recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa digitalt tv på mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStofa digitalt tv på mediacenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Landberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa digitalt tv på mediacenter
    Sendt: 09-Februar-2007 kl. 12:00
Jeg overvejer at købe en Samsung DCB-H360R hos Stofa for at få digitalt tv i stedet for det grynede tv jeg får via mit mediacenter med Hauppauge 1300-kort. Samsung-boksen har åbenbart scart, component og HDMi-udgang, men hvordan kobler jeg den sammen med mit mediacenter så jeg kan se digitalt tv via mediacenteret og optage i ren digital kvalitet? 
MVH

Thomas Landberg
Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 12:07
Det tror jeg ikke kan lade sig gøre, hvis du vil have digital tv, skal bu have en dvb-c tuner i dit mediacenter.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 13:57
Skal jeg så stadig bruge boksen fra Stofa? Altså hvis jeg køber et tv-kort med DVB-C tuner? 
MVH

Thomas Landberg
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 14:14

nej, men du skal bruge et stofakort.

Du skal bruger tunerkort 1.549.- og CAM 549.- og din pc skal have firewire.

Læs mere her

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

nej, men du skal bruge et stofakort.

Du skal bruger tunerkort 1.549.- og CAM 549.- og din pc skal have firewire.

Læs mere her

Super svar. Så jeg skal bare købe de to ting og tegne noget abonnement hos Stofa, så er jeg kørende? Er det et problem at jeg kører Mediaportal i stedet for MCE? Der står den er uden fjernbetjening, men kan man ikke bare skifte kanal i Mediaportal med den dertilhørende fjernbetjening?
MVH

Thomas Landberg
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 16:36

Oprindeligt skrevet af Landberg Landberg skrev:

Jeg overvejer at købe en Samsung DCB-H360R hos Stofa for at få digitalt tv i stedet for det grynede tv jeg får via mit mediacenter med Hauppauge 1300-kort. Samsung-boksen har åbenbart scart, component og HDMi-udgang, men hvordan kobler jeg den sammen med mit mediacenter så jeg kan se digitalt tv via mediacenteret og optage i ren digital kvalitet? 

Hvis du har mulighed for tilslutning af externt videoudstyr, via en Composite eller S-Video indgang på dit TV kort, den mulighed er på mange kort, så kan du bruge samsung boxen.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvis du har mulighed for tilslutning af externt videoudstyr, via en Composite eller S-Video indgang på dit TV kort, den mulighed er på mange kort, så kan du bruge samsung boxen.

Det er sandt men så er iden med digital overførsel væk og man er næsten sikker på at få dårliger billed.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 16:57

Oprindeligt skrevet af Landberg Landberg skrev:

Super svar. Så jeg skal bare købe de to ting og tegne noget abonnement hos Stofa, så er jeg kørende? Er det et problem at jeg kører Mediaportal i stedet for MCE? Der står den er uden fjernbetjening, men kan man ikke bare skifte kanal i Mediaportal med den dertilhørende fjernbetjening?

Jeg må erkende jeg er helt blank i mediapotal, jeg har ingen ide Men der er en anden udgave FIRE-DTV 

Edit Det ser ud til at det kan køre med mediaportal se deres forum. EDIT

Jeg har sat det på en af mine venners Medion Mediacenter, godt nok på TDC's net( dvs. de bliver brugt en anden CAM, men ellers det samme, super billed.

Du skal være opmærksom på at det er lidt svært at sætte op, du skal kende noget til PC for at få det til at køre og hvis du vil optage skal du bruge 3 kort.

Redigeret af Mollerup - 10-Februar-2007 kl. 17:14
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 16:06
Kejsernedern...

Var lige i Stofa og se den fantastiske forskel på analogt og digitalt og bestiller et kort, så jeg i løbet af tirsdagen kan se digitalt tv. Stofa-gutten er væk i 5 minutter og kommer tilbage og fortæller, at kortene først kommer sammen med Samsung-kasserne i slutningen af februar. Super nedtur
MVH

Thomas Landberg
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 18:47
Ja, du kan godt bruge den fjernbetjening du har. Den virker fuldstændig som et hvert andet tv-kort
Den Ben
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu