recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stille HTPC setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStille HTPC setup

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Schous Schous skrev:

Hvordan tror i at Jonas' opsæt virker sammen med denne: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69688&PN=1&title=hdhomerun-diskussion ??

Jeg tænkte det kunne være fint med DVB-C signal i Windows MC 7 til denne pris.

Så kunne man spar de 500,- kr. på TV-tuneren og i stedet købe HDHomeRun!?
Umiddelbart kan jeg ikke se nogen problmer i dette, dog uden at have testet det, jeg har jo ikk HDhomerun... bare jeg dog havde valgt det:

Redigeret af jonit - 12-Januar-2010 kl. 22:46
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg kan godt forstå at du ikke gider eksperimentere videre, hvis det bare virker. Men det svarer lidt til at skrabe sne året rundt. Hvis systemet er "dygtigt" nok, så skulle det teroretisk køre mindre end dit setup. Hvis det kører mere, så er det, igen teoretisk, dit setup der er underdimensioneret, og dermed belastende for systemet. Men lad det nu komme an på en prøve. Jeg har i aften samlet en helt nøjagtig kopi, men med CPU/SYS fan konnektorerne i brug. Så bliver det spændende om den kører op og ned. Gør den det, så prøver jeg Molex løsningen
Hvordan gik det egentligt, fik du det til at køre fornuftigt med din løsning?
Min Bio
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af jonit jonit skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg kan godt forstå at du ikke gider eksperimentere videre, hvis det bare virker. Men det svarer lidt til at skrabe sne året rundt. Hvis systemet er "dygtigt" nok, så skulle det teroretisk køre mindre end dit setup. Hvis det kører mere, så er det, igen teoretisk, dit setup der er underdimensioneret, og dermed belastende for systemet. Men lad det nu komme an på en prøve. Jeg har i aften samlet en helt nøjagtig kopi, men med CPU/SYS fan konnektorerne i brug. Så bliver det spændende om den kører op og ned. Gør den det, så prøver jeg Molex løsningen
Hvordan gik det egentligt, fik du det til at køre fornuftigt med din løsning?
Ja det her været lidt dovent:-)
Men jeg har afventet nogle kabler, så min eksterne harddisk kunne ligge uden for kabinettet, men med kabinettet lukket. Kablerner er nu ankommet, så jeg tester i morgen. Men til info har jeg pillet den ene blæser fra (SYS fan) og det kører bare
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
mkongsfelt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 07:48
Hvad bruger du egentlig af inputenheder? Remote(hvilken?) eller tastatur/mus?
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af mkongsfelt mkongsfelt skrev:

Hvad bruger du egentlig af inputenheder? Remote(hvilken?) eller tastatur/mus?
MS egen Remote og media center keyboard (nogle gamle nogle), men de virker upåklageligt og en Logitech NX80 mus (2.4 ghz = lang rækkevidde).
Min Bio
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 13:15
Nu har jeg købt og samlet et setup nogenlunde magen til dit - men hvordan kontrollerer du at dine noctua blæsere ikke bare banker derudad?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 14:09

Nu har jeg købt og samlet et setup nogenlunde magen til dit - men hvordan kontrollerer du at dine noctua blæsere ikke bare banker derudad?
Samme spørgsmål her. Har afmonteret den ene, men det larmer stadig for meget efter min mening. Overvejer at fjerne kabinettet og lade det ligge løst i det møbel hvor det er placeret, og så montere en stor lydløs blæser i selve møblet
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 16:56
Hvis i læser hele tråden kan følgende findes;

Jeg har sat to Noctua r8 blæsere i kabinettet, og tilsluttet dem strøm molex direkte fra PSU, der følger to sæt lednings adaptere med til at vælge blæserhastighed jeg valgte dem med ULNA  (Ultra low noise a....) altså laveste hastighed og det ver et godt valg, ingen mekanisk støj og denne indstilling giver fin køling til bundkortet som kører fanless.
Det hele står i vejledningen til Noctua blæseren!

Redigeret af jonit - 15-Januar-2010 kl. 16:58
Min Bio
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 11:52
Ah...sorry, havde overset den diskussion om Molex vs. CPU fan connector.
Kører super. Har dog lidt problemer med at optage på en kanal og se en anden samtidig, men må lige forsøge om det måske er signalet der skal forbedres lidt.

Derudover er jeg lidt overrasket over hvor dårligt den håndterer mørke scener på DVD'er/film(pixelering), men det er måske et generelt problem med windows medie center afspiller eller fjernsynet?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10514
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 12:03

Hvis bundkortet understøtter programmet Speedfan, er det nemt at regulere hastigheden på denne måde.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 14:06

Ah...sorry, havde overset den diskussion om Molex vs. CPU fan connector.
Kører super. Har dog lidt problemer med at optage på en kanal og se en anden samtidig, men må lige forsøge om det måske er signalet der skal forbedres lidt.

Derudover er jeg lidt overrasket over hvor dårligt den håndterer mørke scener på DVD'er/film(pixelering), men det er måske et generelt problem med windows medie center afspiller eller fjernsynet?
Har ingen problemer med noget af det du nævner!
Min Bio
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 14:47
Hmm...mystisk...måske er det bare fjernsynet der har problemer med farverne...så er det bare hvordan man lige får det testet...
Det er mest næsten sorte områder der bliver til store blokke med lidt forskellige sorte nuancer...
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu