|
Støj - clean power - hjælp |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kunne jo godt tyde på at det er subben der brummer. Du kan sætte den over på variabel og skrue op på den højest mulige frekvens og se om ikke det hjælper. Ellers er det svært at tyde dine svar da de ikke peger i samme retning. Din AVR har hvid støj (men forhandleren siger at den ikke fejler noget) og subben brummer, men det er vanskeligt at afkode om det er i et omfang, så det er uden for det normale. Der er næsten altid en lille smule støj og brummen, men det bør vitterlig også kun være meget lidt med udstyr i den prisklasse og det bør ikke være noget man overhovedet kan høre hvis man er en halv meter fra sub eller højttalere. Du må have din AVR hjem og prøve igen, og få en til hjælpe med at vurdere om der er noget der er defekt eller hvad der ellers kan være galt.
|
|
![]() |
|
Mathiasdela ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 73 |
Klaus: problemet er, at hvis jeg stiller den der så mister jeg en hel del af frekvensområdet fra 80-200 hz. Hvis jeg sætter den på variable er der stadig noget hum men mindre end det andet.
Ja mefisto, det er nemlig der det er meget underligt at det er begge dele jeg har problemer med. |
|
![]() |
|
Mathiasdela ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 73 |
Men i skal have stor tak for det i har bidraget med indtil videre!
|
|
![]() |
|
Men skal jeg være bange for at spille med det? Jeg kan ikke høre noget forkert i det, hverken med høj eller lav volume
|
|
![]() |
|
JAWA ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
Brum kan være forfærdeligt svært at slippe af med, men et billigt forsøg på en løsning kunne være en skilletransformator mellem dine subs og forstærker - eksempelvis:
Mvh
|
|
![]() |
|
Hej! og tak for dit svar.
Ja, det var evt en mulighed, men tror desværre bare ikke det virker, men det kan jo være så må give det et forsøg
|
|
![]() |
|
Men har det nogen effekt når mine subs ikke har jord ?
|
|
![]() |
|
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
Kører de på samme gruppe?
|
|
![]() |
|
Jep, og har også prøvet at skifte uden held
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Jeg kan sgu godt forstå vis du er ved at blive lidt frustreret.
![]() Men en lille pudsig ting jeg fik oplevet var, når min satellitmodtager som er forbundet via HDMI, når HDMI stikket blev trukket af ud receiveren så forsvandt brummen, det mærkelige er at satellitmodtageren i dette tilfælde ikke var forbundet med dens strømforsyning, kun LNB'ERNE? Jeg arbejdet lidt videre, jeg lavet nu en stelforbindelse fra receiverens stelskrue " den til pladespilleren" til den nye sub fra JL audio, og lagde denne stelledning til stil på subbens RCA L indgangs stel, voila nul brum. ![]() Ha ha ha troede jeg, så snart jeg slukket receiveren så var der brum igen, denne gang dog i meget mindre grad, men det er stadig stelbrum og ikke støj fra forstærkeren i subben. Jeg har prøvet med en anden sub magen til, og det er samme problem. Min mistanke ligger lidt i SMPS strømforsyningens måde at arbejde, herunder afkoblingen. Det kan selvfølgelig løses ved at anvende ground isolator f.eks. den fra ´hifiklubben "argon" eller sende subsignalet over trådløst, JL audio har deres JLINK som kunne være en løsning http://intl.jlaudio.com/jlink-trx-home-audio-wireless-kit-96102 Men det burde sgu være muligt at løse det uden en galvanisk adskillelse i form af en isolator. Redigeret af Potter - 06-November-2016 kl. 13:43 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
Godt nok sært. Må lige høre, er sub og AVR tilsluttet til samme stikkontakt/skinne eller hver sin kontakt?
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
I mit tilfælde er det i hver sit stik, men jeg vil formode at de er monteret parallelt bag væggen, i øvrigt har jeg prøvet at sætte det sammen i samme stik også uden nogen forskel. Ja den er sgu lidt drøj
![]() |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |