|
Støj på aktive højtaler |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jhjorsal ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 366 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-November-2015 kl. 09:50 |
Jeg fik et par aktive højtaler fra earthquake http://www.earthquakesound.dk/pro-audio/pro-series-dj-speaker/dj-8m.aspx samt nogle sub's til for en rum tid siden, til brug i en gildesal. Så de er nærmest ikke blevet brugt men nu skulle de så ind i stuen, det fungere dog slet ikke, da der er helt vild meget baggrundsstøj på ( det var der egentlig også i gildesalen, der lå volumen niveauet bare lidt højere) jeg har snakket med min lokale av leverandør på arbejde, der siger det er meget normalt for aktive højtaler ( det er dog ikke ham der har leveret højtalerne) Jeg tænkte først at det måtte være min musikkilde eller kablerne, men selvom højtalerne står tændt og uden tilslutninger, suser det stadig. Så det må jo være forstærkeren i højtaleren, er der nogen der kan nogle Ninja tricks for at afhjælpe dette ?
|
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan måske få et lidt bedre signal/støjforhold hvis du skruer lidt ned på højttaleren og skruer op for signaet til højttaleren. Hvis ikke de hjælper er der nok ikke noget du kan gøre ved det andet end at sælge dem og købe nogle andre der er bedre egnede til hjemme brug frem for PA.
|
|
![]() |
|
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
Aktive højttalere bør ikke støje, i hvert fald ikke hvis de er lavet ordentligt. Jeg hælder også til at der er skruet for højt op på højttalerne. Man skal så vidt muligt foretage styring af volumen så tæt på slutningen af signalkæden som muligt. Det giver mindst støj.
|
|
![]() |
|
jhjorsal ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 366 |
Jeg syntes nu jeg har prøvet at skrue næsten helt ned på højtaleren og så næsten fuld blæs på afspilleren, så lydniveauet her til morgen var så det kun kunne høres i stuen, og der kunne jeg så bare hører støj henover musikken. Det kan også bare være det er nogle crappy højtaler jeg har fået. Jeg kendte ikke Earthquake men havde noget vintage Technisc til salg og jeg lavede noget bytte bytte med direktøren som også står som deres tekniske support, så jeg tænkte at det havde han da nok forstand på. Jeg har dog også sendt en mail til ham i fredags, det kan da være han kommer tilbage med en brugbar løsning, så skal jeg nok ligge det herind, eller hans svar uanset.
|
|
![]() |
|
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
Hvor slem er støjen? For en vis mængde støj er helt OK i PA-højttalere, da publikum for det meste befinder sig på en vis afstand af højttalerne og der spilles ret højt. Det duer selvfølgelig ikke når man sidder f.eks. 1-2m fra dem hjemme i stuen og man spiller ved lavere nabo-venlig lydstyrke :-)
Earthquake laver helt udemærkede produkter rent generelt, men deres største fokus er på subwoofere, som navnet måske antyder.
Redigeret af HenrikStevn - 21-November-2015 kl. 15:16 |
|
![]() |
|
Jamen det er jo nok det der er problemet, de er jo ikke skabt til det jeg vil bruge dem til, det var også sub'erne der var dyrest, men kan jeg bruge dem i en anden forbindelse / opsætning eller givet det mest mening at skille mig af med det hele.
|
|
![]() |
|
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1586 |
https://www.gearslutz.com/board/so-much-gear-so-little-time/917370-quietest-active-monitors-hiss-etc.html
|
|
![]() |
|
Interessant tråd, virker ikke som om der er en løsning
|
|
![]() |
|
Mine Adam A5X er helt støjfri med mindre man sætter øret helt op til diskanten, men hvor tit gør man det? I almindelig 'nearfield'-position (mindre end 1m fra højttalerne) er der absolut intet at høre.
Men det er nok rigtigt nok at hvis man har et sæt højttalere som støjer, så er der nok ikke noget at gøre ved det, hvis ikke støjen kommer fra et andet sted i signalkæden.
|
|
![]() |
|
Hvor meget lyd kan sådan nogle give på en skala fra 1 til 10 ?
hvor 1 er musik unders spisning med snak og 10 er de dage du lige trænger til at blive blæst igennem. |
|
![]() |
|
For dem ville jeg vel nok kunne bruge mine sub'er til
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Nu spørger du om noget der kan bruges til musik ved fester, både at spille lavt og højt, faldt lige over dette anlæg https://fona.dk/philips-anlaeg-ntrx500-partymachine-1205330130 Kan spille fra Radio, CD, der kan tilsluttes MP3 afspiller og andet, har også Mixerpult med Mikrofon tilslutning. Sælges også hos andre end Fona. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |