|
Stofa lukker for analogt signal 1. januar |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
L'er ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 01:23 |
|
Som mange nok ved lukker Stofa for deres analoge signal d. 1. januar 2014.
Jeg læste denne artikel derved: http://www.b.dk/tech/40.000-stofa-kunder-trues-af-sort-skaerm Den beskriver jo emnet meget fint, men én ting sprang i mine øjne: "Fra 1. januar 2014 indfører vi 100 procents digitalisering i alle vore egne anlæg. De, der har analoge fjernsyn, tager vi selvfølgelig hånd om. Vi vurderer antallet til at være under 10 procent, men dem vil vi hjælpe, måske ved at forære dem en boks eller gennem en anden løsning,« siger salgs- og indholdsdirektør hos Stofa, Kim Falkenhard, i forbindelse med Europas største forbrugerelektronikmesse, IFA, i Berlin." Ved at forære dem en boks?! Skal dem som ikke er gået over til de digitale signal, bare have en boks foræret gratis? Det er da unfair for os, som gik med på den digitale bølge mod betaling i sin tid. Selvfølgelig har det noget at gøre med at det ikke er deres eget valg, at de skal have et digitalt signal, men alligevel? |
||
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Glæd dig over at du har et godt billede. Og har haft det længe.
Hvis Stofa sender bokse ud til dem der ikke kan modtage digitalt..... Så kan du brokke dig og måske få en trøsteboks. Det hedder udvikling. Ellers vil vi stadig sidde med 22" sort hvid og krystal apparater. Du kan jo også vælge at skifte udbyder. |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2822 |
|
Hvorfor er det unfair? Du har da fået noget for dine penge, selvom andre nu skulle få en gratis boks.
|
||
![]() |
||
zczc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 398 |
|
Den Stofa-antenneforening, jeg bruger, har denne mening: Hvis du stadig har TV med billedrør eller fladskærme, der ikke kan modtage DVB-C og Mpeg4, skal der i 2014 enten en digital box eller et nyt TV til, hvis du fortsat skal se fjernsyn på det i Samsignal. Vi forventer at alle analoge kanaler ophører i løbet af 2014. Derfor skal du allerede nu overveje at få købt og installeret en digital boks til eller få skiftet de tv, der ikke kan modtage DVB-C og mpeg4 signalet. Alternativet bliver sort skærm... |
||
![]() |
||
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
|
Det har faktisk været gjordt tidligere her I Århus, hvor STOFA stillede ANALOGE (udgang for kanal 33-40 cirka) bokse til rådighed (fungerede også som dekoder for betalings-tv), bokse der klart havde S-kanalerne S-1 til S-44, for de der ikke havde de nyeste Tv. Årstal husker jeg ikke, havde selv lejet en sådan boks der så senere kunne lejes gratis (tilbageleveret da Stofa ændrede kanalmønstret). Redigeret af skyking - 01-November-2013 kl. 16:31 |
||
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Hvorfor i alverden skal udbyderen stille udstyr gratis til rådighed, det blev da heller ikke givet væk da det Analoge signal blev lukket på Antenne modtagelse. En C modtager kan fås for Kr. 500 eller under.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
|
En grund til Stofa vælger at gøre det kunne måske være for at bibeholde kunderne? Hvis folk alligevel skal ud og købe en boks, så kan Stofa måske risikere at kunderne vælger en anden udbyder.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Det vi ganske sikkert koste en del mere at skifte, og mange har sikkert aftagepligt, og kan derfor ikke opsige.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Peter.C ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Status: Offline Point: 147 |
|
Jeg ville ikke blive overrasket hvis de giver dem væk. Jeg fik een gratis da de ændrede kodningen på nogle af de digitale kanaler. Den Samsung dekoder jeg havde købt af dem kunne ikke dekode alle kanalerne længere og de sendte en Motorola boks uden beregning. Den har jeg så senere skiftet ud med en Triax boks, for Motorola boksen kunne jeg ikke rigtig sammen med.
|
||
![]() |
||
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
|
Er der nogen der har fået sort skærm? Jeg har stadig analog stofa tv. Jeg går bare og frygter en dato hvor de lukker ned
|
||
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio PS3 |
||
![]() |
||
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
|
I Århus skifter Stofa kanal layout d. 16 jan, så det kan tænkes at ske her. Men mindes ikke antenneforeningen har skrevet noget om at det forsvinder.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
|
Mon ikke Stofa bare begynder at lave om i januar. Så kan det tage nogle måneder inden alle antenneforeninger er ændret.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |