Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10478
|
Sendt: 07-December-2009 kl. 14:24 |
Radiomanden skrev:
Din "konverter" er STBen, uden HDD vil du få et signal fra Scart som kan optages, og derefter afspilles, men optagelsen er kun Analog, med en PVR, vil optagelsen være Digital og det vil afspilning også være når der bruges HDMI. |
Dårlig løsning, når de fleste kanaler i forvejen sendes analogt. Hvis han alligevel skal ud og investere i en box, kan han ligeså godt vælge en med optagemulighed.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 07-December-2009 kl. 14:27 |
Ja nemlig, det var jo også det som blev foreslået fra begyndelsen, inden der blev skrevet om en "konverter".
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
sortkaer
Ny bruger
Oprettet: 05-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 7
|
Sendt: 07-December-2009 kl. 17:53 |
Så enten skal jeg købe en DVB-C tuner boks og smide foran hdd optageren, eller også skal jeg købe mig en PVR med Harddisk?
Men de her PVR Harddiske understøtter de smartlink og hvad det ellers hedder, altså kan de snakke sammen med mit sony z45oo fjernsyn? eller skal jeg sidde og leje med to fjernbetjeninger?
ps. syntes vikelig det er tilbage til stenalderen. at man ikke engang har fastlagt en standard inde man lukkede det analoge signal er mig en gåde.....
|
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 07-December-2009 kl. 18:01 |
Nu har man jo ikke slukket det analoge signal på kabel-tv anlæggene ;)
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 07-December-2009 kl. 18:25 |
sortkaer skrev:
Så enten skal jeg købe en DVB-C tuner boks og smide foran hdd optageren, eller også skal jeg købe mig en PVR med Harddisk?
Men de her PVR Harddiske understøtter de smartlink og hvad det ellers hedder, altså kan de snakke sammen med mit sony z45oo fjernsyn? eller skal jeg sidde og leje med to fjernbetjeninger?
ps. syntes vikelig det er tilbage til stenalderen. at man ikke engang har fastlagt en standard inde man lukkede det analoge signal er mig en gåde.....
|
Det kan da kun anbefales at købe en PVR, den er mere flexibel. Smartlink, det er ikke givet at de gør det, det kan en universal Remote klare.
Der er fastlagt en standard, DVB-C har været fastlagt i meget lang tid, og har ikke været ændret siden. Der er kun kommet nye funktioner til.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Guests
Gæst
|
Sendt: 08-December-2009 kl. 16:08 |
sortkaer skrev:
|
Vælger du den første løsning bliver det stadig en analog løsning, kvaliteten vil nok blive lidt bedre end din nuværende løsning, men stadig en er det en analog løsning. Skal det være en digital løsning skal du have fat en PVR eller HTPC. Desværre tilbyder stofa ikke en PVR, men kun deres Zaptor boks.
|
sortkaer
Ny bruger
Oprettet: 05-Oktober-2007
Point: 7
|
Sendt: 11-December-2009 kl. 19:47 |
Takker for alle indlæggene. Har smidt stofa ud, og smidt min sat min gamle tv2 antenne fra engang i firserne til igen(godt jeg lod den hænge da jeg gik over til stofa for ca 9 år siden) nu har jeg ikke så mange kanaler, men kan optage dr, dr2 og tv2. nu vil jeg vente og se hvad tiden bringer....
|
fjutte
Bruger
Oprettet: 03-August-2009
Point: 79
|
Sendt: 12-December-2009 kl. 15:57 |
Hvis man benytter en pvr løsning, får man så også start forfra og andre feauteres? Skal der bruges kort, hvis der er åbnet for digitalt spejl?
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 12-December-2009 kl. 16:06 |
fjutte skrev:
Hvis man benytter en pvr løsning, får man så også start forfra og andre feauteres? Skal der bruges kort, hvis der er åbnet for digitalt spejl? |
Nej, det gør man ikke, Stofa har ikke en PVR løsning, der kan købes en der kan bruges på deres net, men den vil ikke være supported, og kan ikke anvendes til de tjenester som ellers udbydes af Stofa.
|
|