recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa - pludselig fik jeg 5.1-lyd på DR HD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStofa - pludselig fik jeg 5.1-lyd på DR HD?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa - pludselig fik jeg 5.1-lyd på DR HD?
    Sendt: 18-April-2010 kl. 21:54
Vi får TV fra Stofa og bruger den indbyggede DVB-C-tuner i vores Sony W4000.

Jeg har aldrig været i stand til at modtage 5.1-lyd på DR HD. Jeg har endda været nødt til manuelt at skifte fra mono til stereo, hver gang jeg slog om på kanalen.

Her til aften kom der pludselig "Dansk Dolby Digital 3/2.1" på TV'ets infobjælke.

Nogen der ved, om Stofa har ændret noget permanent - eller skal jeg bare håbe, at det bliver ved? 
Til top
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 1154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 22:14
Jeg har haft det i flere mdr. på min zaptor boks. Både 2.0 og 5.1
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af tupac85 tupac85 skrev:

Jeg har haft det i flere mdr. på min zaptor boks. Både 2.0 og 5.1

Ja, det er jeg klar over.

Det nye er ikke, at man kan modtage DR HD i 5.1 via Stofa med en Zaptor. Det nye er, at jeg kan gøre det med tuneren i vores TV.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 14:38
...og det kan jeg så ikke længere.

I går forsvandt 5.1-lydsporet fra DR HD.

Til gengæld fik jeg et 2.0-lydspor. Det har jeg aldrig før haft. Indtil nu har jeg selv været nødt til at kombinere de to mono-lydspor A og B for at få stereo, når jeg var på DR HD.

Så nu gentager jeg spørgsmålet: Er der nogen, der ved, om Stofa piller?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 10:50
Og nu, efter 2 måneder med stereo, fik jeg igen 5.1-lyd.

Er der ikke nogen med insiderviden, der kunne tænke sig at fortælle, hvad der foregår, og hvad Stofas intentioner i det hele taget er - er det meningen, at vi skal kunne modtage DR HD med 5.1-lyd?

Og hvordan kan det i øvrigt være, at jeg tilsyneladende er den eneste Stofa-kunde her på recordere, der interesserer sig for at få 5.1-lyd, når der er film på DR HD?

Redigeret af Allan Olesen - 22-Juli-2010 kl. 10:51
Til top
dkkev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Maj-2010
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Er der ikke nogen med insiderviden, der kunne tænke sig at fortælle, hvad der foregår, og hvad Stofas intentioner i det hele taget er - er det meningen, at vi skal kunne modtage DR HD med 5.1-lyd?

Og hvordan kan det i øvrigt være, at jeg tilsyneladende er den eneste Stofa-kunde her på recordere, der interesserer sig for at få 5.1-lyd, når der er film på DR HD?
har Stofa ikke en support telefon der kan svare dig på dette? Confused
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 18:16

Hvorfor tror du, at du er den enste ene? Det kunne jo være, at du bare skulle finde det forum, der omhandler digital TV fra Stofa. Her findes en tråd om emnet. Du kan finde den her.

Redigeret af joern.loenborg - 22-Juli-2010 kl. 18:17
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 19:36
Den gruppe, du henviser til, handler om Stofas digitalmodtagere, dvs. Zaptor og dens eventuelle digitale forgængere. Dvs. at det er en hardware-gruppe, og ikke en gruppe om det TV-signal, der kan modtages hos Stofa. Jeg modtager med DVB-C-tuneren i mit TV og hører derfor ikke hjemme i gruppen.

Den tråd, du henviser til, er død. Der har ikke været skrevet i den i næsten et halvt år.

Redigeret af Allan Olesen - 22-Juli-2010 kl. 19:37
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 19:49

Den gruppe, du henviser til, handler om Stofas digitalmodtagere, dvs. Zaptor og dens eventuelle digitale forgængere. Dvs. at det er en hardware-gruppe, og ikke en gruppe om det TV-signal, der kan modtages hos Stofa. Jeg modtager med DVB-C-tuneren i mit TV og hører derfor ikke hjemme i gruppen.

Den tråd, du henviser til, er død. Der har ikke været skrevet i den i næsten et halvt år.
Det forum jeg henviser til omhandler følgende, der er taget direkte dette forums forklarende tekst:
"For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa."
Der er altså i lighed med et tilsvarende forum vedr. digital TV-modtagelse fra YouSee. Det gælder altså også TV med DVB-C tuner.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu