recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stillbillede (px70), selector og HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStillbillede (px70), selector og HDMI

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 15:46

Svar til Vhsbimmer

2) Ifølge TDC skal der være en kvalitetsforskel, medmindre man outputter 4:3 fra Selectorboksen, for så går det galt, og det går galt med kvaliteten. Kvaliteten kan kun holdes når der outputtes 16:9 og man har en Fladskærm eller 16:9 CRT. Hvis ens tv er 4:3 skal denne have Indbygget mulighed for gøre billedet lavere, og i dette tilfælde bibeholdes den højere kvalitet. Du har fortsat de der 576 linier selvom de nu er lidt sammenklemte   Dette lyder forkert og knudret, men hvis TDC og andre ikke gør det således, bliver billederne på Ens Fladskærme altså en jammer at se på.

De ovenstående eksempler, jeg troede Billedkvaliteten ville fortælle hvilket som var bedst, kvaliteten ved FULD Fladskærm. Er det ikke derfor DR 1 og andre sende i ægte 16:9? Og mange 4:3 CRT med respekt for sig selv havde en omskifter for gøre samme ægte 16:9 billede lavere. Ihvertfald blev jeg belært herinde om samme omskifter.

Lidt off-topic

Når vores TV altid har været 4:3 og nu også 16:9, dette betyder at alt mellem 1,66 og 1,85 (de proportions forskelle er er så små at det er trivielt tale herom), vil kunne "Udfylde en 16:9 Fladskærm". Prodgramudbydere som siger det modsatte, igen da ryger troværdigheden.

Forskellen mellem 1,66 og 1,78 er triviel, og fra 1,78 til 1,85 er flueknepperi.     1,78 minus 25% bliver 1,33, og 1,78 plus 4% bliver 1,85.

Redigeret af moho - 28-Juni-2007 kl. 16:12
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 15:54

I de gode gamle dage

Hvor nogen fik Diapositiver overført til VHS bånd. Hvor hvert billede måske stod i 30 sekunder. Her var båndforbruget 30 sekunder og ikke bare et ¨Nå ja still billede pause. Man kan sige båndforbruget per billede var stort målt med Moderne øjne.

Måske er det her pixlerne kommer fra   Grunden til jeg skriver er i høj grad de ting som kan ses, eller optages "Som et slags bevis på en a-normalitet".

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu