recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa boks - skal jeg have én?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa boks - skal jeg have én?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

... afhænger meget af ens behov...
Ingen har vel reelt "behov" for det. StartForfra og den slags er noget langt de fleste lever lykkeligt uvidende om, men for rigtig mange af os der har prøvet det, så vil det være meget kedeligt at undvære. Så hvis ikke man vil risikere at forfalde til glæderne ved StartForfra, så bør man helt undgå at prøve det. Big smile

Det kommer vist an på hvor i Maslows behovspyramide man befinder sig Big smile

Nej, du har selvfølgelig ret - behov er måske et stærkt ord.

Det kommer an på hvilke services man vil gøre brug af - vil man leje en film, eller synes man det er fedt at man kan se en udsendelse man missede for 4 timer siden, så er boksen en fed ting (og jeg ved den er svær at undvære efter at være flyttet uden for Stofa's dækningsområde Ouch)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Gun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2010
Sted: Aalborg
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af C K N C K N skrev:

Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Zaptor har et standby forbrug på ca 16 W og mener det er noget lignende for selve modemmet du skal bruge hvis du ønsker "start forfra og lign."

Er det overhovedet lovligt at sælge denne boks, efter gældende lovgivning? Standbyforbrug må da max være 1 watt i følge EU?

Jeg har Stofa modemet og det bruger 11,9 watt...
Er det ikke noget med at det kommer an på hvornår udstyret er produceret?
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Gun Gun skrev:

Zaptor har et standby forbrug på ca 16 W og mener det er noget lignende for selve modemmet du skal bruge hvis du ønsker "start forfra og lign."

Er det overhovedet lovligt at sælge denne boks, efter gældende lovgivning? Standbyforbrug må da max være 1 watt i følge EU?

Jeg mener også (uden at være sikker på de nøjagtige EU regler) at der er "dispensation" for enheder med netværktilslutning - som f.eks. en SmartTV boks med LAN forbindelse.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Rikkesfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-December-2007
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rikkesfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 20:19

Om man kan undvære SmartTV boksen (eller Zaptorboksen som den hed) afhænger meget af ens behov. Hvis man ønsker at leje film, lave StartForfra eller StartForfra+ osv. så er der p.t. ikke nogen vej uden om (Jo, WebTV på et mediecenter, men det er stadig ikke det samme) - men hvis man kan nøjes med bare at se ens digitale kanaler, så kan man sagtens nøjes med et kort smidt i CI'et, eller en billigere digital modtager...

Jeg ved godt at denne tråd startede med efterlysning af en digital tuner og jeg derfor er off topic, men kortet/modul med startforfra osv til CI er vel stadig undervejs, eller er det droppet igen?
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af Rikkesfar Rikkesfar skrev:

Om man kan undvære SmartTV boksen (eller Zaptorboksen som den hed) afhænger meget af ens behov. Hvis man ønsker at leje film, lave StartForfra eller StartForfra+ osv. så er der p.t. ikke nogen vej uden om (Jo, WebTV på et mediecenter, men det er stadig ikke det samme) - men hvis man kan nøjes med bare at se ens digitale kanaler, så kan man sagtens nøjes med et kort smidt i CI'et, eller en billigere digital modtager...

Jeg ved godt at denne tråd startede med efterlysning af en digital tuner og jeg derfor er off topic, men kortet/modul med startforfra osv til CI er vel stadig undervejs, eller er det droppet igen?

CI+ evalueres der fortsat på - så der er ikke noget nyt om det.
Lars B

Til top
C K N Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2005
Sted: Sønderborg
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C K N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Gun Gun skrev:

Mener at hvis varerne har været på lager før 1. januar 2010, så gælder gamle regler...- så det er jo et par dage siden... og den nye SmartTV boks er vist kommet på markedet i maj sidste år?

-men igen, ved ikke om der er underkategorier med medieafspillere, som ikke er omfattet? -i så fald er det i hvert fald noget svineri... Dead
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu