recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støjsvag, 16:9, til mørkt rum. Max 8000,-
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStøjsvag, 16:9, til mørkt rum. Max 8000,-

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
emperor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2008
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: Støjsvag, 16:9, til mørkt rum. Max 8000,-
    Sendt: 13-Januar-2008 kl. 21:43

Hej alle

Jeg har med interesse læst med på sidelinjen og nu tror jeg, at jeg vil hoppe på projektor-vognen (kan jo ikke bare nøjes med 42" længere)

Jeg er nybegynder på området, så alle kommentarer/forslag er velkomne...

Jeg søger en projektor, der:

  • Viser 16:9
  • Er støjsvag (hader summen!!!)
  • Fortrinsvis til XBOX 360 (derfor jeg ved, at jeg hader summen) og DVD
  • Skal have HDMI
  • Skal bruges i et rum, der kan dedikeres til projektet; dvs det kan mørklægges og måske endda males sort (Hvis altså indenrigsministeren giver endeligt OK)
  • Jeg regner med at male en helt hvid skærm med "Screen Goo"
  • Og så regner jeg med at skulle ofre omkring 8000 på uhyret, men er fleksibel på det område, men vil lige se, hvor meget jeg kommer til at bruge det inden jeg går i feinschmecker-mode... 

Håber at få en masse inputs! Thx

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 22:51

Her er et par projektorer fra Optoma, som matcher dit prisleje. De er begge 16:9-format projektorer, har HDMI-tilslutning, og støjniveauet ligger i den lave ende. (28-29 db)

http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/projektor/optoma _hd65_video_projektor_hvid.htm

http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK38119

LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 02:34
Eller er der også Infocus, IN 76 og 78, de skulle også være rigtig gode. Forhandles ligeledes af HFK!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Her er et par projektorer fra Optoma, som matcher dit prisleje. De er begge 16:9-format projektorer, har HDMI-tilslutning, og støjniveauet ligger i den lave ende. (28-29 db)

http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/projektor/optoma _hd65_video_projektor_hvid.htm

Computercity har iøvrigt også denne til en plowmand mindre http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK38119

 



Redigeret af spawn - 14-Januar-2008 kl. 07:25
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 13:25

Det kunne msåke være godt at vide hvor langt væk fra "lærredet" projektoren skal hænge.

Hvor stort skal billedet være?

Til top
emperor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2008
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 14:37

Hey

Tak for svarene.

Det er i et relativt lille rum, at hjemmebiffen skal være. Ca. 3x3 meter. Skærmen bliver vel et sted mellem halvanden og to meter i bredden.

Jeg har siden sidst fået anbefalet Sanyo PLV-Z5, bl.a. pga lavt støjniveau:

http://www.cinemagic.dk/shop/sanyo-plv-z5-280p.html

 

Any thoughts?

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 14:41
Sanyo er også god...
MEn du har, lige som ved tv, to slags teknologier at vælge imellem. DLP eller LCD.
Der er fordele og umelper ved begge, men de fleste vælger dog DLP så vidt jeg fornemmer på div. fora.
Men det er slet ikke nogle dårlige projektorer der er blevet anbefalet, du må ud og se lidt på dem!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
STP36 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-September-2004
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 22:30
Ang. Screen Goo, så sørg for at få det sprøjtetmalet på. Jeg har leget lidt med Goo med en rulle og selv om jeg fulgte anvisning meget nøje er der kommet striber, som ses meget tydelig i lyse scener.
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 22:32

Om de fleste vælger DLP, ved jeg ikke, men jeg vil anbefale at du finder en forhandler der kan give dig en demonstration af de to teknologier. Selv var jeg i sin tid meget tæt på at købe en DLP, men fravalgte det da denne teknologi for nogle mennesker har en tendens til at skabe "regnbuer" når man flytter fokus rundt på skærmen.

Jeg har svært ved at forklare det. er der en der kan gøre det bedre?

Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af joern joern skrev:

Om de fleste vælger DLP, ved jeg ikke, men jeg vil anbefale at du finder en forhandler der kan give dig en demonstration af de to teknologier. Selv var jeg i sin tid meget tæt på at købe en DLP, men fravalgte det da denne teknologi for nogle mennesker har en tendens til at skabe "regnbuer" når man flytter fokus rundt på skærmen.

Jeg har svært ved at forklare det. er der en der kan gøre det bedre?

 

De tre grundfarver vises ikke samtidigt på skærmen. Der er kun een DLP-chip i betalelige DLP-projektorer, og et roterende farvehjul mellem lyskilde og DLP-chip sørger for at hver grundfarve vises - en efter en . dog ret hurtigt, så det er ikke et helt ulideligt flimmerhelvede. Forskydningen kan give den for mange særdeles irriterende regnbueeffekt, det er især tydeligt når man flytter blikket fra et sted til et andet, eller når der er meget bevægelse i scenen.

DLP har visse fordele i forhold til LCD-projektorer, bl.a. større dynamik. Tidligere havde de også bedre sortniveau, men de nyeste (og dyreste) LCD-projektorer (bl.a. den Epson TW2000 der snart indfinder sig i mit hjem) kan udmærket måle sig med dem, og i tilfældet Epson TW2000 kan sortniveauet endda være en del bedre, ikke mindst grundet en dynamisk iris (som er lidt af et snydetrick hvor en automatisk iris begrænser lysmængden i mørke scener, nogen kan lide det, andre ej).

DLP giver perfekt konvergens (i de betalelige 1-chip udgaver), dvs. at de tre grundfarver i hvert enkelt punkt vises perfekt på samme sted (da det jo er samme chip der sørger for visning af alle grundfarverne), mens LCD (og afarter, LCOS/DiLA) ikke altid er perfekt justeret, da de har tre chips som skal sættes ekstremt præcist for at opnå god konvergens. Det kan få et DLP-billede til umiddelbart at virke skarpere.

Til top
Hooks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2006
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 01:25

Er der nogen der har set HD70 og HD65 side om side? (Mener der var et par stykker herinde der arbejdede i hifiklubben).

Og er der nogle der aner om Epson's Powerlite Cinema 720 kan ses/fås i DK? (den står til ca. 1200 USD over there og får pæne reviews - se f.eks. ProjectorCentral: http://www.projectorcentral.com/epson_cinema_720_home_theate r_projector_review.htm )

 



Redigeret af Hooks - 17-Januar-2008 kl. 01:30
Til top
Hooks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2006
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 01:31
Vedr. LCD vs. DLP i den billigere ende, så alt afhængigt af hvor tæt på du kommer til at sidde, synes jeg du skal kigge efter pixelsynlighed! Nogle LCDere laver ret tydelige gitre ved mindre end 1.5x afstand.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu