|
Støj - clean power - hjælp |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
Mathiasdela ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 73 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hej igen og tak!
Når du siger sluk er det "stand-by" eller afbrudt?? For jeg har prøvet at tage receiveren ud og i en stikkontakt for sig smidt to højtalere på, hvor samme støj er.. Samtidig hvis jeg tænder subben er der lidt støj og hvis jeg sætter rca kablet i så bliver det højere |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
|
Det hjælper som en skrædder i helvede at bruge en skærmet stkdåse, når resten af lysnettet ej heller er skærmet.
Klaus |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
|
Mathias, hvor i landet bor du?
Er det i nærheden af mig, så slæb dyret med en til mig, så kan vi sammenligne med min SR 5010. Klaus |
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
|
Jeg ville prøve at tage sub'en med over til naboen eller en ven for at se om den også brummer der. Dårlige kondensatorer eller lignende kan sagtens være årsagen. Og som en anden foreslå med kortsluttet indgang skulle den gerne være tyst som graven. Ellers er problemet i sub'en.
|
||
![]() |
||
Mathiasdela ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 73 |
|
Klaus, der står du bor i Hammel og det er nok en times kørsel så det kan vi nok finde ud af! Og jeg siger tak for venligheden!
Ang sub så skal jeg også have prøvet at tage den med over til en anden for at se om der er noget der, med mindre det er samme problemer der |
||
![]() |
||
|
Og må indrømme at jeg ville blive ret træt af hvis det er den forstærker i subben der gør det, for begge mine x10 gør det og de er 9 måneder gamle
|
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
|
Først og fremmest. Er din AVR indleveret til rep eller hvad er historien på den? Har du fået den tilbage? Virker den? Brummer eller støjer det stadig i de andre højttalere? Der er ingen grund til at gå videre før du er sikker på at din AVR virker ordentligt. Dine subs skal ikke brumme hvis der ikke er noget signalkabel i, andet end at der altid er en lille smule når man har øret henne ved membranen. Du har ingen glæde af at teste med et signalkabel der kun er forbundet i den ene ende. Et ground problem (ground loop) kan man ikke lave uden at flere apparater er forbundet med hinanden, så det er i hver fald ikke det der er galt. Dine subs (X10) har slet ikke et jordben heller. Redigeret af Mefisto - 22-Oktober-2016 kl. 12:16 |
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
|
Jeg mener helt sluk.
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
|
Det hjalp hos mig, men jeg har også en del kabelrod. Trafostøjen kan selvfølgelig også skyldes at den billige stikbox der sad der før, var af meget dårlig kvalitet/defekt.
Redigeret af slumbert - 22-Oktober-2016 kl. 12:21 |
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
![]() |
||
|
Trafostøj, kommer som regel af en smule DC på nettet. Det fjernes med to dioder i serie med forsyningen. Jeg døjede selv med det et tidligere sted vi boede, så de byggede jeg min egen lille strømfordeler med indbygget netfilter og DC fjerner. Vel at mærke indbygget i en plastkasse.
Klaus |
||
![]() |
||
|
Mefisto:
Min AVR er indleveret til rep, men blev ringet op og sagt at han ikke kunne høre det mindste og den spillede rigtig fint og det undrer jo mig og derfor tror jeg der er noget der med strømmen. Det jeg mener med brummen er at når der ikke er nogle stik i ud over strømmen så er der lidt brum som næsten ikke kan høres på afstand men tæt på. Det der skal nævnes er, at den står på "thx mode - no crossover" ' men skruer jeg den på "fixed crossover" så er den fuldstændig stille,, |
||
![]() |
||
|
Så stil den til fixed crossover og skru helt op for delefrekvensen.
Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |