recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stikdåse - remote
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStikdåse - remote

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Emne: Stikdåse - remote
    Sendt: 14-Maj-2007 kl. 16:01

Hej, er der nogen der ved om man kan få en strømskinne (stikdåse) som kan reagere via fjernbetjening? Jeg har nemlig nogle produkter som ikke har en standby-funktion men ønsker heller ikke at have det stående og bruge strøm hele tiden, så det kunne være man kunne få en enhed som kan give "standby funktion" til ens enheder...

Mvh

Casper

Mvh.

Casper
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 17:21

Der er indtil flere som laver disse strømudtag med fjernbetjening til. Selv i Harald Nyborg så jeg der var et system til det.
Det er sådan en man sætter i stikkontakten, og så kan man tænde/slukke fra fjernbetjeningen.

Jeg har selv et ældre Philips system derhjemme, som tosserne til Philips desværre har valgt ikke at supportere mere. Det funger ellers perfekt og køre på RF (radio frekvens), så jeg kan styre lyset overalt i huset. Desværre er min fjernbetjening ved at være slidt godt og grundigt ned, samt en forældet sag (SBC RU880 hedder den - Verdens bedste fjernbetjening, den gang!).

Det kan klart anbefales - Men enten skal du købe et billigt system, eller så skal du satse på et system som helst bliver supporteret i mange år. Har man det først, så er det pokkers svært at undvære i fremtiden - Så er du advardet

Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Der er indtil flere som laver disse strømudtag med fjernbetjening til. Selv i Harald Nyborg så jeg der var et system til det.
Det er sådan en man sætter i stikkontakten, og så kan man tænde/slukke fra fjernbetjeningen.

Jeg har selv et ældre Philips system derhjemme, som tosserne til Philips desværre har valgt ikke at supportere mere. Det funger ellers perfekt og køre på RF (radio frekvens), så jeg kan styre lyset overalt i huset. Desværre er min fjernbetjening ved at være slidt godt og grundigt ned, samt en forældet sag (SBC RU880 hedder den - Verdens bedste fjernbetjening, den gang!).

Det kan klart anbefales - Men enten skal du købe et billigt system, eller så skal du satse på et system som helst bliver supporteret i mange år. Har man det først, så er det pokkers svært at undvære i fremtiden - Så er du advardet

Så skal du vel bare have en "ny" fejlbetj.?

fx.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49506100

eller

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49858477

Mvh

Per

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 17:42

Hej "Kandersen".

Måske kan du her være heldig at finde en ny, der er så vidt jeg kan se indtil flere muligheder.

http://www.koz.dk/group.asp?group=214&sub=214

Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 00:23

Jotak for de gode forslag. Men i fik ikke den fulde historie om min RU880. Den har nemmerli også et problem med nyere IR koder. Dvs. nyere udstyr kan den ikke modtage (eksempelvis mit Samsung tv).

Så pt. leder jeg efter en fjernbetjening der kan det hele, og gerne lidt mere

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu