|
|
Besvar ![]() |
Side <1 34567 10> |
Forfatter | ||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() |
|
Hvordan afbrydes strømmen bag tv ????? f.eks i tordenvejr ? forsvarlighed... |
||
E.L.
|
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
|
E. Larsen at slukke på afbryderen på stikkontakten i tordenvejr er ikke at sikre sig helt, normalt afbrydes jord og nul ikke. Eneste sikre er at hive samtlige stik ud.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() |
|
Hvordan afbrydes strømmen bag tv ????? |
||
E.L.
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
Hverken stikkontakt eller muligheden for at afbryde strømmen behøver at være bag ved TV'et. Du er den eneste af den opfattelse.
BS
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Der skal ikke være en stikdåse bag fladskærmen Den må gerne være der , men det er ikke fornuftig at bruge den til fladskærmen Spørg en aut. el-installatør og forsikringsselskab |
||
E.L.
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
Det vil jeg gøre..... Og svaret var:
Det er noget sludder du skriver. BS
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej ![]() |
||
E.L.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
![]() |
|
Den kunne jeg godt tænke mig at få uddybet lidt. Nu er jeg jo kun "batterielektriker" med et forholdsvis pænt kendskab til kredsløb i alt muligt og umuligt udstyr. Klaus |
||
![]() |
||
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
![]() |
|
Jo det er. Stærkstrømsbekendtgørelsen Afsnit 6 § 513.1:
Alt materiel, herunder ledningssystemer, skal være anbragt således, at betjening, eftersyn, vedligeholdelse og adgang til dets forbindelser kan foregå så let som muligt. Disse muligheder må ikke forringes i væsentlig grad ved anbringelse af materiellet i kapslinger, skabe e.l. At der hænger et TV hen over forringer ikke mulighederne i væsentlig grad, da det forholdsvis nemt kan pilles ned. Det er noget andet, hvis en stikkontakt er placeret i et skab, hvor der kan være trænge adgangsmuligheder. |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Hvordan adskiller den problematik sig fra situationen, hvor der ikke er nogen samledåse, og TV'et er sluttet direkte til den stikkontakt, der er i væggen bag TV'et`? |
||
![]() |
||
Boeniz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
![]() |
|
Jeg følger med interesse med her, da jeg står over for at skulle bygge lidt om, og i den forbindelse skal der også etableres nye stikkontakter. Jeg havde egentlig regnet med at etablere stik umiddelbart bag fladskærmen, som skal hænge på væggen. Udover fladskærm skal der tilkobles en medieafspiller og på sigt en soundbar. Det er jo hele tre stik og med et netværksstik kommer det til at fylde en del :-) Det er meningen, at der skal hænge en hylde på vækken til medieafspilleren - altså ikke noget møbel på gulve, så jeg vil meget gerne undgå stikkene ved gulvet med hvad deraf følger af skinner o.lign.
Det syntes jeg da ser meget fikst ud, men om det lader sig gøre i praksis er en anden sag ![]() ![]() Undskyld til OP, hvis jeg stjæler tråden, men den var vist kørt væk fra oprindeligt emne i forvejen ![]() PS. For en god ordens skyld, skal strømmen installeres af autoriseret installatør. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er sådan det skal gøres. Hvis der er plads :-)
Evt med styring af stikkontakter fra IHC eller bare en afbryder fra døren. BS
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 34567 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |