recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa og FireDTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStofa og FireDTV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
raller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-September-2004
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa og FireDTV
    Sendt: 14-Marts-2009 kl. 10:43

Hej,

Jeg er igang med at bygge en HTPC som skal fungere sammen med Stofa, og har læst en del herinde.

Jeg kan forstå at jeg skal bruge en FireDTV C/CI (har ikke plads til FloppyDTV i kabinettet), samt et CAM.

1. Jeg forventer at købe CAM direkte hos Stofa. koster 499 - fåes ikke meget billigere andre steder.

2. Når jeg benytter FireDTV (som jeg forstår skal tilsluttes via FireWire), kan kanalskifte osv. så styres via PCen, eller kan man kun skifte kanal via FireDTV's fjernbetjening? Når man sætter HTPCen til at optage, skal den jo gerne selv kunne skifte til rette kanal inden optagelsen sættes igang.

3. Er der noget specielt software der skal benyttes for at få det til at fungere. Kan forstå at det ikke fungerer så godt med MCE - eller er det blevet bedre nu?

Det var vist det for nu

Mvh Jan

Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af raller raller skrev:

1. Jeg forventer at købe CAM direkte hos Stofa. koster 499 - fåes ikke meget billigere andre steder.

3. Er der noget specielt software der skal benyttes for at få det til at fungere. Kan forstå at det ikke fungerer så godt med MCE - eller er det blevet bedre nu?

Det var vist det for nu

Mvh Jan

1. Køb Smit CAM hos dvbshop.net, det er billigere

3. Jeg kører med Floppy og Stofa i mit MCE, efter lidt configurations problemer, har jeg fået det til at køre lige så godt, som med min analoge tuner. Mangler godt nok DR2, arbejder stadig lidt i at finde fejlen

Til top
jonaspoulsen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 11:15

1. Se Patriakens site for bedste CA-modul. Rigtig god info: http://www.patriarken.dk/page/Digitalt-TV-vs-HTPC-i-DK.aspx

2. Kommer anden på softwarevalg. Gennem MCE styrer du kanaler med den alm. fjernbetjening du normalt bruger til din HTPC. Bruger du det medfølgende program (kan ikke huske navn) kan du vælge at bruge FireDTV´s fjernbetjening. Så det er absolut fordelagtigt at styrer FireDTV med sine normale fjernbetjening, da den så kan gemmes helt væk. Den er jo ikke køn og det er den medfølgende fjernbetjening heller ikke.

Hvis du bruger MCE skiftes der automatisk kanal når en optagelses går igang. Du bliver også først spurgt om du vil annullere.

3. Det fungerer fint sammen med MCE. Du skal have TV Pack 2008 til MCE og så cracke en dll. Dette findes der 1000 emner omkring herinde. Se f.eks.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56313& PN=1

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56607& KW=jonaspoulsen1

Til top
raller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 11:22

Super info - tak for det!

Et sidste spørgsmål fra min side. Jeg har læst en del om Master/slavekort. Når min HTPC er i luften har jeg tænkt mig at slukke for min Zaptor, da jeg egentlig ikke bruger den (lorteboks IMO).

Kan jeg bare flytte mit Zaptor kort (master kort) over i mit Smit CAM, og så spiller det? Eller er master kortet nødt til at sidde i Zaptor (pga. kommunikation med Stofa), hvilket betyder at jeg skal skaffe et slavekort?

Håber at det blev forståeligt.

Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af raller raller skrev:

Kan jeg bare flytte mit Zaptor kort (master kort) over i mit Smit CAM, og så spiller det? Eller er master kortet nødt til at sidde i Zaptor (pga. kommunikation med Stofa), hvilket betyder at jeg skal skaffe et slavekort?

Jeps det kan du ... Min Zaptor har netop i disse dage 1 års 'samle støv' jubilæum. Zaptor kortet blev flyttet over i FloppyDTV'en og har siddet der lige siden.

Panasonic PZ85
Til top
raller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 20:05
Det lyder sgu godt.  Glæder mig til at modtage stumperne, så jeg kan komme igang med at sætte det op :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu