|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Lorentzen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
![]() Sendt: 23-April-2007 kl. 18:49 |
Kan det lade sig gøre på nogen måde, at tage nogle klip fra en DVD film og putte dem på en anden DVD, så man slipper for at skulle "lede" efter klippene på den oprindelige DVD - hvis nu man skal bruge de (tre) klip til en præsentation af et emne.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
![]() |
Ja det kan det sagtens. Du skal bruge en PC. Kopier hele original DVDen eller kun de(n) fil(er) der indeholder de klip der skal kopieres, over på PCens harddisk. Brug derefter et redigeringssoftware til at klippe uønskede sekvenser væk ( jeg kan anbefale Videoredo til dette, gratis prøveversion på nettet). Herefter brændes klippene over på en anden DVD. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Lorentzen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
![]() |
ok - lige nu er jeg igang med at bruge DVD Shrink til at smide filmen over på min PC - jeg har så et program der hedder "Alive Video Converter" kan jeg bruge det til at omdanne de filer, der bliver lavet via DVD SHrink til en samlet fil i f.eks mpeg? så skulle det jo kunne lade sig gøre at redigere den film i WinXPs egen redigerings program Redigeret af Lorentzen - 23-April-2007 kl. 19:43 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
![]() |
Er det en kopibeskyttet film siden du bruger DVD Shrink, eller er det fordi den skal skrumpes? Hvis den ikke er kopibeskyttet kan du blot trække filerne ober på harddisken. Jeg kender ikke Alive Video Converter, men det lyder som et konverteringsprogram og det er ikke det du har brug for. Du skal bruge et program til at "klippe og klistre" og til det formål er Videoredo som nævnt suveræn. Jeg tvivler på du kan redigere Mpeg2/VOB filer med XPs eget program. Det kan vist kun klare Windows eget format og det dur ikke til en DVD. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
Lorentzen,
Hvorfor bruger du ikke blot DVD Shrink's Re-Author funktion? Med den kan du uvælge de sekvenser fra de forskellige DVD'er du ønsker på den færdige DVD. Se evt. DVD Shrink guides her (specielt "Compilation" Guide). /Lars Redigeret af laursen - 23-April-2007 kl. 21:36 |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
![]() |
|
![]() |
Re-Author er edderbankemig smart tak for tippet jeg har rippet Forrest Gump og skal bruge diverse scener derfra til at vise i et oplæg i min klasse kan jeg i DVD Shrink udvælge disse scener/skære disse scener fra den hele film, eller skal jeg bruge et andet program til det? |
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
Lorentzen,
Du kan klare det hele i DVD Skrink, se f.eks. "Intermediate" guiden. Brug Start/End knappen i Re-Author vinduet til at udvælge sekvensen der skal med på DVD'en. /Lars |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |