|
Stik og strøm |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | |
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samlingerne og selve ledningen er de største problemer, efter min overbevisning. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er to forskellige scenarier. Dårlige forbindelse eller underdimensioneret forbindelse. Sidstnævnt er den jeg opponere til, når vi snakker fler-stikdåser. Som nævnt, så er det her ikke et voldsomt problem. I langt de fleste tilfælde går det godt, bla. fordi man ikke forventer en 100% belastning (på sikringsgruppen) fra en enkelt stikdåse. Man regner med en samtidighedsfaktor. Det vil være en meget atypisk situation, at et enkelt husholdningsapparat skulle trække absolut maksimum, i længere tid. Mit bedste bud i et ganske almindeligt hjem, det er støvsugeren, der typisk ligger oppe omkring 8A, hvis den er på ca. 2K watt. (Der er nok nogle der vil argumentere for, at den ikke kører i længere tid. Og andre vil direkte kunne påvise, at den ikke kører i længere tid ![]() Jeg vil nødig lydende bedrevidende, da det åbenbart ligger nogen voldsomt på sinde. Men lige så snart vi snakker om fler-stikdåser, så er det netop denne samtidighedsfaktor man går ind og piller ved, (ellers var der jo ingen grund til at lave dem). Og den er koncentreret til den enkelte stikdåse. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |