recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støjsvag MPEG-4 boks (gerne med stor HDD)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStøjsvag MPEG-4 boks (gerne med stor HDD)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
runeks Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Januar-2011
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: Støjsvag MPEG-4 boks (gerne med stor HDD)
    Sendt: 17-Januar-2011 kl. 20:38
Hej alle

Jeg har søgt lidt her på siden via Google og har kigget på de første par sider her i forummet, men kan ikke finde nogen der efterspørger det jeg leder efter, så jeg starter en ny tråd.

Jeg vil gerne kunne se de HD-kanaler som bliver sendt ud til mig, men mit TV har ikke en DVB-C dekoder. Jeg har derfor kigget på Samsung SMT-H3126-boksen, men der er to ting der gør at jeg ikke synes den er så attraktiv. Primært blæseren, og til dels størrelsen af harddisken. Blæseren har jeg læst kan være en problem, og generelt er jeg meget lidt glad for støjende blæsere, så jeg er meget interesseret i om der findes andre DVB-C bokse, som har de samme egenskaber som denne boks, men som ikke har en blæser, eller eventuelt en meget støjsvag en.

Jeg er interesseret i at kunne optage (også HD), time shift og gerne at der er en slags "programguide" (som vist her, det ser super smart ud:) 

Desuden kunne jeg godt ønske mig en større harddisk - hvorfor findes de ikke med fx 1, 1,5 eller 2 TB harddisk, de koster jo intet alligevel de harddiske?
Og hvis der desuden findes en boks der tillader at man kan flytte optagelser over på en ekstern harddisk, eller en computer, ville det være optimalt. Men det er ikke nødvendigt for mig - specielt ikke hvis den har en harddisk af ordentlig størrelse.

Håber der er nogen der kan give mig et godt råd.

Tak for hjælpen!

Mvh.
Rune Svendsen
< ="-" ="text/; =utf-8">

Redigeret af runeks - 17-Januar-2011 kl. 20:49
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 15:55
Du kan udskifte harddisken i YouSee boxen, f.eks. med en 2TB Samsung HD204UI. Forudsætter at du selv ejer boxen. Der skal laves lidt repartitionering på en PC (der er tråde om det på recordere.dk).

Hvis du vil have mulighed for at flytte optagelserne, skal du gå efter boxe som ikke er "YouSee godkendte". Dreambox, Vantage og IPBox (hedder muligvis noget andet i dag), eller billig løsninger som Bluetinum kombineret med en ekstern harddisk.

At slippe fri af YouSee's spændetrøje, enten på den ene eller den anden måde, giver dig flere muligheder. Men husk at du skal løse eventuelle problemer selv; du har også klippet livlinen til YouSee support.Cool
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 16:18
OFF-TOPIC: Hvis der anskaffes en Samsung HD204UI, så overvej seriøst at patche den med ny firmware inden den tages i brug.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

OFF-TOPIC: Hvis der anskaffes en Samsung HD204UI, så overvej seriøst at patche den med ny firmware inden den tages i brug.

Tak for tippet! Det er næppe et issue for en HD204UI i YouSee boxen, men jeg er helt enig i at man bør gøre dette. Jeg har selv en HD204UI, så jeg vil finde min FreeDos USB stick frem...

Redigeret af JesperLund - 18-Januar-2011 kl. 19:58
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
runeks Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Du kan udskifte harddisken i YouSee boxen, f.eks. med en 2TB Samsung HD204UI. Forudsætter at du selv ejer boxen. Der skal laves lidt repartitionering på en PC (der er tråde om det på recordere.dk).
Hej Jesper Lund, tak for dit svar. Interessant at man kan udskifte harddisken i YouSee boksen, det løser da i hvert fald ét af mine problemer.

Ejer du selv sådan en boks, og har du i så fald en mening om dens støjniveau? Det er mest dette som går mig på egentlig, men det er jo svært at få et indtryk af hvor meget den larmer uden at købe den, så det kunne være rart at høre andres meninger om dette.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 18:04

Jeg har haft den i over et år, og siger den noget, nej det gør den ikke, kun ind i mellem i få sekunder, ellers lydløs.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
runeks Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 18:32
Det lyder godt, rart at høre.

Jeg synes dog at jo mere jeg læser om denne boks, jo flere problemer hører jeg fra folk. I kommentarerne til denne nyhed: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2617&zoneid=5 er der en del der skriver at de stadig har problemer med boksen, efter denne opdatering, og blandt andet at blæseren er tændt selv i standby.

Har du haft nogen problemer med boksen, både små eller store fejl? Det kunne være rart at få fat i en boks der "bare virker", en gennemtestet robust boks helt uden de her småfejl.
< ="-" ="text/; =utf-8">
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 18:41

Bortset ved en tidligere opdatering hvor der var udsendelser der ikke kunne afspilles, har jeg ikke haft problemer med den. Den bruges kun som optager og afspiller, ikke andet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af runeks runeks skrev:

Ejer du selv sådan en boks [..]

Nej, for mig er det et ufravigeligt krav at jeg kan flytte optagelserne fra boxen over mit netværk. Det udelukker en YouSee box...
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 00:09
Jeg har to boksen fra YouSee med HDD og to uden HDD. De problemer jeg har oplevet er i småtingsafdelingen. Et godt råd er, at ta' de negative udtalelser fra nogen, der ikke har boksen med forbehold. Nøjes med at lytte til dem, der har boksen - uanset om de udtrykker sig positivt eller ej.
Det skal bemærkes, at mine bokse med HDD ikke laver støj. Selvfølgelig kan jeg høre når blæseren sætter igang, men det er meget kortvarigt og faktisk kun, hvis den optager. Ses der TV, kan jeg ikke høre blæseren. Der findes selvfølgelig andre muligheder end boksen fra YouSee, men nok ikke så billigt og nem at aflevere igen efter 6 mdr., hvis den ikke skulle leve op til forventningerne.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
runeks Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 07:39
Tak for svarene alle. Jeg tror jeg vil forsøge mig med sådan en boks.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Nu har jeg efterhånden fået læst mig gennem tråden på 18 sider ang. det at sætte en ny harddisk i H3126'eren. (http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=46665&PN=1&title=wd-hdd-i-den-nye-boks)
Er der nogen grund til du anbefaler denne samsung harddisk? Har du selv erfaring med at sætte en sådan harddisk i denne boks?
Der lader til både at være folk med 1,5 TB harddiske som det lykkes for, og et par stykker for hvem det ikke lykkes, som oplever en fejl hvor optageren hænger og ikke kan tændes. Så jeg er ikke helt tryg ved bare at købe en harddisk og så håbe på det virker.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu