|
støjniveauet normalt? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Kan ikke redigere fra iPad, men ville have skrevet, at højttalere med den følsomhed, ikke kan levere samme lydstyrke som andre med højere følsomhed.
|
||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
|||
Alt under et sæt kleinhorns er lille. På et tidspunkt boede konen (nå ja, dengang var hun kæreste) i en pensionistbolig på 49m2. Det hindrede mig da ikke i at sætte min Dali 4 op i stuen - hun gjorde heller ikke. Men smukke Dali'er er nu blevet nedgraderet til baghøjttalere i vores nuværende stue. Fronterne blev opgraderet til DLS R66. Klaus |
||||
![]() |
||||
londahl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2009 Sted: Lolland,Danmark Status: Offline Point: 139 |
|||
Jeg har et sæt små KEF 2005.2 med en følsomhed på 88dB og for at få "normal" lydstyrke på ramasjang står recieveren, en Pioneer VSX-922, på -35dB. (Lytteafstand ca. 2,5m) Har ikke testet med musik fra iphone da min datter havde hijacket TV'et tidligere og det nu er for sent i forhold til naboer, men en sang i Dora the explorer målte jeg til 70dB, 2,5 meter fra højtalere og recieveren på -15dB. |
||||
![]() |
||||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
|||
Jeg ved godt, at det er en skræmmende tanke - men kunne det tænkes, at nogen ville indrette deres hjem anderledes end dig?
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
|||
Sagtens, det kunne være at nogle ville sætte store højttalere ind i deres hjem, frem for de små højttalere jeg har.
Klaus |
||||
![]() |
||||
londahl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2009 Sted: Lolland,Danmark Status: Offline Point: 139 |
|||
Så fik jeg testet med House of the rising sun via Airplay. 94dB på 2,5 meters afstand med reciever på -6dB. Eftersom mine højtalere har dårligere følsomhed end dine, lader det til at din reciever ikke er kraftig nok imho.
|
||||
![]() |
||||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
|||
Londahl: du skriver dine højtaler har "dårligere følsomhed".
nu forstår jeg ikke meget omkring dette men har læst mig til, at jo højere følsomhed (DB) jo nemmere er de, at trække. mener du dermed, at mine højtalere har lavere følsomhed og derved kræver mere "power" for, at afspille? Jeg har prøvet og søge efter "sensitivity/Følsomhed" på M&K K-7 men kan intet finde så derfor er jeg en smule forvirret :) håber i kan forklare lidt mere omkring det i "laymans terms". :) |
||||
![]() |
||||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
|||
et par konkrete spørgsmål:
1. hvis jeg vil se en film (DTS eller derover) og gerne have høj lyd så skal jeg op på ca. -10 til 0db. Jeg er ikke ekspert i at lytte men vil lyden ikke blive forvrænget selvom jeg har nogle gode højtalere når forstærkeren skal yde maksimalt? 2. hvis jeg ellers kan "leve" med det fine lydniveau der er til film -20 til -30 db men syntes jeg mangler noget til "Stereo" hvad gør jeg så? a) størrer reciever b) effektforstærker?? - hvis effektforstærker hvordan sættes det i forbindelse med en Denon AVR-1911 og er det overhovedet muligt? husk jeg har kun plads til 5.1 højtalere og har en stue på ca. 24m2 og dette inkluderer spidsebordsplads, køkken og arbejdsplads. så selve "filmområdet er 3 x 2½m" |
||||
![]() |
||||
|||
Kunne være en mulighed, uanset hvad vil dine små højttalere begrænse dig noget så grusomt.
Der er ikke pre out på en 1911, så vil du have en separat effektforstærker på, kræver det en ny surroundforstærker Har du kørt en autokalibrering af dit system? Klaus |
||||
![]() |
||||
|||
Men eftersom det spiller VÆSENTLIG højere ved Surround handler det så ikke om hvad forstærkeren er istand til, at drive? eller skyldes det reelt en begrænsning i mine M&K højtalere ? 3 x K5, 2 x K7 (stereo) også K10 sub.
Så er effektforstærker ideen i hvert fald lukket :) Tak for den afklaring. Det er meget lang tid siden jeg har kørt en kalibrering så det kunne godt være jeg skulle køre "auto setup" igen. Men når man kører en kalibrering så er det jo for surround er det ikke? eller gør man også ved Stereo ? |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |