|
Støj - clean power - hjælp |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kam jo prøve slukket alt i hytten, inkl. Hvidevarer og høre om der er forskel..
Hvilken strømskinne bruger du? Hvis den ikke er af skærmet kan det godt give støj. Redigeret af slumbert - 20-Oktober-2016 kl. 21:07 |
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
Nej, en skærmet strømskinne ændrer ikke noget som helst.
Så skal alle kabler fra eltavlen og frem til anlægget også være det. Klaus |
|
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
der har jeg så en anden oplevelse. Det vat godt nok med trafostøj. Jeg gik fra en billig plaststikbox, til en metalstrømskinne, hvorefter trafostøjen forsvandt. |
|
endnu en hifi-flygtning
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
Fordi der var støjfilter i indgangen af boksen, ikke fordi den er af metal....
Klaus |
|
![]() |
|
Nej der er ikke noget støjfilter i min strømskinne eller den plastikbox/skinne jeg benyttede før. Forskellen er der, det kan ikke diskuteres. Om det er en godt skærmet skinne eller en meget dårlig plaststikbox, ved jeg så ikke. Jeg er bare glad for brummet er væk. Hvis du ikke tror på det vil jeg med glæde demonstrere forskellen, hvis du er i nærheden af København. Trådstarter har ikke anskaffet en HTS 2600 endnu. Det er under alle omstændigheder værd at undersøge om det er stikboksen. Der er ingen grund til anskaffe en ny strømskinne, da han bare kan plugge subben direkte i væggen og lytte efter brum. Da jeg læste første indlæg, overvejede om det var subkablerne, da jeg selv havde problemer med brum, pga et kabel af ringe kvalitet i stil med lakridssnor. Jeg skiftede subkabel til et med bedre afskærmning, og ikke mere brum. Redigeret af slumbert - 21-Oktober-2016 kl. 08:15 |
|
endnu en hifi-flygtning
|
![]() |
|
JaAndersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
Ide? Kabel trækkes fra naboens stikkontakt, så kan du udelukke om det er støj i dit "net"
Har selv en halogen elvarmer der skaber meget støj når den er tændt :-( Ellers kan du let prøve forskellige grupper i dit eget hus med forlængeeledningen :-) |
|
![]() |
|
Mathiasdela ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 73 |
Jeg har snakket med min elektriker fra jobbet og han vil gerne hjælpe med at se om vi kan finde ud af om det er på el-nettet der er noget..
Derudover har jeg prøvet det med subkablerne og har nogle qed performance nu som skulle være godt skærmet så tror ikke på det er dem. Jeg har nu bare en plastik skinne men det er helt nyrenoveret med nye hårdhvidevare osv, men derfor har jeg nogle led pære som måske kunne være problemet. Jeg skal få prøvet det med at slukke alt også prøve mig frem der |
|
![]() |
|
Enig i at det ikke er subkablerne. Min erfaring er at det kun når (rettet fra ear) lakridserne der mangler skærm.
Redigeret af slumbert - 21-Oktober-2016 kl. 20:42 |
|
endnu en hifi-flygtning
|
![]() |
|
Mathiasdela ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 73 |
Undskyld hvad? Ear lakridserne ? :D haha
Hvis nu der de led pære ikke er tændt? Så har det vel ikke betydning? |
|
![]() |
|
Sorry, er rettet nu
|
|
endnu en hifi-flygtning
|
![]() |
|
Men hvilke kabler skal jeg så ud over og skal jeg også have en alu skinne?
Jeg vil godt ofre lidt på det, hvis det kan løse mine problemer jo :-) |
|
![]() |
|
Det kan jeg ikke svare på. Prøv i første omgang at blive sikker på at du identificerer problemet, før du begynder at investere i forskellige mulige løsninger. Mit bud er at du rykker forstærker og sub ud på gulvet og smider hver sin stikkontakt og slukker alt andet elektronisk i huset. Hvis støjen er væk, så ved du problemet ikke ligger i en at de 2 enheder. Tænd så elektroniske apparater en ad gangen, og lyt efter forskelle. Efterfølgende kan du gøre det samme med apparater der i øjeblikket er forbundet. Det er lidt besværligt. Små switchmodestrømforsyninger til elektroniske apparater, kan vist nok godt skabe støj, så det er værd at undersøge Er der stadig ingen brum, så kan det være fordig du benytter en dårlig strømskinne, men det kan jeg selvfølgelig ikke sige med sikkerhed. Hvis du mangler en god strømskinne, er denne her god. Det er de skinner og strømkabler der benyttes til alt udstyr på hospitaler, hvor udstyret aldrig må udsættes for støj, så jeg tvivler på at man finder noget der er mere effektivt skærmet. Det er en skinne med 5 udtag og 5 powerkabler. |
|
endnu en hifi-flygtning
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |