recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støj fra HTPC på nogle kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStøj fra HTPC på nogle kanaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andhp@ofir.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Støj fra HTPC på nogle kanaler
    Sendt: 05-Oktober-2008 kl. 20:27

Hej drenge

Jeg håber en af jer kan hjælpe mig.

Mit problem er, at når jeg tænder min HTPC, så kommer der støj på nogle af mine kanaler. Når min HTPC er i standby, er signalet fint. Jeg har den store Stofa-pakke, og antenne signalet bliver delt til mit TV, og mine 2 tv-tunere i HTPC'en med simple antenne forgreninger (t-stykker).  Det er alt sammen analogt antenne signal.

Kan det skyldes støj fra motherboardet eller strømforsyninger, eller er det et helt tredje sted, det kommer fra?

Spec på HTPC.

AMD 3000+. (166 mhz på bussen)

1.5 GB DDR333 ram

2 x Hauppuage PVR-150

Der er støj på ca. 1/4 af kanalerne:

Tv2 film (623.25 Mhz): sort/hvid sne

Kanal 5 (759.25 MHz): Tætte vandrette rød/blå streger

tv3 (503.25 MHz): Spredte vandrette sort/hvid streger.

Hallmark (703.25 MHz): Sort/hvide vandrette streger.

NRK2 (259.25 MHz): Vandrette skygge/mørke streger

SVT2 (527.25 MHz): Lodrette skygge/mørke streger.

Discovery channel (615.25 MHz): Skrå skygge/mørke streger

TV2 Sport (599.25 MHz). Klart den værste kanal, tykke sort/hvide vandrette streger, og billedet bliver næsten kun sort/hvid.

(obs alle kanaler "ender" på .25 MHz.)

Håber en af kan hjælpe, da det virkeligt er irriterende støj, gør kanalerne stort set ubrugelige. Dvs at jeg ikke kan optage fra de pågældende kanaler, samt at HTPC'en ikke kan stå at optage et program, når jeg vil se en af ovenstående kanaler.

/Anders

Til top
andhp@ofir.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Oktober-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 20:52
Never mind.

Har selv fundet ud af, at det var en kombination af at antenne kablet gik først ind i HTPC'en og videre til mit fjernsyn (hvilket gav støj på fjernsynet) og at min PC sender støj ud fra bussen. Hvis jeg skifter frekvensen på front side bussen, ændres støjen på kanalerne også, så det må være den der generere støjen. At tilslutte computeren med jord gav intet resultat og at skærme mine tv tuner kort fra mit grafikkort, ved at sætte et PCI kort imellem dem, gav heller ikke noget resultat.

Er der slet ikke andre der også har problemer med støj på deres tv-signal? Kunne godt tænke mig at vide hvor udbredt et problem det er, og om det ville hjælpe bare at skifte bundkortet (det er et asus A7V880). Er der nogen der har et sådant bundkort i deres HTPC uden at have støj på tv-signalet?

På forhånd tak
Anders
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 21:53

Jeg har et enkelt analog tv kort og med det ligner billedet noget der er løgn. Desuden er der knas i lyden.

Der går signalet endda ikke engang videre til en TV skærm med bruges på en 19" monitor.

TV kortet er et Asus Tiger som fulgte med en HP maskine.

Redigeret af Hodor - 04-December-2008 kl. 21:55
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 23:11

Analogt TV er virkeligt følsomt for alle støjkilder. Alle forgreninger, det være sig i T stykker eller ind/ud i PCen er katastrofalt

Du skal have et rent signal direkte fra din antenne dåse direkte ind i din HTPC.  Hvis du ønsker at dele signalet ud skal du gøre det helt inde ved den dåse der er tættest på ledningen der går ind i huset. Om nødvendigt skal du købe en antenneforstærker som skal sidde der.

Husk at jo længerer du kommer fra det originale signal, bliver det sværere at dele det ud, og at forstærke det er bare at forstærke støjen også 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 09:29

Husk også at bruge hf-tætte stik og fordelingsdåser - det hjalp (sammen med antenneforstærker) hos mig.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu