|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() Sendt: 17-April-2008 kl. 21:55 |
Jeg har købt dette Pioneer drev i et håb om at få Blu-ray, men der er et problem jeg håber nogen kan hjælpe mig med.
Helt simpelt, så larmer drevet uhyggeligt meget. Det er som om at det kører med fulde omdrejninger hele tiden, ikke noget med at geare ned til normal hastighed, det kører bare derudaf og Blu-ray eller DVD, det er ligegyldigt. Det er virkeligt så belastende at jeg skal skrue rigtigt meget op for forstærkeren, for bare at kunne følge dialogen og så kan jeg stadig høre drevet eller også må jeg nøjes med underteksterne og en temmeligt belastende støj fra min maskine. Da nogle kritiserede Samsung 1400 maskinen, syntes jeg det var lidt sjovt, men nu kan jeg følge det. Er det normalt for Blu-ray at de skal være så støjende? Eller er der noget jeg kan gøre for at geare drevet ned, bare til en mere normal hastighed (og støjniveau)? På forhånd tak for svar ![]() Hvis der ikke er noget at gøre, så kan jeg absolut ikke anbefale nogen at købe det drev, det er uvirkeligt meget støjende. Redigeret af Kim Jespersen - 17-April-2008 kl. 22:01 |
|
![]() |
|
Niels Chr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
Jeg har ikke selv testet det, men AnyDVD kan styre hvor hurtigt drev må spine op for h.h.v. data, musik og film. Om det virker ved dit drev/OS skal jeg ikke kunne sige, men mit gennerelle indtryk af anyDVD er at det virker.
- det kan downloades gratis i 21 dage fra slysoft - der findes sikkert også andre produkter som kan noget af det samme |
|
![]() |
|
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
Takker for svaret Niels Christian, jeg var ikke klar over at AnyDVD kunne det og jeg har også en AnyDVD HD liggende som jeg bare ikke har fået installeret endnu, så måske skulle jeg prøve det.
På en anden side blev jeg anbefalet at anskaffe Nero 8 Ultra hvor der åbentbart også er en lille utility der kan bremse et drev eller cdbremse som også skulle kunne gøre det. Det skal siges efter jeg skrev dette indlæg, så begyndte det at blive mærkeligt, nu kører jeg Blu-ray og originale DVD'er uden problemer, men så snart BryllupsDVD'en, tv optagelserne el. lign. ryger i, så kommer den i hopla igen. Så når drevet lige har prøvet et par skiver, så er problemet åbentbart "kun" med DVD+-R(W) eller også forsvandt de problemer fordi jeg opdaterede firmware til 1.04, jeg ved det ikke. Men jeg håber jeg kan bremse den, det er lidt skidt hvis konens banderi under fødslen bliver overdøvet, selvom det omvendt naturligvis også kan have sine fordele. Så jeg vil da prøve AnyDVD først ellers må jeg forsøge med et af de 2 andre, så tak for svaret ![]() |
|
![]() |
|
BUGz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2008 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
jeg har selv lige købt et BDC-202BK bluray drev, TOTALT NICE der er ikke noget der hedder BDC-S202BK http://www.pioneer.eu/eur/products/45/104/442/overview.html? __QWRITER_GROUP=1
Bluray afspilning: det larmer overhoved ikke, selv om jeg sidder lige ved siden af = lydløst DVD afspilning: larmer lidt i starten, men det stopper efter kort tid DVD bræning: larmer alt efter hvor hurtigt man bræder, lydløst ved x4
løsning: RMA drevet eller firmware update http://www.pioneer.eu/eur/content/support/support/software.h tml
Redigeret af BUGz - 01-Maj-2008 kl. 21:48 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej BUGz
Billeder siger mere end 1000 ord ![]() ![]() Som du kan se på billedet, så er seneste firmware 1.04. Her er speedtesten for DVD+R ![]() Og testen for DVD-ROM ![]() Og testen for BD-ROM ![]() Så som du kan se for de forskellige medietests, så ligger DVD+-R over 3 gange så højt i hastighed i forhold til DVD-ROM og BD-ROM og dermed frembringer det den irriterende støj og dette stemmer også godt overens med din teori om at være lydløs under 4x speed. Det stemmer også godt overens med de kontrolprogrammer jeg havde installeret til at prøve at tvinge hastigheden ned, hvor 12x speed for DVD+-R(W) var den eneste mulige aflæsningshastighed i firmwaren for drevet, hvor det er normalt for et drev at læse med en variabel hastighed på 1x, 2x, 4x, 8x, 16x osv., således at drevet selv kan vælge den optimale hastighed til den aktuelle afspilning, men hvis drevets muligheder kun er 12x speed, så vil den naturligvis vælge denne. Men hvis du har det samme drev der viser andre værdier end dem jeg har kunnet få frem med DVDInfo, så må mit drev være defekt og så skal det bare tilbage, men eftersom rigtigt mange har de samme problemer (prøv at Google problemet), så må jeg antage at problemet er generelt og så har jeg tænkt mig at tage fat i Pioneer Europa for at få fundet en løsning. Men det er et lækkert drev til den rigtige pris, det mangler bare lige at kunne afspille de sidste medier uden at lyde som 747 under take off. |
|
![]() |
|
BUGz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2008 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
hvis jeg var dig bestilte jeg et nyt på netted (magen til) og sendte det andet retur (14 dages retur ret) i stedet, men jeg er også lidt fræk for jeg tror du har været uheldig, da mit virker fint har også lige updated firmwaren til 1.04 uden problemer + en bundkort bios update hvilket nok ikke har meget at sige, hvor mod en bios clearing og hdd formatering + ny os install kan hjælpe når jeg sætter en tom skive (DVD+R verbatim x16) så går der 3 sek med støj hvor efter den bliver lydløs, hvordan ser det ud hos dig det med at ændre på drev hastigheden i firmwaren er ikke smart, gjorde med mit gamle plextor dvd drev og så kunne det max. brænde x4 selv om jeg prøvede at lave det om, lige ledes giver jeg ikke meget for deværse program test en løsning kunne også være at bruge dit gamle dvd drev til dvd og så kun bruge BDC-202 til bluray undre mig foresten over hvad "BK" står for.. hvordan mund man få 24p ud af en pc, er det bluray drevet, grafikkorted eller softwaren ?? BTW. så er vi hvis lidt uenige i vores andmældelse hos EDBP.. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&a mp;ID=395059
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |