Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Gelardi
Guld medlem
Oprettet: 10-November-2005
Sted: Aarhus, Denmark
Status: Offline
Point: 574
|
Emne: Stofa + D-Link DIR-655 Sendt: 26-Marts-2008 kl. 10:18 |
jeg har stofa(cablemodem,) hjemme og prøver at sætte en trådløs netværk op med ovennævnte router.
Jeg kan forbinde min router til computeren og modemmet, men får ingen internet iggennem. Jeg kopierede også MAC addressen da jeg har always on, så jeg har ingen ide hvad problemet er.
Det eneste jeg mangler at udfylde HOST name, kan det være problemet? er det i givet fald host name fra Stofa jeg mangler eller fra routeren?
Jeg har ellers læste en masse positiv anmeldelse at denne router er bare sagen og nemt at sætte på så det er træls at jeg ikke kan få den til at virke...tak
Redigeret af Gelardi - 26-Marts-2008 kl. 11:10
|
 |
jeje
Guld medlem
Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 568
|
Sendt: 26-Marts-2008 kl. 12:00 |
Selvom du ikke har forbindelse til internettet, så prøv alligevel at gå til siden signon.stofanet.dk og se om det ikke hjælper dig videre.
|
 |
Gelardi
Guld medlem
|
Sendt: 26-Marts-2008 kl. 12:11 |
jeje skrev:
Selvom du ikke har forbindelse til internettet, så prøv alligevel at gå til siden signon.stofanet.dk og se om det ikke hjælper dig videre. |
det kan jeg lige prøve..måske er det noget med den MAC address alligevel...
|
 |
Gelardi
Guld medlem
|
Sendt: 26-Marts-2008 kl. 20:59 |
har prøvet alt muligt, den virker ikke..jeg kan ikke engang komme på signon. jeg har snakket emd stofa og de siger at de kan se modem og router og skulle virke...nogen som har en ide??
|
 |
jeje
Guld medlem
Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
|
Sendt: 26-Marts-2008 kl. 21:39 |
Jeg går ud fra at forbindelsen fra PC'en til routeren virker, eftersom du kan sætte MAC-adressen. Altså må det være forbindelsen mellem routeren og StofaNet, som ikke virker. Min router er af et andet fabrikat, men måske ligner de alligevel hinanden. Min router er indstillet til "Acquire an IP Address Automatically from a DHCP Server". Prøv om du kan indstille din router til noget lignende i dens menuer. Hvis du har en setup CD kunne du også prøve at køre setup-programmet.
|
 |
fast2night
Guld medlem
Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
|
Sendt: 27-Marts-2008 kl. 10:49 |
Gelardi skrev:
har prøvet alt muligt, den virker ikke..jeg kan ikke engang komme på signon. jeg har snakket emd stofa og de siger at de kan se modem og router og skulle virke...nogen som har en ide??
|
Hvad siger statussiden og loggen i din DIR-655? Får du tildelt IP-adresse, gateway og subnet af Stofa? Har du prøvet en ipconfig /all på din maskine, og kontrolleret at du har de rigtige dns servere? Har du prøvet og låse wan-porten til 100 eller måske 10 mbit? Hans
|
Mvh Hans
|
 |
Gelardi
Guld medlem
|
Sendt: 27-Marts-2008 kl. 11:39 |
hm, det var da en del spørgsmål...jeg finder MAC addressen i ipconfig/all og tilføjer det til routeren og host name også...
iflg. stofa de kan se routeren og det ser ud som om min comp. ikke får internet fa routeren, men det lyder jo meget mystisk.
hvor finder jeg dns servere?, altså jeg har angivet at det er en dynamisk IP, men ikek andet.
det med at låse wan porten, det forstår kjeg ikke helt, det er en gigabit router.
|
 |
fast2night
Guld medlem
|
Sendt: 27-Marts-2008 kl. 12:12 |
Gelardi skrev:
hm, det var da en del spørgsmål...jeg finder MAC addressen i ipconfig/all og tilføjer det til routeren og host name også...
iflg. stofa de kan se routeren og det ser ud som om min comp. ikke får internet fa routeren, men det lyder jo meget mystisk.
hvor finder jeg dns servere?, altså jeg har angivet at det er en dynamisk IP, men ikek andet.
det med at låse wan porten, det forstår kjeg ikke helt, det er en gigabit router. |
Når du logger dig ind på routerens webinterface kommer du direkte til statussiden, som ser således ud: http://kvik.org/fotos/status.jpg Kontroller at du har fået ip-adresse, subnet, gateway og dns-server fra Stofa. Dernæst kører du en ipconfig /all på din maskine, og kontrollerer det samme. Her skal det være en lan-adresse tildelt fra routeren. Hvis du ikke får tildelt dns-servere kan du heller ikke komme på nettet. Det er kun routerens wan-side jeg vil låse til en specifik hastighed, hvis der nu er koks mellem kabelmodem og router. Prøv og lås hastigheden til 100 mbit. Det gøres i hovedmenuen Advanced og Advanced Network menuen: http://kvik.org/fotos/wanspeed.jpg Det har ingen indflydelse på gigabit switchen på lan-siden. Hans
|
Mvh Hans
|
 |
Gelardi
Guld medlem
|
Sendt: 27-Marts-2008 kl. 12:39 |
det prøver jeg når jeg er kommet hjem...
|
 |
Gelardi
Guld medlem
|
Sendt: 27-Marts-2008 kl. 20:14 |
du havde ret, jeg får ikke tildelt en dns servere...det skulle komme automatisk ikke?selvom jeg kører ipconfig, så kan jeg ikke bruge de data til noget....
mit værtsnavn og MAC addresse er det samme uanset om jeg bruger udelukkende stofa modem eller jeg prøver at køre iggennem routeren.
wan skulle være i orden, den er låst
Redigeret af Gelardi - 27-Marts-2008 kl. 20:16
|
 |
fast2night
Guld medlem
|
Sendt: 27-Marts-2008 kl. 20:40 |
Gelardi skrev:
du havde ret, jeg får ikke tildelt en dns servere...det skulle komme automatisk ikke?selvom jeg kører ipconfig, så kan jeg ikke bruge de data til noget....
mit værtsnavn og MAC addresse er det samme uanset om jeg bruger udelukkende stofa modem eller jeg prøver at køre iggennem routeren.
wan skulle være i orden, den er låst
|
Okay - Log på routeren og vælg fanen "Setup". Tryk på knappen "Manuel Internet Connection Setup". Udfyld felterne Primær og Sekundær DNS med disse ip-adresser: 193.88.44.22 193.88.44.42 Gem og reboot routeren. Prøv og se om du er kommet på nettet.
|
Mvh Hans
|
 |
Gelardi
Guld medlem
|
Sendt: 27-Marts-2008 kl. 20:52 |
nu har jeg vist helt ødelagt den..inden jeg kom på jeg har opdateret FW og nu siger den hele tiden "gateway is measuring the network connection" og jeg kan ikke komme ind på den..mærkeligt har prøvet at ttage strømmen og resette den, men den "måler" bare hele tiden..
|
 |