recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa kabel tv signalstyrke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa kabel tv signalstyrke

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Rikkesfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rikkesfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af kasper1984 kasper1984 skrev:

Ikke brugte udgange på fordeler skal terminerers for undgå indstråling den vej

Jeg hopper lige ind på tråden et øjeblik, håber det er ok?

Hvis man ikke anvender antenneudgangen på Motorola boksen, bør den så også termineres eller er den mon sikret mod indstråling??
Til top
kasper1984 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Februar-2014
Sted: vojens
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasper1984 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 17:47
Bør den Være har hvertfald ikke KU måle nået indstråling på den. Men den nye boks som kommer om i så længe er der ingen loop i så
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2006
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af kasper1984 kasper1984 skrev:

Bør den Være har hvertfald ikke KU måle nået indstråling på den. Men den nye boks som kommer om i så længe er der ingen loop i så

Hvad skulle være bedre ved den kommende boks?
Til top
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-November-2014
Sted: Danmark
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 22:24
Hej
Jeg har selv lige haft problemet. Jeg benytter stofas lorte zaptorboks. Jeg kan ikke sige meget godt om den, beklager. efter en times snak med deres teknikker gav han mig ret mht deres zaptorboks og kunne fortælle, at der er en ny på vej. Men den flinke teknikker fortalte også at signal styrken skal være mellem 35 og 40. Hverken mere eller mindre. Min signelstyrke lå mellem 27&33 hvilket ikke er nok. Mit ellers dyre antennekabel var færdig. Det er nu skiftes og signalet ligger mellem 35&40. Nu er det kun zaptorboksen der skal skiftes. BBR værdien må ikke overstige 10. Min er lige nu 0😄
Til top
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-November-2014
Sted: Danmark
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 22:26
BBR=ber 😄
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2006
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 08:35
Min passive Triax 347006 splitter med 6 udgang og som dæmper med ca 10dB - og nu med de rigtige HF tætte stik samt en slutmodstand på den ene der ikke sidder kabel på - resulterer i en Signal noise ratio på 35-36dB og den skal iflg Stofa være på mindst 35.
BER (fejl raten) står nu til 0.
Meget sjælden 40e-9.

Vil signal noise ration komme op på ca 40 hvis jeg skifter til triax 2-out passiv -den bedste fra fx av-connection?
Nu skal jeg teste noget mere men der er vel ikke umiddelbart grund til at skifte yderligere hvis ikke der er fejl i billede eller lyd?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu