recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støj - clean power - hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Støj - clean power - hjælp

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Mathiasdela Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mathiasdela Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Støj - clean power - hjælp
    Sendt: 18-Oktober-2016 kl. 20:39
Hep Hey!

Har brug for lidt hjælp, da jeg har lidt problemer med støj hos mig.

Det er både støj (hiss - White noise) i højtalerne og brummen (hum) i begge min subs.
Jeg har sub kabler der er retningsbestemte og jeg har forsøgt at trække kablerne så meget fra hinanden som nu er muligt men desværre uden held.

Sidste forsøg for mig er derfor at få en form for "clean power", og en har sagt jeg skal få en monster cable power halløj (en har tilbudt mig en HTS 2600) men er det det værd?

Desværre er der hverken jordstik i receiver eller begge subs jeg har,

Håber en kan hjælpe da det er trælst at høre på!

Mvh!
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2016 kl. 20:55
Jeg er stadig overbevist om at det er din AVR der er defekt, med mindre altså du allerede har fået den byttet?

EDIT: Hvilke subkabler har du?

Redigeret af Mefisto - 18-Oktober-2016 kl. 20:59
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2016 kl. 21:08
Køb sådan en monster Cable støj-halløj, et sted du kan returnere den.

Mit bud er at den hjælper præcist ingen ting.

Klaud
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mathiasdela Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2016 kl. 21:58
Hej igen mefisto!

Jeg har sendt den ind på værksted og de ville kigge på den, men det med subs er et Ground problem, da det også er der når rca kablet ikke er sat i receiveren :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2016 kl. 22:08
Kortslut indgangen på subwooferen med et phonostik.
Brummer den stadigvæk?

Ja = så er det din subwoofer der brummer i sig selv.. Det er svært at gøre noget ved.

Klaus
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2016 kl. 22:46
Jeg synes ikke du skal købe en HTS 2000. Dine problemer lyder ikke som noget der kan reddes på den måde. Det kan være sub-kablerne der samler et eller andet op, eller også er det dine subs der er noget i vejen med, men det er vanskeligt at hjælpe hvis ikke du kan beskrive lidt nærmere hvad der foregår?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mathiasdela Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 16:45
Det der sker når jeg tænder subben og kun AC kablet er koblet til, er der lidt brummen som ikke rigtigt kan høres på afstand.. så snart jeg koblet et rca stik i, så er der lidt mere brummen. Når jeg så kobler et rca i min receiver er det noget højere så det også kan høres på afstand, dog ikke 10 m
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2010
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 10:05
Jeg døjede med store mængder støj i mit setup.
Kørte separate processor og effektbloke samt effektblokke til mine 2 passive subwoofere.
Jeg havde et xindak xf-2000 foran og rodede utroligt meget med kabler.

Fik elimineret en del af støjen, men aldrig bragt det ned på et tilfredsstillende niveau.

Så med skift til atmos (og ny processor) skiftede jeg fra rca til xlr hele vejen rundt - og støjen forsvandt!

Hvis jeg erstatter et kabel med rca, så vender støjen tilbage for den kanal.

Mine kabler krydser og snor sig og ligger tæt på effektblokke, men xlr var vejen frem i mit tilfælde

Mvh Troels
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 11:05
Husker et eksempel på en bruger der for et par år siden døjede med støj periodisk. Det viste sig at være nogle LED drivere til lys i et andet rum, der støjede på elnettet i huset.

Det hjalp at skifte over på en anden gruppe!

Klaus
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2010
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 11:09
Det kan jeg også huske han varen længere proces igennem for at finde fejlkilden.
Udstyret i min biograf kører på sin egen gruppe og jeg har sat små netfiltre op på stort set alt elektronik i huset, såsom opvaskemaskine, vaskemaskine, køleskab, pc'en.

Dog ikke på led og halogen trafoer.
Mvh Troels

Redigeret af Troelsfilm - 20-Oktober-2016 kl. 11:10
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mathiasdela Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 20:27
Hej igen og tak for jeres svar!

Jeg har prøvet at skifte over på en anden gruppe men uden held. Er der en måde hvorpå jeg kan teste mit elnet?
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Mathiasdela Mathiasdela skrev:

Hej igen og tak for jeres svar!

Jeg har prøvet at skifte over på en anden gruppe men uden held. Er der en måde hvorpå jeg kan teste mit elnet?

Fordi du skifter gruppe kan de godt sidde på samme fase. Er der overhoved ingen forskel? Hvad har du ellers sidende på den nye gruppe?

Som de andre er inde på kan LED lyskilder godt støje en del på lys-nettet. Lige så gamle hårdevidvare.

MK Sound - Anthem - Lexicon - Samsung
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu