recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa signal støj/svagt signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa signal støj/svagt signal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MikeD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-August-2008
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa signal støj/svagt signal
    Sendt: 06-Maj-2012 kl. 21:41
Hej

Jeg har Stofa som kabel-tv leverandør og er så småt ved at være lidt træt af dem. For nogle uger siden foretog de nogle kanal omlægninger. Det har resulteret i en forringelse af en række kanaler. Nogle af kanalerne kan slet ikke vises, andre vises med pixelerings fejl og mit TV angiver det som "Svagt signal". TVet er et Panasonic G20.

I sidste weekend blev det mig for meget og jeg fattede tasterne og skrev til Stofa support. Efter nogle dage kom svaret tilbage at det var mit antennekabel det var galt med. Det synes jeg nu lyder lidt mærkeligt eftersom jeg ikke oplevede de store fejl inden kanalomlægningen.

Nå, men jeg kigger på mit antenne udtag i væggen. Der er et radiostik, et antennestik og så sådan et dimmer der stikker ud af væggen som man kan skrue noget på. Jeg mener det er det som hedder et F-stik. Kan det passe?

Jeg bruger et Profigold antennekabel, som går fra stikket i væggen til en Sony HDD optager (RDR-HX780) og fra denne går der et IXOS High End Antennekabel op til TV'et.
Profigold ved ikke hvilken model, og kan ikke finde ud af det, der står bare "high performance HDTV Antenna interconnector" på det.
IXOS kablet skulle være Stofa approved jf. http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antennekabel/ixos_high_end_antennekabel_15_m_6359_da.html).

Stofa mener så et det er her et sted der er et problem, hvilket jeg ikke er enig i, pga. kvalitetskabler. Hvad synes I? Er der noget jeg har overset, kan gøre anderledes?

Vil det i øvrigt være bedre med et F-connector kabel fra væggen istedet for et alm. antennekabel?

Håber I kan hjælpe med kommentarer.
På forhånd tak.
Er der andet jeg kan prøve inden jeg
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filthat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 22:26
Har du prøvet at køre signalet uden om din hdd optager?

Så længe dine kabler er minimum dobbeltskærmede og stikkene er HF-tætte så burde der ikke være problemer.
Til top
Carsten J Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 22:41
Kan det være dette? Hvis du bor i Århus.

Driftinformation

Antenneforeningen Aarhus

Manglende digitale kanaler i Aarhus - Information.

Grundet indstråling fra BoxerTV, kan der være problemer med digitale programmer i Fuldpakken.
Programmerne kan helt mangle, eller pixelere.
Berørte programmer:
Animal Planet, BBC Entertainment, CNN, Canal 9, Cartoon Network, BBC World News, Disney Channel, Eurosport 2 HD, Eurosport HD, National Geographic, Nature/Crime/Playboy, Showtime, TCM.
Årsag: defekte antennekabler fra TV-stikket til TV.
Prøv at skifte antennekablet til et nyt HF skærmet antenne kabel.
Mvh
Stofa
Oprettet: 14-02-2012 13:03
Forventet løst: 31-05-2012 00:00
Til top
MikeD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 23:00
@Filthat, nej, det vil jeg lige prøve.

@Carsten J, det lyder som de ramte kanaler i hvert fald, men jeg har ikke Boxer. Og Stofas råd er det jeg har fået fra kundesupport også. Det lyder bare mærkeligt at mine kabler lige pludselig skulle være blevet defekte synes jeg.
Til top
MikeD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 23:17
Nå, nu har jeg lige prøvet at køre IXOS kablet fra stikket i væggen og direkte i TVet. Det har tilsyneladende hjulpet. Der ser ikke ud til at være problemer med pixelering/udfald på de ovennævnte kanaler længere.

Er der nogen der kan svare på mit tidligere spørgsmål?
Vil det i øvrigt være bedre med et F-connector kabel fra væggen istedet for et alm. antennekabel?
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 05:51
F-connectoren er til data, så det vil du ikke kunne bruge som antennesignal
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filthat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af MikeD MikeD skrev:

Nå, nu har jeg lige prøvet at køre IXOS kablet fra stikket i væggen og direkte i TVet. Det har tilsyneladende hjulpet. Der ser ikke ud til at være problemer med pixelering/udfald på de ovennævnte kanaler længere.

Er der nogen der kan svare på mit tidligere spørgsmål?

Nu har du så pejlet dig ind på 2 mulige fejlkilder. Det er enten det andet antennekabel eller din hdd optager. Hvis du vil være helt sikker så prøv at tilslutte TV'et med det andet kabel og se om resultatet er det samme.

Med hensyn til det tredie stik på din antennedåse, så er det som nævnt et stik til data. Du kan godt sætte fjernsynet til det men det vil ikke gøre nogen forskel.
Til top
MikeD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 12:29
Ok tak for svar.

Jeg har nu prøvet at bytte om på stikkene som de var oprindeligt, dvs IXOS kablet fra stikket i væggen og til HDD optageren og Profigold kable fra HDD optageren til TV. Nu virker alle kanalerne som de skal.
Det forstår jeg så ikke lige helt.
Nogen der kan hjælpe med en forklaring?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu