recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støj på nogle kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Støj på nogle kanaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Winenoceros Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Maj-2019
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Winenoceros Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Støj på nogle kanaler
    Sendt: 17-Maj-2019 kl. 14:40
Hej med jer

For meget præcist 1 år siden valgte jeg at klippe mit antenne kabel over i min kælder :( Siden da har jeg levet med at der var lidt støj af og til på alle kanaler, da jeg blot have af isoleret kableenderne og "bundet dem samme og efterfølgende lagt sølvkappen over.

Men nu var det tid til at få lavet en korrekt samling, så jeg har lånt en "Stripper" og sat to f-connector på enderne og en samler. De skulle sidde perfekt.

Nu har jeg perfekt signal på DR1 og DR3 men, DRK, DR2, RAMSJANG, ULTRA og TV2(Lidt støj af og til) er der kommet endnu mere støj på, det er praktisktalt umuligt at se hvad der sendes. (Og ja, jeg har den lille fattigrøvs pakke)

Der var ingen støj på kanalerne for 1 år siden, før jeg kom til at klippe kablet over..

Kablet hele vejen er dobbelt afskærmet.

Jeg har tænkt på følgende:
For dårligt kabel fra stik i væggen til TV (billigere dobbelt skærmet)
For langt kabel fra stik i væggen til TV (10m)
Tv er et philips af ældre dato LCD
Tv tuner i TV er ikke god nok til at trække signalet.


Nogle idéer til hvad jeg skal forsøge mig med? Synes det er mærkeligt at have perfekt signal på to kanaler og så ikke resten.


Redigeret af Winenoceros - 17-Maj-2019 kl. 14:56
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2019 kl. 15:42

 Det er ret givet at det er indstråling der er problemet, det kan komme af diverse årsager, dårligt kabel, dårlige samlinger/fordelere, så det er tilrådeligt at få set på det først.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Winenoceros Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Maj-2019
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Winenoceros Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2019 kl. 16:25
Nu prøvede jeg er gå logisk til værks. Start fra stikket i væggen og arbejd tilbage. Åbner dåsen og fastgøre kablet på ny, tænder Tv'et for at tjekke signalet og vupti, så kører det........

Er sku nok kommet til at rykke i kablet på et tidspunkt gennem det sidste år.

Så her er en guide til at løse det problem Clap
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu