recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa bredbånd ustabil?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa bredbånd ustabil?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa bredbånd ustabil?
    Sendt: 04-September-2020 kl. 16:23
Har haft Stofa TV og Bredbånd siden 2014, hvor det bare har virket. Men for ca et halvt år siden stod Thomson modemmet af, og de sendte et nyt Technicolor modem. Men siden jeg skiftede modem har nettet været ustabilt. 

Lange ventetider på iPad på nettet, og et TV der helt mister wifi forbindelsen. Alt kører trådløst da modem sidder i teknikskab, og har som sagt virket upåklageligt i 6 år. Afstanden til teknikskabet er max 5-6 m i frit udsyn.

Modem er tilsluttet antennekabelet, og vil det overhovedet nytte at skifte bredbånds leverandør? Eller er vi ude i Stofas forslag om mesh via en dims der koster 20kr ekstra pr md? I forvejen forlanger Stofa fra 1.oktober 279kr for en 50/50 forbindelse.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2020 kl. 11:16
Er der ingen der har Stofa bredbånd med tecnicolor modem og kan genkende problemerne?

Og hvad er udfordringerne ved at få en anden bredbånds leverandør på et Stofa antennekabel?
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2020 kl. 19:39
det er ikke ideelt med kun en router. Jeg har også Stofa med samme problemer.
De forsvandt fuldstændig med mesh netværk.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2020 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af wamsler wamsler skrev:

det er ikke ideelt med kun en router. Jeg har også Stofa med samme problemer.
De forsvandt fuldstændig med mesh netværk.
Okay, det er også hvad Stofa kundeservice siger. Jeg synes dog det kunne være rart at skifte bredbånds udbyder hvis bare jeg vidste om det fungerer ordentligt på antennekablet fra Stofa?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 08:09
Alle udbydere har elendig modem/router.

Sæt den i brigdemode og tilslut din egen router eller mesh.

Har selv bikset med Yousee router med samme problemer. Jeg prøvede forskellige løsninger og endte med Google wifi.

Har ikke fortrudt et sekund.
Til top
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 08:41
Hej  med de priser du giver for så langsomt Internet   50/50  så se om du kan få Kviknet ved dig på dit Coax  køre stabil  på en 300/60 til 219 pr Md. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Stone09 Stone09 skrev:

Hej  med de priser du giver for så langsomt Internet   50/50  så se om du kan få Kviknet ved dig på dit Coax  køre stabil  på en 300/60 til 219 pr Md. 
Jeg kan få 100/30 via tlf stik ADSL til 269,- ved kviknet. Kræver hverken fastnet tlf eller kabel TV. Men er det så ok gennem tlf kobber?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 13:54
Jeg har Technicolor modem fra Stofa og ser ikke dine problemer. Jeg vil dog tro at du kan få en anden model modem fra Stofa, hvis de ikke kan finde fejlen. Har du undersøgt om du deler WiFi-kanalen med mange andre? Du kan flytte kanalen, hvis det er tilfældet. Modem skal placeres væk fra metal overflader og andet elektronik.

Det med mesh giver ikke mening hvis du kun har 5-6 m afstand i samme rum, med mindre dit teknikskab er af metal ;-) 
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 16:02
Jeg kan fint skifte mellem 2,4 og 5 GHz på TV’et, hvor 5 GHz er mest stabilt. Ved ikke hvordan jeg gør det på iPhone, iPad og Macbook. Der er ikke så mange netværk her, da jeg bor i rækkehus, og naboerne er en del af dem ældre og har ikke netværk.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 18:29
når man navngiver sine netværk, sikrer man sig at de hedder noget forskelligt på 2,4 og 5 ghz båndene, så er det meget enklere at sikre man kommer på de rigtige netværk. Kald dem aldrig nøjagtig det samme.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

når man navngiver sine netværk, sikrer man sig at de hedder noget forskelligt på 2,4 og 5 ghz båndene, så er det meget enklere at sikre man kommer på de rigtige netværk. Kald dem aldrig nøjagtig det samme.
Jo, men det er måden at skifte imellem 2,4 og 5 jeg er i tvivl om på mine mobile i-enheder.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 20:55
Hvis du har et netværk der hedder inet2.4 og et der hedder inet5, så kobler du bare til det du vil bruge.

Det havde jeg med YouSee routeren.
Med Unifi, hedder det hele der samme og mine enheder skifter fuldstændigt smooth mellem frekvenser og accesspoints.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu