recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa fair usage.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa fair usage.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa fair usage.
    Sendt: 15-Februar-2013 kl. 10:50
Stofa vil nu ha loft på deres kunders forbrug.

Har du en 20mbit forbindelse må du nu bruge 400 gb pr månede.

Netflix bruger ca 2,3 gb pr time for hd

5 timers netflix pr dag i 30 dage 345 gb

Ikke meget super hd hos Stofa  med en 20/3 forbindelse.

Men her kommer vi så til det sjove,køber du en større forbindelse så stiger det du må bruge til 800 gb osv Confused

Mon Stofa kan mærke at folk vælger de store svine dyre tv pakker fra og fx Netflix til Big smile
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 11:03
Ikke noget nyt der! Stofa og TDC kom virkeligt på skideren da elselskaberne gjorde hvad der var de andres "pligt" at udrulle en infrastruktur der gjorde at alle kunne få tidssvarende forbindelser! De fik så travlt med at stoppe denne udrulning at de igen lod deres kunder i stikken og det må de (kunderne) betale for nu hvor det, ikke overraskende, viser sig at der ikke er båndbredde nok i deres forældede kabelnet!! :-/

Det gjorde sgu godt. Tak Helljohn!

BS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 11:23
Var så lidt da Tongue

Der skal nok komme gang i debatten når folk får brev idag hvor det fremgår at 1 % er i bad standing pga af "for højt forbrug af data i deres abonoment med fri internet".De 1 % procent er kun toppen af isbjerget,brugernes data forbrug vil stige og stige i takt med at folk får øjnene op for hvad de kan få for 79 kr mån mod 470 for en tv pakke Wink
Til top
warfly Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warfly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Har du en 20mbit forbindelse må du nu bruge 400 gb pr månede.

Ja så kender man stofa igen.

20mbit/s = 2Mbyte/s
2MByte/s = 120MByte/min
120MByte/min = 7200MByte/time

Fair use grænse 400GByte =400000MB
400.000MByte/7200MByte=55.5 timer

24x30=720 timer/måned.

Man må altså reelt kun benytte 55.5/720 = 7.7% af sin forbindelse.
Eller med andre gennemsnitligt 1.5mbit/s

I min bog betyder det at man betaler for en 40mbit forbindelse, og reelt kun får/må bruge en 1.5mbit forbindelse.

Samme forhold er gældende ved de andre forbindelser.
Måske bliver 2013 året hvor stofa mister rekord mange kunder.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 11:35
Ja jeg er ved at overveje fiber har ellers været stofa kunde længe.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 13:07
Jeg kan ikke vælge så meget andet end Stofa. Jeg tror nu godt jeg kan nøjes med 800GB på min 40/5-forbindelse.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 19:00
Overvejer Waoo 30/30 og samme tv pakke som nu og 25 kr billigere Approve
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg kan ikke vælge så meget andet end Stofa. Jeg tror nu godt jeg kan nøjes med 800GB på min 40/5-forbindelse.

Ditto.

Jeg kan umuligt finde mere end et par timer hver dag, hvor jeg kunne starte mit streaming op.
Taget i betragtning, at Stofa internet kræver Stofa Kabel TV, så kunne det være at noget af min "fritid" gik til at se almindeligt TV.

Jeg er klar over at film og tv-serier kan være en hobby på lige fod med alt muligt andet, men hvis man har tid til at streame mere end 5 timer om dagen, så har man for meget tid.

Betragt fair usage-grænsen som Stofas forsøg på at motivere til at man prøver nogle andre ting af i livet Smile

| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
Timeguardian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2007
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Timeguardian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Krjstoff Krjstoff skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ditto.

Jeg kan umuligt finde mere end et par timer hver dag, hvor jeg kunne starte mit streaming op.
Taget i betragtning, at Stofa internet kræver Stofa Kabel TV, så kunne det være at noget af min "fritid" gik til at se almindeligt TV.

Jeg er klar over at film og tv-serier kan være en hobby på lige fod med alt muligt andet, men hvis man har tid til at streame mere end 5 timer om dagen, så har man for meget tid.

Betragt fair usage-grænsen som Stofas forsøg på at motivere til at man prøver nogle andre ting af i livet Smile

Hvis man nu er en familie på 4, hvoraf der er en teenager imellem, så kan der nemt bruges 4-5 timer om dagen på streaming (musik,film).

Fair-use grænsen skal ikke bruges til at motivere folk til noget, sikke noget sludder .......

Har selv stofa, og begynder de at brokke sig over at jeg, kommer over deres fair-use grænse, så kan jeg sagtnes se, en ny udbyder i horisonten, ganske simpelt.

At du personligt ikke kan se 5 timer om dagen er okay, men nu er der mange der ikke er alene (familie).

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Krjstoff Krjstoff skrev:

Ditto.

Det er da der du ser det med fuldstændig forkerte øjne. Godt nok har jeg fiber og ingen fairuse grænser. Men for folk, der lever sammen som en familie. Løber Netflix hurtigt op på over 5 timer dagligt. Børnene bruger Netflix herhjemme hverdag og vi har 3 stk. Udover det har vi HBO Nordic, så der Pandora Internet Radio der kører en del timer også dagligt, så der alle Youtube videoerne den store datter også hører dagligt og sådan kan blive ved med finde en masse. 

Så kommer der vores "voksen" forbrug oven i, fx så jeg en film i går og 3 afsnit af 24 timer. Så i ren streaming og ikke andet, er jeg overbevist om vores forbrug herhjemme ligger på 400gb +.

Hvis man nu bare bruger internettet til surf, diverse fora, facebook og stream fra forskellige tjenester. Så kan det da ikke være sandt man skal bides af med, så skal man have en højere forbindelse. Da en 20Mbit download jo i princippet er nok.

Men jo, man kan jo altid betale sig fra at få mere, om det så er fair. Nej synes jeg egentligt ikke det er.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Desperate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2008
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Desperate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 06:35
Jeg ville heller ikke kunne klare mig med 400 GB data. Udover en masse streaming benytter jeg også online backup hos Jottacloud. Har over de seneste uger smidt alle mine gamle harddiske i skyen, så har nogle dage brugt langt over 400 GB data. Det er selvfølgelig ekstraordinært, men jeg vil ikke undvære muligheden.

Derudover ryger optagelser på mediacenteret også en tur i skyen, så hvis jeg får slettet en udsendelse, har jeg 30 dage til at hente den igen. Det går der snildt 10 GB på om dagen. Men det er nu en rar forsikring, har både prøvet at slette det forkerte program samt at harddisken er stået af.

Edit: Jeg har ikke internet hos YouSee, men hos Parknet. Har desværre ikke mulighed for at få tv fra Parknet.

Redigeret af Desperate - 20-April-2013 kl. 06:36
Til top
BubbiBubbi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Februar-2008
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BubbiBubbi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 10:49
Wow, dem der har Stofa, og som har muligheden for at få fiber, skulle da have en lille venlig lussing. :)

Husk på vi er andre der ikke har mulighed for at få fiber, men som har stået på fiber venteliste siden fiber kom til landet.

55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu