|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() Sendt: 09-Marts-2010 kl. 00:33 |
Skal hjælpe en bekendt i Århus m digital kabelsignal . Hun har mindste pakke hos Stofa, og et 40" Samsung TV uden DVB-C tuner.Antennesignalet analogt - er mildest talt elendigt ! ! Går ud fra at løsningen er en Zaptor box ? Findes Zaptor i flere varianter, og hvad skal man gå efter - event brugt ?
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Så vidt jeg kan forstå bør man gå i en stor bue UDENOM en Zaptor boks.
Når man kan leve med den lille pakke, hvorfor skulle man da betale de mange penge i "Kort afgift" ved en Zaptor? Er det ikke bare dummebøde?
![]() Stofas Zaptor-boks er en fiasko
Stort set ingen århusianske fjernsynskiggere har lyst til at benytte sig af Stofas digitale modtager, den såkaldte Zaptor-boks. Tendensen er, at mange skifter til lille tv-pakke. Under 1% af medlemmerne i Antenneforeningen Aarhus har en Zaptor-boks Stod i Skræppebladet Februar 2010 og side 10! Jeg troede faktisk en sådan udmelding var dybt dybt ulovlig. Men fakta blev at den stod der og bladet KOM Ud.
Det jeg glemte i skyndingen var mere " Hvormange ser så HDTV? " Redigeret af moho - 09-Marts-2010 kl. 12:41 |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Nu bor jeg selv i et Stofa-fri område og har derfor aldrig haft fokus på Stofa. Men hvad er løsningen hvis man som Stofa kunde i Århus vil have digitalt signal i et TV uden DVB-C tuner ? ?
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
@ Lennon OK en boks som man køber med MPEG4 er måske da kun beregnet til Maste modtagelser. Men alle de der Tv som nu sælges med indbyggede MPEG4 DVB-T og -C modtagemulighed.
Det jeg mener er at når man har den lille pakke, da har man eet eller andet sted også krav på modtage samme i den digitale kvalitet, og eller plus man ógså kan modtage DR HD, igen hvis ens Tv er nyere type. Med MPEG4.
Eller hvorfor tror Du og andre at både YouSee, Stofa i Århus, Antenneforeningen Århus og andre har givet de digitale kanaler frit eller u-kodede, så hvad er det lige man skal med en Zaptor?
Det med Zaptor boksen og Skræppebladet kom bag på mig, meget! Men det kunne måske ikke i længden holdes "Tilbage", som oplysningsmæssigt interessant.
Jeg knuselsker den slags Deja Vue med hensyn til YouSee/TDC og så Boxe! Redigeret af moho - 09-Marts-2010 kl. 12:37 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Så slipper man ikke for en extern enhed hvadenten det er en Zaptor eller anden kompatibel modtager. Ønskes der ikke en optagemulighed (PVR), så er Zaptor det billigste.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
![]() |
Stofa tvinger ingen til at købe deres Zaptor produkt, og alle der har en større tvpakke vil fortsat kunne se denne analogt - også selvom de nu har mulighed for at købe Zaptor. Du vil ikke fortælle mig at folk skifter til den lille tv pakke blot fordi de nu har muligheden for at få en Zaptor? Alt er jo fortsat som det altid har været, hvis man modtager sine tvkanaler analogt. Måske du skulle forholde dig lidt mere kritisk til det du læser. Nu har jeg også læst de omtalte 5 linier i "Skræppebladet" i forbindelse med en anden tråd herinde, og der findes ikke det der ligner dokumentation på deres påstand vedrørende procentfordeling på Zaptorsalg eller skifte til mindre tv-pakke. Faktisk virker det meget useriøst, da det som sagt slet ikke giver nogen mening i praktisk, at folk skifter til en lille pakke blot fordi de har fået muligheden for at købe en digitalmodtager. Ren volapyk og total mangel på research fra forfatteren. Jeg tvivler slet ikke på, at der stadig er udfordringer med Zaptor produktet - men det giver jo alt andet lige nogle muligheder som man ikke kan få ved at bruge en indbygget tuner (startforfra, tvarkiv, filmleje) - om man synes dette er godt nok til at bruge penge på produktet må være op til den enkelte. Redigeret af tobywan - 09-Marts-2010 kl. 15:46 |
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg vidste godt at hun skal have en eller anden box. Men findes der overhovedet alternativer til Zaptor ? |
|
Samsung PS63C7705
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 890 |
![]() |
Før Stofa lancerede Zaptor solgte de en anden DVB-C boks: Samsung DCB360R. Måske kan du finde den brugt et sted? Men så vidt jeg husker så er der noget med at den ikke spiller super godt sammen med Stofa. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der er alternativer til udbydernes modtagere, men de koster generelt væsentligt mere.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
jjkongen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Triax C-HD 415 CX kunne være en mulighed.
|
|
//JJ
|
|
![]() |
|
Mike S. ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
![]() |
Generelt er der flere Stofa kunder der kan give feedback i zaptor/stofa forummet:
|
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500 40" Samsung F71 NAD L76 surround med Dali En skærm er et panel hvortil man putter input ind i... |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Jeg kan se, at ingen andre har nævnt det, så for en ordens skyld:
Hvis de digitale kanaler er ukrypterede, kræver Zaptor hverken kort eller bærelinie. Den koster altså kun anskaffelsesprisen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |