 versioner. Biograf versionen, den extended, og TV versionen hvor hver film blev klippet til 2 afsnit af over 1½ timers varighed. Så derfor er TV-versionen den længste.

Til top
CaioN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 13:47
Okay, jeg var ikke klar over at der var tre forskellige versioner.. Mit indtryk var at extended editions var det samme som tv-versionerne..

Dvs. hvis man køber den boks med alle 3 i hvor der står extended editions (hver film 3 timers varighed) så er det ikke tv-versionerne? Jeg kiggede på boksen igår i TP Musik og der stod umiddelbart ikke noget om tv-version derpå..
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 14:21
Til top
CaioN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 20:15
Ja det ligner mistænkeligt meget den boks jeg kiggede på..

Er du sikker på at der er 3 versioner? Når jeg søger får jeg det indtryk at extended og tv versionerne er de samme, forskellige forhandlere kalder dem bare forskellige ting..
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 20:36
Har skrevet her tidligere : http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=90739&title=pigen-der-legede-med-ilden
"den alm. version er 126min, den extended 156 min, og TV-versionen er 186 min."
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu