Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4113
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 08:45 |
Man skal nok passe på at der kommer nok luft til. Enten skal boksen være meget stor eller også skal der ventilator til. Jeg tror ikke at det er nok bare at lave nogle huller i toppen af kassen og så lave en kasse der er lidt større end projektoren. Sådanne en pærer giver masser af varme fra sig.
|
|
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 10:23 |
PerW skrev:
Man skal nok passe på at der kommer nok luft til. Enten skal boksen være meget stor eller også skal der ventilator til. Jeg tror ikke at det er nok bare at lave nogle huller i toppen af kassen og så lave en kasse der er lidt større end projektoren. Sådanne en pærer giver masser af varme fra sig. |
En 12 volt ventilator skulle vel kunne gøre et fornuftigt job. Nej, jeg ville ikke bygge en lille boks, men, en større som så skulle være en del af et møbel. Selvfølgelig med en ventilator. Ultra low noise.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
|
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 13:40 |
Sådan en projektor sidder jo ofte lige op ad en væg eller et loft. Så det var måske også en ide at lave ventilation ind i et andet rum. Så kan man montere en meget kraftig blæser, uden at det forstyrrer filmkigningen.
Redigeret af Allan Olesen - 16-Maj-2010 kl. 13:41
|
|
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4113
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 13:47 |
Firebird skrev:
]En 12 volt ventilator skulle vel kunne gøre et fornuftigt job. Nej, jeg ville ikke bygge en lille boks, men, en større som så skulle være en del af et møbel. Selvfølgelig med en ventilator. Ultra low noise.
|
Om en enkelt ventilator kan gøre jobbet?? Jeg tvivler. Jeg ved at den data projektor jeg bruger til at vise fotos på er rimelig varm. Luften der kommer ud af projektoren er nok > 50 grader, så hvis den bliver monteret i en kasse, så skal der noget udluftning til
|
|
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 15:12 |
PerW skrev:
Firebird skrev:
]En 12 volt ventilator skulle vel kunne gøre et fornuftigt job. Nej, jeg ville ikke bygge en lille boks, men, en større som så skulle være en del af et møbel. Selvfølgelig med en ventilator. Ultra low noise.
|
Om en enkelt ventilator kan gøre jobbet?? Jeg tvivler. Jeg ved at den data projektor jeg bruger til at vise fotos på er rimelig varm. Luften der kommer ud af projektoren er nok > 50 grader, så hvis den bliver monteret i en kasse, så skal der noget udluftning til |
Blæseren/ventilatoren kan sagtens køle projektoren, og presse den varme luft ud gennem huller i toppen og siderne. Blæseren/ventilatoren skal bare placeres rigtigt, og hullerne skal bare bores de rigtige steder og være store nok. Jeg takker for de gode svar og råd jeg har fået.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
|