Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2350
|
Emne: Støj fra Pace TDS850NV (nyt spørgsmål) Sendt: 02-Maj-2009 kl. 19:08 |
Jeg har for mindre end 4 timer siden installeret Viasat, og købte i den anledning ovennævnte modtager.
På trods af det korte tidsrum den har kørt, (hvor jeg vel og mærket kun har set tv i max. 1 time), er jeg allerede træt af den.
Der er en irriterende "tikken" fra den konstant. En lyd, der kommer med et konstant interval; ca. 2-3 gange i sekundet. Om det er højt, er svært at vurdere. Især når folks holdninger til (mis)lyde er meget forskellige. Men det er så højt, at jeg kan høre den når jeg ser TV ved alm. niveau. Nærmest, som havde man et lidt for støjende ur eller en metronom stående i stuen.
Hvor lyden kommer fra ved jeg ikke. Umiddelbart ville jeg tro, at det kom fra blæseren, men dels har jeg ikke haft lejlighed til et nærlytte meget grundigt, og de gange jeg har haft øret tæt på, kan jeg høre blæseren (luften) komme ud af bagsiden, men den tikkende lyd, lyder som om kommer længere inde fra maskinen.
Kan det være harddisken?! Jeg er så ubekendt med apparatet endnu, at jeg ikke ved om den køre hele tiden. Hvis den gør det, håber jeg da at den går i dvale engang i mellem.
Nogle bud?
Redigeret af kaizer - 03-Maj-2009 kl. 19:16
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 19:16 |
Det kunne med sansynlighed være HDDen der laver den lyd, det er lige så sansynligt, at den altid kører når modtageren er tændt. Det kunne lyde som en bytter.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
kaizer
Guld medlem
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 21:13 |
Radiomanden skrev:
Det kunne med sansynlighed være HDDen der laver den lyd, det er lige så sansynligt, at den altid kører når modtageren er tændt. Det kunne lyde som en bytter.
|
Skal HDD køre hele tiden?! Det lyder da skidt, hvis den skal gøre det. Jeg mindes, at min DVD/HDD optager gik i dvale for ikke at slide på harddisken, men sådan er det åbenbart ikke med denne maskine.
Jeg må kontakte Viasat for 6. gang. De bliver sku' ved med at lave et eller andet galt.
|
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 21:20 |
Jeg har også en modtager fra anden udbyder, og på den kører HDDen også hele tiden når modtageren er tændt.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1504
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 23:46 |
Jeg har selv den omtalte modtager og såvidt jeg kan se/høre så er det ikke harddisken der laver støj. Den går fint i dvale når den ikke har været brugt et par minutter. Det er blæseren der sidder bag på den der bliver ved med at køre. MEN hvis du skal have harddisken til at gå i stå også skal du slå instant rewind fra. Dvs modtageren vil så ikke hele tiden optage den sidste ½- 1½ time af det program der bliver vist lige nu på den kanal den står på.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
|
kaizer
Guld medlem
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 04:31 |
Kurt Poulsen skrev:
Jeg har selv den omtalte modtager og såvidt jeg kan se/høre så er det ikke harddisken der laver støj. |
OK.
Men den støj du taler om, manifesterer den sig som jeg beskrev?! Eller er den "bare" susen fra blæseren du kan høre?
|
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 11:51 |
Nej det er "bare"en susen. Ingen tikken. Heldigvis.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
|
kaizer
Guld medlem
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 19:15 |
Et opfølgende spørgsmål:
Når den er slukket; powerknappen er rød, og der kommer ikke noget signal igennem - skal den så også give lyd fra sig?!
Jeg slukkede for den 17:10 og nu kl. 19 er der stadig et eller andet der siger noget. Da jeg lige slukkede for den hørte jeg godt en suses eller lign. fra den, men jeg forventede at det var blæseren og at den bare skulle køle ned i et par minutter. Jeg ved dog ikke om det er blæseren der kører. umiddelbart lyder det måske mere som HDD'en, men det er vel ikke meningen at den skal køre, selv når maskinen er slukket?!
Jeg har slået instant rewind fra (tror jeg nok; jeg er stadig noget ubekendt med apparatet. Det var det, der kunne indstilles i intervaller på 15 min., ikke? Den står nu til 0 minutter), og jeg hører ingen forskel i lyden.
Hvis den efter min beskrivelse opfører sig som den skal, vil jeg ikke have den. Jeg vil ikke have den til at stå og støje permanent, og jeg håber det er en fejl i maskinen, ellers må jeg se om Viasat har en anden modtager med nogenlunde samme funktioner.
|
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 19:27 |
Jeg ved ikke, om Viasat kan fjernstyre boxen og sende programmer til den som SKY kan. Hvis ikke, så skulle HDDen ikke køre når boxen er slukket.
Viasat hat vist ikke så mange modeller, en standard modtager, en Viasat Plus, som må være den du har, og så en Plus HD, det er vist dem der kan vælges imellem.
|
|
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 20:13 |
Niels: Pace850 er Viasat Plus HD boksen. EDIT: Glemte: Viasat kan sende nyt software til den. Det gjorde de så sent som i fredags.
Kaizer: Blæseren kører hele tiden også selv om standby knappen lyser rød. Og ja det burde den ikke. Jeg har endnu ikke haft tid til at tale med Viasat om det så jeg ved ikke om det er en fejl eller "by design".
Redigeret af Kurt Poulsen - 03-Maj-2009 kl. 20:14
|
Mvh Kurt
|
|
BR78
Bruger
Oprettet: 21-November-2006
Point: 54
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 21:29 |
Blev selv åndsvag af den tikken i starten indtil jeg slog bufferen fra under bruger indstillinger > Harddisk indstillinger. Siger intet så, bufferen kører nemlig også når den står i standby mener jeg.
Syntes ikke det er så vigtigt at have bufferen sat til, man kan stadig sætte på pause og fortsætte igen når man er tilbage ved TVet og så har den optaget i mellemtiden så man kan se videre.
Det er selvfølgelig smart nok hvis man skruer hen på en kanal og ser et program der er startet for 15 min siden så kan man enten optage hele programmet/filmen fra start af eller se den fra start men jeg har nu haft Viasat HD plus i snart et år og har aldrig haft brug for det.
|
|
kaizer
Guld medlem
|
Sendt: 08-Maj-2009 kl. 06:33 |
BR78 skrev:
indtil jeg slog bufferen fra under bruger indstillinger > Harddisk indstillinger. Siger intet så, bufferen kører nemlig også når den står i standby mener jeg.
|
Ja, det har jegf også gjort.
Desværre slipper man ikke helt for støjen fra den. Der er noget der kører, selv når den er i standby, og iflg. Viasat er det køling til harddisken.
Jeg sagde til dem, at det kunne jeg ikke forstå, idet min dvd/hdd recorder ikke siger noget når den er slukket (harddisken kører ikke). Det havde de ikke noget svar på, andet end sådan var det. Jeg spurgte så, om de ikke havde en modtager med harddisk der ikke opførte sig på den måde. Det havde de desværre ikke, så jeg må vel finde mig i det.
|
|