recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa - dårligt signal endnu engang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa - dårligt signal endnu engang

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 19:13

Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Det er altid en god ide, at forhøre sig hos naboerne inden man rekvirerer en sofanet mand, som sikkert giver dig en regning, hvis der er fejl i din egen installation.

x2

Altid god idé lytte til deres råd
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 19:17

Oprindeligt skrevet af pjonassen pjonassen skrev:

Det har så sandelig også været på min regning. Comega-forstærker + Profigold antennekabler (F-connectorer). En udskrivning på mellem 1500-2000 Dkr. Jeg syntes at jeg har gjort mit for at få det til at fungere optimalt. Og det fremgår klart af mit indlæg hvorfor jeg ikke har en nabo at spørge. Det eneste jeg sådan set ønskede af Stofa var at de checkede boksen ude ved vejen, da den lige er blevet flyttet en 20 cm pga anlægning af cykelsti.  

Stofa bad dig ikke om at købe nyt udstyr, men spørge Andre på samme skab om de også havde problemer.
.....
Til top
pjonassen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 20:07
@Notfast

Hvis du læste mit svar istedet for overskriften, så ville du vide at jeg ikke umidelbart har nogen at spørge. Jeg har et tomt hus som nabo samt gamle mennesker som jeg ikke er helt sikker på har opdaget noget. Hvis de havde, havde de jo nok været her og spørge mig om mit signal. Ellers har jeg 3F, Zleep hotel og Aab college som naboer.

Nej nej. Stofa har ikke bedt mig om at købe nyt udstyr og hvis jeg har givet indtryk af det, så skal der da lyde en dybfyldt undskyldning herfra. Det gjorde jeg helt af mig selv og med stor glæde vil jeg da lige tilføje. Jeg elsker at købe teknik. Og jeg vidste så nogenlunde med hjælp herinde fra hvad jeg burde gå efter.

Ud med HN forstærkeren og ind med den dejlige Comega DA4PMR. Og efter at have fået den inden for døren kan jeg kun sige at den burde jeg have købt for lang tid siden.

Af kabler måtte jeg gå lidt på kompromis med 2 af dem da der skulle 2 stk kabler op igennem en etageadskilliges. 1 stk. til børneværelset med digital skærm og 1 til soveværelset (Desværre et gammelt analogt). Valget faldt på Satcure http://www.satcure.co.uk/accs/page8.htm - hjemmesiden er desværre ikke særlig brugervenlig, men jeg håber at du finder rundt alligevel. De leveres med loddet F-connectorer. De er ganske anvendelige og har fungeret fint - også til knægtens digitale modtagelse.

Det efterlod mig med 2 ubrugte udtag, Så i stedet for at køre kablet igennem Blu Tinumen og op i TV'et, så har de fået et Profigold kabel hver. http://www.tvcables.co.uk/cgi-bin/tvcables/profigold-prov9010.html  - og bare for at være helt sikker så er udgangen på Blu Tinumen termineret.

Det har givet mig nogle rigtig gode signalværdier. Så kom den smutter her i weekenden hvor de kanaler der benytter frekvens 834000 pixelere og er uden lyd. Et signal på 82% samt en signalværdi på 27% - fra den ene dag til den anden.

Og pludslig er der et signal på 90% Signalværdi 100%. Også fra den ene dag til den anden. Jeg vil gerne vove pelsen her og sige at jeg ikke tror på at det er mit udstyr der er problemet. Men den står for egen regning.

Jeg ville som nævnt gerne have haft Stofa til at checke boksen der står lige uden for mit hus, da de for få måneder siden flyttede den ca 20 cm længere ind på min grund. Det kunne jeg have forklaret dem hvis de havde henvendt sig på min mail. Men det har de endnu ikke gjort i skrivende stund. Men nu er det jo sådan set også ligegyldigt; Mit signal virker igen. 

Men for at gøre en kort historie endnu længere, så fik min frustration mig til at tænke over om jeg egentlig har brug for pakke 3. Jeg arbejder på fuld tid som nattevagt og er blevet mere og mere hooket på Itunes, Netflix, Hulu og VUDU. Altså underholdning når det passer mig, hvilket som regel er på skæve tidspunkter af alle andre. Så kunne jeg vælge pakke 1. Opgradere min internetforbindelse til en 111/11. Det vil spare mig for yderlige frustrationer. Men det er selvfølgelig helt off topic.

Jeg beklager at jeg ikke kunne holde det kort, men jeg forsøger at være så fyldestgørende som muligt.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 20:13

Prøver lige en gang til

Har du nogle slutdåser på dine kabler eller ender de bare i nogle antennestik?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 20:27
@Theilo

Jeg beklager at jeg overså dig. 

Nej. Ingen slutdåser. Kablerne går direkte fra Comegaen til 3 fjernsyn og en optager.

Tingene er lavet med F-stik, så på kablerne til de 3 fjernsyn sidder der et F-stik => antennestik-adapter der bare skrues i kablet. Indgangen til Blu Tinumen er et F-stik så her er ingen adaptere.

Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 20:31
Tænkte jeg nok

Hentet fra info om din forstærker:

Signalet fra Kabel-TV leverandøren eller TV-antenne tilsluttes antenneforstærkeren. Benyttes returvejen i forstærkeren skal der monteres multimedie udtag (f.eks. FREJA MM4-65D) på alle udgange, ellers er det tilstrækkelig med TV/R udtag (f.eks. FREJA T0B).

På grund af risiko for returstøj fra tuner i TV, anbefaler vi at der altid monteres et udtag (ikke bare stik direkte på kablet). Evt. ubenyttede udgange skal termineres med 75ohms F-modstand (købes seperat).

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 21:09
Returen er ikke i brug da internettet kommer ind i et stik på siden af kabeldåsen.

Jeg har termineret udgangen på Blu Tinumen. Jeg ved ikke om det var nødvendigt, men jeg gjorde det nu alligevel.

Så du mener at et udtag er vejen frem? 
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 21:33
Det kan det være.

Medmindre du kører fra tv udtaget fra en vægdåse og ind i en forstærker, så er det ikke nødvendigt.
Men har du fm med igennem vil det være en god ide at sætte udtag på.

Mit råd vil være :

Ring til stofa og sig at du har periodiske problemer på dine antennesignaler og at det er kommet efter de har flyttet en stander.
Så burde de reagere

Theilo
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 21:50

@Notfast
Ellers har jeg 3F, Zleep hotel og Aab college som naboer.

Og ingen af dem bruger Stofa?
.....
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 21:50
Forstærkeren er forbundet til kabeludtaget med 1 meter Profigold kabel.

Stofa forsøger jeg som sagt at få fat i. Jeg regner med at de reagere på min mail før eller siden. Nu har jeg som sagt oplevet at de har været ude og ordne Internettet uden nogen form for information. Det er derfor jeg siger at de beholder den fejlfri facade ud ad til og fixer så tingene ind ad til. Så der ken såmænd have været en der i dag og kigget på boksen uden jeg af den grund får noget at vide.

Lige nu fungere det hele som det skal, og det er jo svært at klage over.

Jeg takker dig for at bruge lidt tid på mit problem. Tak!

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 21:53
@Notfast

Lige her og nu fungere det hele som det skal. Så jeg har ikke tænkt mig at gøre yderligt. Men der skal da også lyde en tak til dig fordi du har ville bruge lidt tid på mit problem. Tak!

Til top
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 11:09

Hvis vi tager den med naboerne først. Det ene hus står tomt pga renovering. Det andet er et ældre ægtepar som jeg tvivler på er kommet ind i den digitale tidsalder.
På den anden side af vejen ligger 3F, Zleep hotel og Aab-college. Der er ikke rigtig nogen at spørge. Det hjælper mig ikke rigtigt. 

Du kan jo prøve at skrive til mig næste gang, bor lidt længere nede af vejen ;o)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu