recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa og boxe ? ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStofa og boxe ? ?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa og boxe ? ?
    Sendt: 09-Marts-2010 kl. 00:33
Skal hjælpe en bekendt i Århus m digital kabelsignal . Hun har mindste pakke hos Stofa, og et 40" Samsung TV uden DVB-C tuner.Antennesignalet analogt - er mildest talt elendigt ! ! Går ud fra at løsningen er en Zaptor box ? Findes Zaptor i flere varianter, og hvad skal man gå efter - event brugt ?    
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 12:19
Så vidt jeg kan forstå bør man gå i en stor bue UDENOM en Zaptor boks.

Når man kan leve med den lille pakke, hvorfor skulle man da betale de mange penge i "Kort afgift" ved en Zaptor?  Er det ikke bare dummebøde?   Wink 

Stofas Zaptor-boks er en fiasko
Stort set ingen århusianske fjernsynskiggere
har lyst til at benytte sig
af Stofas digitale modtager, den såkaldte
Zaptor-boks. Tendensen er, at
mange skifter til lille tv-pakke. Under
1% af medlemmerne i Antenneforeningen
Aarhus har en Zaptor-boks
Stod i Skræppebladet Februar 2010 og side 10!  Jeg troede faktisk en sådan udmelding var dybt dybt ulovlig. Men fakta blev at den stod der og bladet KOM Ud.

Det jeg glemte i skyndingen var mere " Hvormange ser så HDTV? "

Redigeret af moho - 09-Marts-2010 kl. 12:41
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Nu bor jeg selv i et Stofa-fri område og har derfor aldrig haft fokus på Stofa. Men hvad er løsningen hvis man som Stofa kunde i Århus vil have digitalt signal i et TV uden DVB-C tuner ? ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 12:29

@ Lennon

OK en boks som man køber med MPEG4 er måske da kun beregnet til Maste modtagelser. Men alle de der Tv som nu sælges med indbyggede MPEG4 DVB-T og -C modtagemulighed.

Det jeg mener er at når man har den lille pakke, da har man eet eller andet sted også krav på modtage samme i den digitale kvalitet, og eller plus man ógså kan modtage DR HD, igen hvis ens Tv er nyere type. Med MPEG4.

Eller hvorfor tror Du og andre at både YouSee, Stofa i Århus, Antenneforeningen Århus og andre har givet de digitale kanaler frit eller u-kodede, så hvad er det lige man skal med en Zaptor?
Det med Zaptor boksen og Skræppebladet kom bag på mig, meget! Men det kunne måske ikke i længden holdes "Tilbage", som oplysningsmæssigt interessant.
Jeg knuselsker den slags Deja Vue med hensyn til YouSee/TDC og så Boxe!

Redigeret af moho - 09-Marts-2010 kl. 12:37
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 12:42

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Nu bor jeg selv i et Stofa-fri område og har derfor aldrig haft fokus på Stofa. Men hvad er løsningen hvis man som Stofa kunde i Århus vil have digitalt signal i et TV uden DVB-C tuner ? ?

Så slipper man ikke for en extern enhed hvadenten det er en Zaptor eller anden kompatibel modtager. Ønskes der ikke en optagemulighed (PVR), så er Zaptor det billigste.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Når man kan leve med den lille pakke, hvorfor skulle man da betale de mange penge i "Kort afgift" ved en Zaptor?  Er det ikke bare dummebøde?   Wink 

Stofas Zaptor-boks er en fiasko
Stort set ingen århusianske fjernsynskiggere
har lyst til at benytte sig
af Stofas digitale modtager, den såkaldte
Zaptor-boks. Tendensen er, at
mange skifter til lille tv-pakke. Under
1% af medlemmerne i Antenneforeningen
Aarhus har en Zaptor-boks
Stod i Skræppebladet Februar 2010 og side 10!  Jeg troede faktisk en sådan udmelding var dybt dybt ulovlig. Men fakta blev at den stod der og bladet KOM Ud.

Det jeg glemte i skyndingen var mere " Hvormange ser så HDTV? "

Stofa tvinger ingen til at købe deres Zaptor produkt, og alle der har en større tvpakke vil fortsat kunne se denne analogt - også selvom de nu har mulighed for at købe Zaptor.

Du vil ikke fortælle mig at folk skifter til den lille tv pakke blot fordi de nu har muligheden for at få en Zaptor?  Alt er jo fortsat som det altid har været, hvis man modtager sine tvkanaler analogt.

Måske du skulle forholde dig lidt mere kritisk til det du læser. Nu har jeg også læst de omtalte 5 linier i "Skræppebladet" i forbindelse med en anden tråd herinde, og der findes ikke det der ligner dokumentation på deres påstand vedrørende procentfordeling på Zaptorsalg eller skifte til mindre tv-pakke. Faktisk virker det meget useriøst, da det som sagt slet ikke giver nogen mening i praktisk, at folk skifter til en lille pakke blot fordi de har fået muligheden for at købe en digitalmodtager. Ren volapyk og total mangel på research fra forfatteren.

Jeg tvivler slet ikke på, at der stadig er udfordringer med Zaptor produktet - men det giver jo alt andet lige nogle muligheder som man ikke kan få ved at bruge en indbygget tuner (startforfra, tvarkiv, filmleje) - om man synes dette er godt nok til at bruge penge på produktet må være op til den enkelte.

Redigeret af tobywan - 09-Marts-2010 kl. 15:46
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 16:05

Jeg vidste godt at hun skal have en eller anden box. Men findes der overhovedet alternativer til Zaptor ?

Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 16:22
Før Stofa lancerede Zaptor solgte de en anden DVB-C boks: Samsung DCB360R. Måske kan du finde den brugt et sted?

Ellers er der jo den her fra Aldi:  http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3634&zoneid=5 
Men så vidt jeg husker så er der noget med at den ikke spiller super godt sammen med Stofa.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 16:24

Der er alternativer til udbydernes modtagere, men de koster generelt væsentligt mere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jjkongen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 17:29

Triax C-HD 415 CX kunne være en mulighed.

//JJ
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 17:36
Generelt er der flere Stofa kunder der kan give feedback i zaptor/stofa forummet:
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 19:39
Jeg kan se, at ingen andre har nævnt det, så for en ordens skyld:

Hvis de digitale kanaler er ukrypterede, kræver Zaptor hverken kort eller bærelinie. Den koster altså kun anskaffelsesprisen.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu