recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa og YouTube
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa og YouTube

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Stofabruger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Maj-2013
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stofabruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2013 kl. 14:17
Sidder lige nu og kigger på forskellige YouTube clips via Stofanet og oplever de sædvanlige problemer.

1. YouTube stopper med at streame, uanset valgt streamingkvalitet. Den eneste løsning jeg kender på dette er at refreshe klippet og spole frem hvor jeg kom til. Hvis dette ikke hjælper, refresh igen, igen og igen indtil det virker. Nogen gange hjælper det også at vente et kvarters tid, komme tilbage og så prøve igen.

2. Længden af klippet kortes pludseligt af, så klippet, der er 15 minutter langt præcis, pludselig ser ud til kun at være lige præcist så langt, som det nu er kommet til. Dvs. hvis jeg er 7:21 inde i klippet ligner det, klippet kun varer 7:21. Som ovenstående er løsningen at genindlæse klippet og spole frem til hvor klippet stoppede.

Det virker lidt tilfældigt, hvornår problemerne opstår. Nogle aftener sker det kun en gang imellem. Lige nu skal jeg refreshe og spole i de enkelte klip en 5-6 gange for at kunne se det hele. Dødirriterende. Jeg har prøvet med Internet Explorer, Google Chrome og Firefox og samme problem optræder i alle browsere. Indtil videre er det kun et problem jeg oplever i forbindelse med YouTube.

Håber der snart kommer en løsning da det har stået på meget længe efterhånden. Er ellers glad nok for Stofanet, men da jeg er storforbruger af YouTube er det noget der virkeligt giver mig de længste løg.

Redigeret af Stofabruger - 18-Maj-2013 kl. 14:22
Til top
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2013 kl. 14:52
Oplever det samme som stofabruger
Til top
Simba Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2008
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 12:57
Alle de ovenstående problemer opleves også her. Helsingør Antenneforening. Et klip på under 5 minutter i 480p stopper efter få minutter! WTF? De er jeg sikker på at Stofa kan gøre bedre!
Bedste hilsner fra
Steen
Loewe Individual 55 ISF kalibreret
Loewe SoundProjector SL
Loewe Highline Subwoofer
Digital Signal by Stofa (Zaptorfri)
Antenneforeningen Helsingør
Apple all the way
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Simba Simba skrev:

De er jeg sikker på at Stofa kan gøre bedre!
Det har været et kendt problem for Stofa i snart 1½ år, så tilsyneladende nej... Dead
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2007
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 13:36
Indtil videre har jeg ikke haft problemer i dag.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 13:43
Her virker det ikke. I denne video stoppede billedet efter få minutter, så der kun var lyd.
Og kun i 480p.

Venlig hilsen
KB
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 17:33
Desværre må jeg tilslutte mig koret, der også oplever det ikke virker.

Denne video i 720p HD eller 480p. Det virker heller ikke med de exceptions i en ovenstående post til firewallen.

Redigeret af Thomas K - 20-Maj-2013 kl. 17:35
---------------------

Thomas K
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Thomas K Thomas K skrev:

Denne video i 720p HD eller 480p. Det virker heller ikke med de exceptions i en ovenstående post til firewallen.

Prøvede lige med en Yousee-forbindelse til sammenligning - her afvikles videoen som den skal.. 1080P på en 3 år gammel budget PC..

Jeg ville skifte ASAP hvis det var mig. 1½ år uden forløsning er ikke acceptabelt.

PS: jeg har ingen tilknytning til branchen.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Prøvede lige med en Yousee-forbindelse til sammenligning - her afvikles videoen som den skal.. 1080P på en 3 år gammel budget PC..

Jeg ville skifte ASAP hvis det var mig. 1½ år uden forløsning er ikke acceptabelt.

Nu kan man ikke "bare" skifte til YouSee! Det er områdebestemt, og kræver som min. en afstemning på generalforsamling.

M.v.h.
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nu kan man ikke "bare" skifte til YouSee!
Der er ingen der siger man skal skifte til YouSee. Det er jo "kun" internet forbindelsen vi snakker om. Der er intet til hinder for at skifte til en dygtigere internetudbyder - uanset om det er via 4G, xDSL eller fiber eller noget helt fjerde. Hvis man har en Zaptor box, kræver den dog en bærelinje til håndtering af kryptering og TV-Guide, men den leverer Stofa gratis ved at deres 256/128 forbindelse er gratis.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 20:51
samme problemer som stofabruger skriver om. 
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 12:52
Hvordan ser det ud hos jer nu med Youtube?

Jeg og flere Stofa ansatte har testet internt, og vi ser ikke længere problemer - men hvordan er oplevelsen for jer kunder nu?

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu