recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa lukker for analogt signal 1. januar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa lukker for analogt signal 1. januar

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa lukker for analogt signal 1. januar
    Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 01:23
Som mange nok ved lukker Stofa for deres analoge signal d. 1. januar 2014.
Jeg læste denne artikel derved: http://www.b.dk/tech/40.000-stofa-kunder-trues-af-sort-skaerm

Den beskriver jo emnet meget fint, men én ting sprang i mine øjne:

"Fra 1. januar 2014 indfører vi 100 procents digitalisering i alle vore egne anlæg. De, der har analoge fjernsyn, tager vi selvfølgelig hånd om. Vi vurderer antallet til at være under 10 procent, men dem vil vi hjælpe, måske ved at forære dem en boks eller gennem en anden løsning,« siger salgs- og indholdsdirektør hos Stofa, Kim Falkenhard, i forbindelse med Europas største forbrugerelektronikmesse, IFA, i Berlin."

Ved at forære dem en boks?! Skal dem som ikke er gået over til de digitale signal, bare have en boks foræret gratis? Det er da unfair for os, som gik med på den digitale bølge mod betaling i sin tid.

Selvfølgelig har det noget at gøre med at det ikke er deres eget valg, at de skal have et digitalt signal, men alligevel?
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 07:29
Glæd dig over at du har et godt billede. Og har haft det længe.

Hvis Stofa sender bokse ud til dem der ikke kan modtage digitalt..... Så kan du brokke dig og måske få en trøsteboks.

Det hedder udvikling. Ellers vil vi stadig sidde med 22" sort hvid og krystal apparater.

Du kan jo også vælge at skifte udbyder.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 07:32
Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Ved at forære dem en boks?! Skal dem som ikke er gået over til de digitale signal, bare have en boks foræret gratis? Det er da unfair for os, som gik med på den digitale bølge mod betaling i sin tid.

Hvorfor er det unfair? Du har da fået noget for dine penge, selvom andre nu skulle få en gratis boks. 
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 10:25

Jeg læste denne artikel derved: http://www.b.dk/tech/40.000-stofa-kunder-trues-af-sort-skaerm

...

Den Stofa-antenneforening, jeg bruger, har denne mening:

Hvis du stadig har TV med billedrør eller fladskærme, der ikke kan modtage DVB-C og Mpeg4, skal der i 2014 enten en digital box eller et nyt TV til, hvis du fortsat skal se fjernsyn på det i Samsignal.
Vi forventer at alle analoge kanaler ophører i løbet af 2014.
Derfor skal du allerede nu overveje at få købt og installeret en digital boks til eller få skiftet de tv, der ikke kan modtage DVB-C og mpeg4 signalet. Alternativet bliver sort skærm...

Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

...

Den Stofa-antenneforening, jeg bruger, har denne mening:

Hvis du stadig har TV med billedrør eller fladskærme, der ikke kan modtage DVB-C og Mpeg4, skal der i 2014 enten en digital box eller et nyt TV til, hvis du fortsat skal se fjernsyn på det i Samsignal.
Vi forventer at alle analoge kanaler ophører i løbet af 2014.
Derfor skal du allerede nu overveje at få købt og installeret en digital boks til eller få skiftet de tv, der ikke kan modtage DVB-C og mpeg4 signalet. Alternativet bliver sort skærm...

Det har faktisk været gjordt tidligere her I Århus, hvor STOFA stillede ANALOGE (udgang for kanal 33-40 cirka) bokse til rådighed (fungerede også som dekoder for betalings-tv), bokse der klart havde S-kanalerne S-1 til S-44, for de der ikke havde de nyeste Tv. Årstal husker jeg ikke, havde selv lejet en sådan boks der så senere kunne lejes gratis (tilbageleveret da Stofa ændrede kanalmønstret).

Redigeret af skyking - 01-November-2013 kl. 16:31
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 16:20

Hvorfor i alverden skal udbyderen stille udstyr gratis til rådighed, det blev da heller ikke givet væk da det Analoge signal blev lukket på Antenne modtagelse. En C modtager kan fås for Kr. 500 eller under.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 17:28
En grund til Stofa vælger at gøre det kunne måske være for at bibeholde kunderne? Hvis folk alligevel skal ud og købe en boks, så kan Stofa måske risikere at kunderne vælger en anden udbyder.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 17:59

Det vi ganske sikkert koste en del mere at skifte, og mange har sikkert aftagepligt, og kan derfor ikke opsige.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2012
Point: 147
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 18:19
Jeg ville ikke blive overrasket hvis de giver dem væk. Jeg fik een gratis da de ændrede kodningen på nogle af de digitale kanaler. Den Samsung dekoder jeg havde købt af dem kunne ikke dekode alle kanalerne længere og de sendte en Motorola boks uden beregning. Den har jeg så senere skiftet ud med en Triax boks, for Motorola boksen kunne jeg ikke rigtig sammen med.
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 19:19
Er der nogen der har fået sort skærm? Jeg har stadig analog stofa tv. Jeg går bare og frygter en dato hvor de lukker ned
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 19:32
I Århus skifter Stofa kanal layout d. 16 jan, så det kan tænkes at ske her. Men mindes ikke antenneforeningen har skrevet noget om at det forsvinder.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 19:57
Mon ikke Stofa bare begynder at lave om i januar. Så kan det tage nogle måneder inden alle antenneforeninger er ændret. 

Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu