recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støj fra HDMI (PC)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStøj fra HDMI (PC)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
b0nde Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Emne: Støj fra HDMI (PC)
    Sendt: 12-November-2009 kl. 20:06
Hejsa.

Jeg ejer et Panasonic PX80 37" Plasma TV, hertil har jeg koblet min PC op med et HDMI kabel. Jeg bruger programmet Ultramon til at slukke og tænde for HDMI udgangen. Gennem de sidste par måneder har jeg haft problemer med støj og udfald på mit tv-signal, både når jeg har "slukket" og "tændt" for HDMI signalet til tv'et. Med det samme jeg fysisk hiver HDMI stikket ud forsvinder problemerne med det samme. Det er vist offentligt kendt at tuneren i PX80 har problemer med HDMI input fra PC, mener også det står i deres manual, men er der virkelig intet jeg kan gøre ?
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af b0nde b0nde skrev:

Hejsa.

Jeg ejer et Panasonic PX80 37" Plasma TV, hertil har jeg koblet min PC op med et HDMI kabel. Jeg bruger programmet Ultramon til at slukke og tænde for HDMI udgangen. Gennem de sidste par måneder har jeg haft problemer med støj og udfald på mit tv-signal, både når jeg har "slukket" og "tændt" for HDMI signalet til tv'et. Med det samme jeg fysisk hiver HDMI stikket ud forsvinder problemerne med det samme. Det er vist offentligt kendt at tuneren i PX80 har problemer med HDMI input fra PC, mener også det står i deres manual, men er der virkelig intet jeg kan gøre ?

Det er vel ikke sådan at du har tilsluttet din computer en stikkontakt med jord, og dit TV ikke er det? Hvis ja, kan det være dét. Afhængigt af TV'ets elektriske opbygning kan det medføre at dit HDMI-kabel bliver TV'ets forbindelse til jord, og det kan give en masse sjove ting, f.eks. det du oplever.

/Mark
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X

Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
Til top
b0nde Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-August-2009
Sted: Denmark
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 17:36
Installationen er desværre ikke jordet, kunne være interessant om det ville ændre noget hvis den var :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu