|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
hotdp ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() Sendt: 07-December-2010 kl. 10:09 |
|
Hej
Jeg har virkelig brug for hjælp og håber der er nogle der kan hjælpe mig. Jeg har en USB DVB-C dongle til PC. Der medfølger TotalMedia 3.5 med, når jeg søger på kanaler på et YouSee netværk finder den en masse kanaler. Prøver jeg på Stofa Kolding for jeg INGEN kanaler. Jeg har også prøvet med DVBSource/Link medfølgende settings: [SATTYPE] Men her finder den heller ingen kanaler. Hvorfor finder jeg ikke noget på Stofa nettet? Hvad gør jeg galt? |
||
![]() |
||
OleErnst ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-August-2010 Status: Offline Point: 29 |
![]() |
|
Jeg havde samme problem - for mig handlede det om at der skulle søges på de præcise frekvenser, da autosøgningen i flere programmer er for "grov".
Du kan få "min egen" tråd her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84821&KW=OleErnst&title=mediaportal-stofa-og-terratec-htc-usb-xs Redigeret af OleErnst - 07-December-2010 kl. 19:17 |
||
![]() |
||
hotdp ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
|
Mange tak for dit svar! Det er også AFIK her. Bruger du DVBLink? For jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg for sat alle de forskellige frekvenser op?
Hvis du har nogle filer eller lign for AFIK vil jeg bliver meget taknemmelig hvis jeg måtte få dem? Mange tak for din hjælp. Redigeret af hotdp - 07-December-2010 kl. 19:46 |
||
![]() |
||
OleErnst ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-August-2010 Status: Offline Point: 29 |
![]() |
|
Jeg bruger Mediaportal - men jeg havde det oppe at køre med DVBViewer inden jeg besluttede mig for MP. Så jeg har desværre ikke nogen filer.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay. Kan du huske hvad du tastede ind i DVBViewer for at få den til at finde noget?
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Du skal have din egen transponder tabel...Dvs en ini fil der ligges i dvbviewers transponderfolder...Hvis du åbner en af dem der allerede ligger der er syntaxen rimelig nem at gennemskue...(Åbnes med Notepad) Jeg har tidligere lavet en fuldstændig tabel til dvblink... Syntaxen i ini filen er IKKE helt den samme som DVBviewers såvidt jeg husker....Men frekvenserne skulle passe... Lav din egen: Hvis du tager HDHR configgui...og tuner ind på en kanal...Så kan du bruge følgende tabel til at danne din egen transpondertabel...Du skal enable 256Qam og 64 Qam...Symbolrate 6900 mbaud..Gå dem igennem en efter én og skriv de frekvenser ned hvor der er kanaler.... Transedit og andre utilities virker IKKE nødvendigvis, dersom de ikke søger på alle de frekvenser som stofa bruger med deres default settings.. Min tabel burde virke i Kolding, men jeg er ikke sikker...
Dvs finder du en frekvens(transponder) med kanaler på fx kanal 33 så er det 330000mhz. Kanal 35(med DR1 tv2 osv), er den eneste frekvens der benytter 64Qam, de andre er alle 256... Redigeret af Patriarken - 07-December-2010 kl. 22:28 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |