recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stilren hjemmebio... endelig færdig..!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStilren hjemmebio... endelig færdig..!

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Sjovt nok har jeg altid ment en bio skal være mørk,  men det kan da være man skal eksperimentere lidt.
Det ser nu fedt ud. Selvfølgeligt kan en bio være andre farver end sort. !!
Det var nu lyset jeg hentydede til.  Jeg mørkelægger normalt rummet når jeg skal se film, men måske man skal prøve med noget ambilight Wink
syns du skulle prøve at købe en stribe LED skinner, og hvis du ik ka li det ka du jo altid pille det ned igen, det er jo sølle 200,- vi snakker for skinnerne..
Det kunne jeg da sagtens finde på WinkWink Hvor køber man sådan en rulle ? 
for de 4 stykker gav jeg 350,- så tror det er pænt pebret at købe en rulleWink
men hop en tur ned til den lokale skiltemaler, der ka du sikkert købe det på metermål..
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 18:47

Oprindeligt skrevet af Simsalabim[DK Simsalabim[DK skrev:

]Resultatet med hvidt højglansfolie er rigtig godt - specielt hvis det er lige så godt IRL som på billederne, for dér ligner de, at de er produceret sådan Smile
der er en enkelt skønhedsfejl på en af siderne fordi jeg absolut skulle prøve at ligge folien på aleneUnhappy men det er ikke noget man lægger mærke til, udover det så kunne det sagtens ligne de er produceret sådan..

Godt ser det i hvert fald ud. Men det er næsten altid sådan med "gør-det-selv-løsninger", at det kun er en selv, der bemærker småfejlene Smile
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 18:48

]

]Resultatet med hvidt højglansfolie er rigtig godt - specielt hvis det er lige så godt IRL som på billederne, for dér ligner de, at de er produceret sådan Smile
der er en enkelt skønhedsfejl på en af siderne fordi jeg absolut skulle prøve at ligge folien på aleneUnhappy men det er ikke noget man lægger mærke til, udover det så kunne det sagtens ligne de er produceret sådan..

Godt ser det i hvert fald ud. Men det er næsten altid sådan med "gør-det-selv-løsninger", at det kun er en selv, der bemærker småfejlene Smile
mange tak...Smile
Til top
bclaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2008
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 19:06
Det ser rigtig godt ud, rigtig flot og stilren stue.
Hvor I landet er du fra? blot område.

Hvor har du fået de LED skinner fra ?
(hvis det ikke er en hemmelighed)

· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af bclaus bclaus skrev:

Det ser rigtig godt ud, rigtig flot og stilren stue.
Hvor I landet er du fra? blot område.

Hvor har du fået de LED skinner fra ?
(hvis det ikke er en hemmelighed)

mange tak claus...Tongue
vores lejlighed ligger i københavns havn i sluseholmen...

du ka købe skinnerne her ( ik sige det til andreWink)
Til top
bclaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2008
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 19:32
Mange tak, siger ikke det videre..  :-)
· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 19:34
Det gør jeg heller ikke LOL

Der står at trafo'en kan trække 6 skinner, men der er ingen mulighed for at købe løse skinner?Confused
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det gør jeg heller ikke LOL

Der står at trafo'en kan trække 6 skinner, men der er ingen mulighed for at købe løse skinner?Confused
nope desværre.. jeg købte 3 sæt og har en transformere og en trafo liggende i overskud, men nu koster et sæt heldigvis heller ik så meget...
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2035
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 16:24
Det er sku flot indrettet Clap

Nogen input til hvor meget lys (er det fokuseret/diffust?) sådan en "Philips living colors lampe" giver i et langt mere mørkt rum. ...Jeg tænkte på hvordan effekten mon ville være hvis man havde sådan én skjult et sted under lærredet bag en skænk, men eller rettet direkte op mod lærredet (når man altså ikke lige bruger projektoren, og lyset i rummet ellers er tændt vel at mærke)

...Mit problem er ikke at mit rum er helt klinisk hvidt uden sådan en lampe, men snerere at det er klinisk sort (sort/gråt når lyset er tændt) ...Og det bliver sku også lidt goldt, kedeligt og klinisk uden farver. Så hvis det kunne virke den vej rundt kunne sådan en lampe måske også være en super ide i mit rum, selv om det må siges at være langt fra så stilfuldt som dit. 

Redigeret af TBC1 - 26-Januar-2010 kl. 16:29
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Det er sku flot indrettet Clap

Nogen input til hvor meget lys (er det fokuseret/diffust?) sådan en "Philips living colors lampe" giver i et langt mere mørkt rum. ...Jeg tænkte på hvordan effekten mon ville være hvis man havde sådan én skjult et sted under lærredet bag en skænk, men eller rettet direkte op mod lærredet (når man altså ikke lige bruger projektoren, og lyset i rummet ellers er tændt vel at mærke)

...Mit problem er ikke at mit rum er helt klinisk hvidt uden sådan en lampe, men snerere at det er klinisk sort (sort/gråt når lyset er tændt) ...Og det bliver sku også lidt goldt, kedeligt og klinisk uden farver. Så hvis det kunne virke den vej rundt kunne sådan en lampe måske også være en super ide i mit rum, selv om det må siges at være langt fra så stilfuldt som dit. 
mange takTongue

jeg er sikker på du vil få en effekt da lampen lyser godt op, men om du får den ønskede effekt ka jeg desværre ik sige.. men ingen tvivl om at den lever bedst i dæmpet belysning..
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Status: Online
Point: 9426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 12:00
Det ser flot ud, men kunne vi få dig til at tage nogle nærbilleder på højttalerne. Vil gerne se hvordan folien ser du tæt på. Gerne ved hjørner m.m.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det ser flot ud, men kunne vi få dig til at tage nogle nærbilleder på højttalerne. Vil gerne se hvordan folien ser du tæt på. Gerne ved hjørner m.m.
takker...
ska prøve at se om jeg ka få presset det ind i kalenderen...
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu