recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støjdæmpning af LCD (Sony X3500)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStøjdæmpning af LCD (Sony X3500)

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Lassejp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2007
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 23:49

Jeg har fået svar tilbage fra Sony....

Desværre som jeg frygtede, Sony siger at "de arbejder på dét" (at løse støj problemet). Det kan man jo ikke bruge til noget som helst, øv øv. Der er ingen garanti for at de finder en løsning og slet ingen garanti for at det kommer til at omfatte allerede solgte tv....

Så enten er det i gang med hjemmefuskede løsninger eller også er det et helt andet tv Jeg har besluttet mig for at sende det tilbage, et tv til 20K med behov for hjemmefuskede løsninger? Det kan simpelthen ikke være rigtigt...

Jeg er glad for jeg købte med de 14 dages returret, selvom jeg aldrig havde forestillet mig at de kom i brug. Nogle forslag til alternativer? Jeg sidder lidt imellem M86 i 40" til 10k (og vente et par år til noget bedre dukker op), F86 i 46" til 20k eller en pioneer 428xd til 18k. Alle i kombination med stofa zaptor. Tv'et skal bruges til 50% tv, 30% dvd og 20% xbox 360.

En anden mulighed er w3000, men jeg agter ikke at købe Sony lige foreløbigt  Sony x3500 er et lækkert tv for folk der bor op til en motorvej, har dårlig hørelse eller har en fremragende evne til at frafiltrere den hakkende, brummende blæser...

Til top
Woodstock Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2007 kl. 23:34

Oprindeligt skrevet af OveA OveA skrev:

Jeg er virkelig glad for at jeg skiftede til et TV uden blæsere  jeg var ved at få spat af det tilsidst (havde PANA PV60 i næsten 1 år inden det røg ud tilfordel for mit SKØNNE og helt STILLE PX70 + lidt Xtra tommer)...skal aldrig have et TV med blæsere igen   BASTA

Jeg har en TH 42PZ700EA fra nov.07 og jeg synes altså den afgiver en del støj fra blæsere + en høj skrap tone.

Det kunne være jeg skulle have valgt en billigere og bedre løsning.

Den blæser en del, men mit temperament er bestemt ikke kølet af endnu efter 14 dage.....har skrevet til forhandleren men har ikke fået retursvar endnu.

 

Til top
carboncarsten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2007 kl. 22:49

så lige denne da jeg var et smut på QXL ;o)

http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=521109874

CC

Til top
flaugesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2007 kl. 20:43

Jeg har lige fået 'installeret' mit 40x3500 tv, og ja det støjer - ikke alarmerende men stadig - lidt irriterende..

Jeg håber at sony, kommer med en løsning på dette - da jeg er lidt bekymret om hvorvidt larmen vil skalere i forbindelse med slidtage.

Til top
The Shadow DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2007 kl. 20:16

Iøvrigt ville jeg ikke turde at pille blæserne fra i længere tid.

Hvis fjernsynet går i stykker og skal til rep, vil de sgu nok undre sig over at blæserne er støvet til på trods af at de blæser ud af.

Nu ved jeg self. ikke hvor støvet sådan et fladskærms tv bliver, men hvis de bliver ligeså støvet inden i, som et alm. CRT fjernsyn, Såååååååå.............

Sony PS3 Slim med 120 GB
Sony Bravia 32D3000
Sony Bravia 46X3500
XBOX 360 ELITE med 120 GB
MEDION MD 8828 med HD og BLUERAY DREV

MVH. The Shadow
Til top
The Shadow DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2007 kl. 20:11

Jeg må indrømme at den der med at det er 100Hz enheden der skal køles, lyder lidt som et skud i tågen.

D 3000 serien har også 100Hz motionflow og så vidt jeg ved er der ikke nogle blæsere i dem.

Der er i hvertfald ikke i den 32D3000 som vi har oppe i stuen indtil jeg får mit 46X3500, som skulle være lige på trapperne.

Sony PS3 Slim med 120 GB
Sony Bravia 32D3000
Sony Bravia 46X3500
XBOX 360 ELITE med 120 GB
MEDION MD 8828 med HD og BLUERAY DREV

MVH. The Shadow
Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2007 kl. 18:17

Jeg har også lige modtaget et 46X3500 og kunne intet hører da jeg tændte det, men da det havde kørt en 3 til 4 timer begyndte jeg at kunne hører blæserne. Men det er kun i stille passager og om det bliver være med tiden, ved jeg jo ikke. Men det er intet sammenlignet med PS3 og for den sags skyld, heller ikke HX1010 Recorderen.

MVH

Til top
carboncarsten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2007 kl. 14:49

Oprindeligt skrevet af Venomous Venomous skrev:

Har samme problem... Synes nogle gange det er værre end andre. Mit tv er fra første sending til dk.

 

Havde tænkt mig at købe 46X3500 med venter pga. denne tråd.

Køber ikke tv for 22500 kr. med fejl i.

Tak til jer alle ;o)

CC

Til top
Venomous Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2007 kl. 13:58
Har samme problem... Synes nogle gange det er værre end andre. Mit tv er fra første sending til dk.
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2007 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Beano Beano skrev:

Er jeg den eneste der syntes det er lidt pinligt at man skal bryde garantien på sit spritnye high-end TV og deaktivere et par skide blæsere for at kunne se film/TV uden at blive belæmret med støj?

Der er mange som ikke kan høre noget fra deres X3500-skærm - jeg ved ikke om det skyldes at vi har fået eksemplarer som larmer mere end andre, eller om den måde jeg har placeret skærmen på forstærker lyden - eller om jeg bare har overfølsomme ører (eller om dem som ikke klager har nedsat hørelse)

Vi er vel 5-6 stykker i denne tråd som har givet udtryk for at lyden er generende - og der var over 50 personer som ved fælleskøbet viste interesse for et køb (jeg ved ikke om alle 50 købte og/eller har fået skærmen). Så langt størstedelen er nok ikke generede af lyden.

Når det er sagt, så er jeg da også skuffet over at Sony har valgt at sætte blæsere i apparatet - det burde ikke være nødvendigt. Eller i det mindste burde de havde brugt store langsomtkørende og støjsvage blæsere i stedet for de aggressive små 40mm modeller...

-Kent
Til top
Beano Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2007 kl. 13:07

Er jeg den eneste der syntes det er lidt pinligt at man skal bryde garantien på sit spritnye high-end TV og deaktivere et par skide blæsere for at kunne se film/TV uden at blive belæmret med støj?

Ihvertfald vil jeg aldrig skyde 20+K efter et sådan TV... Sorry, Sony... kom igen!



Redigeret af Beano - 21-November-2007 kl. 13:09
Til top
sonycenter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2007 kl. 12:41

Jeg arbejder i Sony Center Aalborg.

Som sagt er det hvad vi har fået at vide af sony. Mht til 100Hz enheden.. synes dog selv det ser mærkeligt ud, at blæserne sidder som de sidder. Men venter på at høre i næste uge, da vores sælger skulle til sælgemøde på Fredag.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu