recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa kanal omlægning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa kanal omlægning

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TNP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Januar-2013
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TNP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa kanal omlægning
    Sendt: 20-Januar-2013 kl. 17:39
Efter omlægning af kanaler hos stofa har jeg kørt en ny auto tune, efter 100 % er der kun få kanaler der kan ses, resten er med pixle fejl og andet støj.

Plejer at virke okay men denne gang åbenbart ikke !!!

Har også et nyt antenne kabel så det burde også være på plads.

Forslag modtages gerne :-) 
Til top
ballade Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-April-2011
Sted: Østjylland
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ballade Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 18:41
nye antennekabler kan godt være af lav kvalitet. det lyder i hvert fald som om, noget et utæt et sted :o)
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af TNP TNP skrev:

Efter omlægning af kanaler hos stofa har jeg kørt en ny auto tune, efter 100 % er der kun få kanaler der kan ses, resten er med pixle fejl og andet støj.

Plejer at virke okay men denne gang åbenbart ikke !!!

Har også et nyt antenne kabel så det burde også være på plads.

Forslag modtages gerne :-) 

Skriv lidt om hvor du bor, og hvilke kanaler du oplever problemer med - så skal jeg se om jeg kan komme nærmere på et svar som kan guide dig videre :)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Point: 733
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 22:54
Her ved AN-TV i Aalborg skal vi lave manuel søgning med følgende værdier, hvis det f.eks. er et SONY TV (og sikkert også andre):

Frekvens: 346 MHz
Symbolrate: 6900
QAM: 64
NetværksID: 0
mvh

Henrik
Til top
TNP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Januar-2013
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TNP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 08:48
Det kabel jeg købte er stofa godkendt så det burde virke...

det er Aalborg området og kan kun se dr1 og tv2 digitalt, har et sony tv og har på det kun mulighed for selv at indstille Frekvens og NetværksID hvilket er gjort når jeg vælger kabel tv, stofa i menu..

Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 14:35
Stofa roder i hvert fald rundt i kanalsystemet i Slagelse i dag.
Min mors Samsung kunne kun vise 3-4 kanaler inden en ny søgning, mens mit nedenstående Sony kunne vise samtlige kanaler - dog i en noget alternativ rækkefølge i forhold til deres normale position.

Jeg gider dog ikke indstille dem fast endnu, da fjolserne som regel lige venter et par dage, til brugerne tror at den hellige gral er velforvaret, før de roder rundt én gang til.
Til top
danielvago Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Maj-2012
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danielvago Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 13:36
Efter kanal-omlægningen har jeg lige bemærket at jeg ikke kan finde Canal 9 ved både manual og automatisk søgning.

Det er sådan set den vigtigste kanal for mig da jeg hovedsageligt ser TV for fodbold.

Bor i Helsingør, Rolighedsvej 12, og er med i Stofa antenneforening.

EDIT:

Jeg kan se her ( http://ext.stofa.dk/stofa.dk/2013/3875.pdf ) at netop Canal 9 er gået kun digital, og jeg har kun et analogt signal.

Redigeret af danielvago - 27-Januar-2013 kl. 13:42
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 13:53

Er du sikker på, at du ikke får leveret det Digitale signal, det er i kablet sammen med det Analoge, det er i hvertfald det normale, ganske som her hos You See. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
danielvago Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Maj-2012
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danielvago Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Er du sikker på, at du ikke får leveret det Digitale signal, det er i kablet sammen med det Analoge, det er i hvertfald det normale, ganske som her hos You See. 

Hov jeg var ikke præcis nok i hvad jeg skrev. Jeg får helt sikkert også et digitalt signal, men jeg har ikke nogen måde at modtage det på.

Jeg har en håndfuld år gammel Panasonic med kun DVB-T, så som jeg forstår det skal jeg have en digital box for at kunne modtage de digitale signaler?
Jeg ved meget lidt om det, da jeg aldrig har prøvet det; jeg har altid blot modtaget det analoge signal.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 14:53

Så er det da på tide at få anskaffet noget tidssvarende udstyr, du kan få en STB for Kr. 500 eller under, så er du kørende Digitalt, så får du også flere kanaler end dem du for nuværende kan modtage.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 15:06
Fx Clint DC1, som kan fås i Elgiganten til 444 kr. 

Venlig hilsen
KB
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 15:17
Er I sikre på, at man ikke i stedet kommer op at køre? Altså i det røde felt.En boks til 500 eller derunder virker ikke her! Triax eller LG er langt bedre...
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu