recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støjdæmpende boks til projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStøjdæmpende boks til projektor

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 08:45
Man skal nok passe på at der kommer nok luft til. Enten skal boksen være meget stor eller også skal der ventilator til. Jeg tror ikke at det er nok bare at lave nogle huller i toppen af kassen og så lave en kasse der er lidt større end projektoren. Sådanne en pærer giver masser af varme fra sig.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Man skal nok passe på at der kommer nok luft til. Enten skal boksen være meget stor eller også skal der ventilator til. Jeg tror ikke at det er nok bare at lave nogle huller i toppen af kassen og så lave en kasse der er lidt større end projektoren. Sådanne en pærer giver masser af varme fra sig.
En 12 volt ventilator skulle vel kunne gøre et fornuftigt job. Nej, jeg ville ikke bygge en lille boks, men, en større som så skulle være en del af et møbel. Selvfølgelig med en ventilator. Ultra low noise. Wink
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 13:40
Sådan en projektor sidder jo ofte lige op ad en væg eller et loft. Så det var måske også en ide at lave ventilation ind i et andet rum. Så kan man montere en meget kraftig blæser, uden at det forstyrrer filmkigningen.

Redigeret af Allan Olesen - 16-Maj-2010 kl. 13:41
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

]En 12 volt ventilator skulle vel kunne gøre et fornuftigt job. Nej, jeg ville ikke bygge en lille boks, men, en større som så skulle være en del af et møbel. Selvfølgelig med en ventilator. Ultra low noise. Wink

Om en enkelt ventilator kan gøre jobbet?? Jeg tvivler. Jeg ved at den data projektor jeg bruger til at vise fotos på er rimelig varm. Luften der kommer ud af projektoren er nok > 50 grader, så hvis den bliver monteret i en kasse, så skal der noget udluftning til
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

]En 12 volt ventilator skulle vel kunne gøre et fornuftigt job. Nej, jeg ville ikke bygge en lille boks, men, en større som så skulle være en del af et møbel. Selvfølgelig med en ventilator. Ultra low noise. Wink

Om en enkelt ventilator kan gøre jobbet?? Jeg tvivler. Jeg ved at den data projektor jeg bruger til at vise fotos på er rimelig varm. Luften der kommer ud af projektoren er nok > 50 grader, så hvis den bliver monteret i en kasse, så skal der noget udluftning til
Blæseren/ventilatoren kan sagtens køle projektoren, og presse den varme luft ud gennem huller i toppen og siderne. Blæseren/ventilatoren skal bare placeres rigtigt, og hullerne skal bare bores de rigtige steder og være store nok.

Jeg takker for de gode svar og råd jeg har fået.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu