recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støj fra PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStøj fra PS3

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 21:27

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Alle tåberne i de fleste computer/elektronik butikker etc. ved generelt ingenting om PS3'en - de hørte kunderne klage ang. de første PS3'er ang. larm og nu larmer de alle sammen.

Min PS3 er mere stille end min kæreste under filmen.

Og hvordan skal dit indlæg lige forståes?

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 08:16
Det skal forstås sådan at hvis man går ind i en EB Games, ElMutanten etc. og spørger om en PS3 larmer så svarer de at den larmer en del. Men det har de fra kunder og de gamle modeller.

Generelt har jeg oplevet at de folk der arbejder i f.eks. EB games ingenting ved om PS3 men ved en hel masse om Nintendo og Xbox.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Jeg har selv været lige ved at købe en PS3, men ALLE jeg taler med siger den larmer utrolig meget, ikke en eneste har sagt den ikke larmer, og den larmer især når den skal afspille Blu-ray film, noget som jeg primært skulle bruge den til.

Men jeg er sprunget fra at købe en PS3 for der er intet mere der kan ødelægge en film end at have en vaskemaskine stå og larme, noget andet er også at den bruger utroligt meget strøm når den afspiller Blu-ray film.

Så jeg vælger at købe en rigtig Blu-ray afspiller.

Så der er 2 enorme store problemer med en PS3, larm og strømforbrug ved afsplning af Blu-ray film.

Det er en OMMER Sony.

Det er altså ikke et problem - jeg kan ikke tale for alle naturligvis, men min PS3 (60Gb) larmer ikke specielt meget. Har man bare et "normalt" lydniveau imens man ser sine film, så skal man koncentrere sig for, at høre den - hvis man bare skruer en smule op for surround-anlægget, så vil du aldrig opdage, at den er tændt. 

Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 09:46

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Min PS3 er mere stille end min kæreste under filmen.

LOL - jep!

Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
JesperLynge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-November-2007
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 11:35

Min siger heller ikke noget, og man kan endda mærke på udblæsningsluften at den bliver pæn varm. Men INGEN støj.

Jesper

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 11:38

Min er også absolut støjfri...

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2008 kl. 18:22

Jeg har nu afleveret PS3'en hos Elgiganten, og bortset fra en ganske grundig gennemgang af om nu den var pakket ordentlig ind, så var der ingen problemer med at få den byttet, selvom det nu var ganske tydeligt at medarbejderen ikke troede på mig.

Den "nye" PS3 er nu testet med et par HD trailers, noget indstilling og opdatering, uden nogen lyd overhovedet bortset fra en meget svag summen (kan kun høres hvis man sidder med hovedet nærmest inde i maskinen ).

Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2008 kl. 18:49

Vi har en seks måneder gammel PS3 (60 gigabyte).

Støjen fra vores hænger nøje sammen med hvor meget støv der har opsamlet i udluftning. Når vores ikke har være "støvsuget" oplever vi efter små to uger at blæseren kører markant mere.

Vores PS3 er en stor støvsamler. Vi har oplevet at i løbet af en måned er de små lufthuler næsten stoppet helt til. Det er selv om vi har ingen tæpper, og har to børn der er allergiker (læs: vi gør meget rent!)

Vores blæser køre på fuld tryk når vi prygler den i flere timer med fx Rachet & Clank (PS3), men er udluftning ren, vil den i løbet af 15-20 minutter kører ned i normal tilstand når spillet er lukket ned.

Man skal vel også have i baghovedet hvor mange krafter Sony har fået presset ned i en lille kasse. Stop jeres PC ned i samme kasse, og jeg vil love for at blæseren ville få overarbejde.

Har man været i stue med en Xbox360 ville jeg blive vanvittig. Her synes jeg at der er god grund til at brokke sig :-)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2008 kl. 19:19

Det her handler ikke om en PS3 skal larme eller ej, men OM den gør det, forstået på den måde at som de fleste indlæg i denne tråd også viser, at en PS3 40GB larmer ikke.

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2008 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Det her handler ikke om en PS3 skal larme eller ej, men OM den gør det, forstået på den måde at som de fleste indlæg i denne tråd også viser, at en PS3 40GB larmer ikke.

Ja, og det med at den bruger meget strøm - come on!

125 Watt i fuld velour, det er ikke meget for en 8-kernet processor, og en tilsvarende stærk maskine.

Alene harddisken i sådan et system bruger ca. 15-20 Watt, og så sluger Wi-Fi nok også en watt eller to.

Uanset hvad, så bruger den altså ikke ret meget, specielt ikke i forhold til hvor stærke komponenterne er.
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2008 kl. 15:28

60gb versionen bruger  ca 200watt   mod 125watt (40gb versionen)

Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2008 kl. 15:46

Jeg har droppet PS3, OG den bruger meget strøm, også hvis den bare bruges som afspiller, ca. 3 gange så meget som en Blu-ray afspiller.

I Sonys egen Blu-ray afspiller BDP-S300  har også en blæser i, hvis der er stille i filmen så kan man høre blæseren kører, haft den selv, røg retur.

Hvis PS3 larmer på samme måde, så er der nogen der tolerer meget støj, susen, når de siger den intet siger.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu