recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa - dårligt signal endnu engang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa - dårligt signal endnu engang

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
sponix Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2011
Sted: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sponix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 11:38
Sjovt du lige nævner Kanal5.

Jeg skiftede den anden dag over på Kanal5 HD, og til min overraskelse var billedet virkelig ringe, og min kammerat sagde med det samme at "det er hvert fald ikke HD det der" - udsendelsen var Wipeout. Jeg lod mærke til at Kanal5 logoet i hjørnet heller ikke havde det fine "HD" stående, bare kun det alm. kanal5 logo. Men dagen efter ved en anden udsendelse var det fint igen og HD logoet var tilbage? :s

Jeg har ikke rigtig tænkt mere over det, eftersom jeg stadig er ved at flytte ind/flade på flads, men tror da lige jeg vil zappe over på Kanal5 HD næste gang de sender Wipeout.
Onkyo TX-SR308 | Jamo S 506 | HCS 3 - 5.0 surround sæt | LG 42LD750N | EPSON TW3200 | HiViLux 16x9 100" lærred
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af sponix sponix skrev:

Jeg skiftede den anden dag over på Kanal5 HD, og til min overraskelse var billedet virkelig ringe, og min kammerat sagde med det samme at "det er hvert fald ikke HD det der" - udsendelsen var Wipeout. Jeg lod mærke til at Kanal5 logoet i hjørnet heller ikke havde det fine "HD" stående, bare kun det alm. kanal5 logo. Men dagen efter ved en anden udsendelse var det fint igen og HD logoet var tilbage? :s

Jeg har ikke rigtig tænkt mere over det, eftersom jeg stadig er ved at flytte ind/flade på flads, men tror da lige jeg vil zappe over på Kanal5 HD næste gang de sender Wipeout.
Kanal5 HD samsender med Kanal5. Når en udsendelse kun er i SD, sendes den også på Kanal5 HD. Når det ikke er en udsendelse i HD, undlader Kanal5 HA at benytte HD i deres logo.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
sponix Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2011
Sted: Sønderjylland
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sponix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af sponix sponix skrev:

Kanal5 HD samsender med Kanal5. Når en udsendelse kun er i SD, sendes den også på Kanal5 HD. Når det ikke er en udsendelse i HD, undlader Kanal5 HA at benytte HD i deres logo.

Okay tak, var jeg ikke klar over - ingen problemer her så :)
Onkyo TX-SR308 | Jamo S 506 | HCS 3 - 5.0 surround sæt | LG 42LD750N | EPSON TW3200 | HiViLux 16x9 100" lærred
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2011
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 20:26
Jeg har lige fået Stofa (Antenneforeningen Århus). Jeg er noget skuffet over signalkvaliteten. Nogle kanaler bl.a. DR1 har fint signal; men for DR HD, DR K, Nat Geo Wild HD siger mit Panasonic V20 at signalet er svagt. Kigger man nærmere undersignalkvalitet melder den 1 ud af 10 på signalkvalitet og 7 ud af 10 på signalstyrke. For DR1 ligger signalkvalitet på 10.

Antennesignalet er delt en gang med en "kvalitetspiltter" fra triax. Alt er monteret med F-connector og kvalitetskabler og -stik, og i øvrigt udført af en fagmand (Panasonic forhandler); så jeg vil mene at det burde være i orden. Sætter jeg et kabel direkte mellem stofadåsen og TV'en, så kan jeg hæve signalkvaliteten til 4-5; men så mangler jeg jo signalet til mediecenteret.

Nu er mit spørgsmål så. Er det bare den kvalitet man kan forvente eller er det rimeligt at klage? Kan jeg selv gøre noget for at forbedre signalet. Vil en antenneforstærker hjælpe?

Mvh
Christian

Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 20:32
Hvad er signalstyrken med den direkte forbindelse?
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 21:22
Okay, verden er foranderlig. Som det så ud i går lå signalstyrken på 9-10 stykker med direkte forbindelse. 

Men nu checkede jeg lige det hele igennem igen. Med det direkte kabel kan jeg her i aften faktisk få signalkvaliteten op på 8-10 på alle kanaler og styrken ligger på 9-10. 

Men med kabelsplitter og de gamle kabler er det kun nogle få kanaler bl.a. DR og TV2 med signalkvalitet på 9. De fleste andre kanaler ligger signalkvaliteten på 1.

Mvh Christian
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 22:03
Så må den primære mistanke rettes mod de gamle kabler. Og hvis ikke det er dem, er der fejl i splitteren.
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af chjeppe chjeppe skrev:

Jeg har lige fået Stofa (Antenneforeningen Århus). Jeg er noget skuffet over signalkvaliteten. Nogle kanaler bl.a. DR1 har fint signal; men for DR HD, DR K, Nat Geo Wild HD siger mit Panasonic V20 at signalet er svagt. Kigger man nærmere undersignalkvalitet melder den 1 ud af 10 på signalkvalitet og 7 ud af 10 på signalstyrke. For DR1 ligger signalkvalitet på 10.

Antennesignalet er delt en gang med en "kvalitetspiltter" fra triax. Alt er monteret med F-connector og kvalitetskabler og -stik, og i øvrigt udført af en fagmand (Panasonic forhandler); så jeg vil mene at det burde være i orden. Sætter jeg et kabel direkte mellem stofadåsen og TV'en, så kan jeg hæve signalkvaliteten til 4-5; men så mangler jeg jo signalet til mediecenteret.

Nu er mit spørgsmål så. Er det bare den kvalitet man kan forvente eller er det rimeligt at klage? Kan jeg selv gøre noget for at forbedre signalet. Vil en antenneforstærker hjælpe?

Mvh
Christian

Hej Christian.

Off-Topic: Jeg formoder du har samme setup som mig - Stofa og Win 7 HTPC. Har du også extendere tilknyttet (XBOX)? Jeg kæmper for øjeblikket med at kunne se nogle HD kanaler på XBOX 360 S, idet billedet hakker så meget at der mere er tale om still-billeder - det gælder blandt andet DR1 HD og TV2 HD. Hvis du har XBOX extendere, ville det interessere mig om du kan streame alle HS kanaler uden problemer - og i så fald hvilket setup du har (ikke mindst netværksindstillinger).
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 18:57
Der skal stå HD kanaler....ikke HS kanaler Smile
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 22:17
Desværre jeg har et helt andet setup. Mac mini og hdhomerun. Mit problem er siden løst med en god antenneforstærker og ny kabling. Mvh Chjeppe   
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af chjeppe chjeppe skrev:

Desværre jeg har et helt andet setup. Mac mini og hdhomerun. Mit problem er siden løst med en god antenneforstærker og ny kabling. Mvh Chjeppe   

Ok, tak for svar :-)
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 17:50
Lidt OT, har I EPG på DR1 HD og regionerne? For det har vi ikke her på GVD. Vi har skiftet til Stofa fra 4.januar
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu