|
Stofa teknisk support |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Peter49 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2008 Status: Offline Point: 256 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Juli-2012 kl. 09:12 |
Jeg er medlem af Stege Antennelaug, som den 8 maj 2012 blev overtaget af Stofa.
I starten var der mange udfald og pixelering på tv-signalet. Dette var vel ok da Stofa havde annonceret det i forbindelse med overgangen. Men det forsatte uge efter uge, så jeg ringede til Stofa der sagde at nu var alt i orden, så jeg skulle have en teknikker ud. De havde dog problemer med deres system, så de kunne ikke booke en teknikker, men jeg var velkommen til selv at bestille den teknikker der har serviceret Stege Antennelaug i mange år. Han sagde at han havde over 30 kunder der havde ringet vedrørende det samme, og fejlen lå hos Stofa fiberopkobling til vore antennelaug. Nu har problemerne varet i næsten 2 mdr., det har dog i perioder kørt fornuftig, men også tit kørt elendigt. Jeg ringde så i går torsdag 5-7-2102 og fejlmedlte igen, fik at vide at Stofa kørte perfekt så jeg skulle have en teknikker ud og kigge på mit anlæg. Forklarede at jeg før havde snakket med den lokale teknikker som sagde at det var en fejl fra Stofa side. Blev enig med Stofa teknikkeren at jeg lige chekkede op med den lokale teknikker, og så kunne ringe tilbage og bestille en teknikker. Den lokale teknikker bekræftede at der var masive problemer på hele vores anlæg. Ringede tilbage til Stofa, hvor jeg igen blev opfordret til at bestille en Stofa teknikker, dette mente jeg var spild af min og Stofas tid. Blev så bedt om at skifte et af antennekabelerne fra splitter direkte i forstærker. Det var rimeligt besværligt (er godt gemt), og gjorde ingen forskel. 30 min. senere fik jeg en SMS fra Stofa: Vi har konstateret udfald og pixelering på det digitale tv-signal i Stege. Årsagen hertil er endnu ukendt. Fejlretning er påbegyndt. Venlig hilsen Stofa Jeg er dødtræt af Stofa. Stofas tekniske support kender åbenbart kun 2 svar: 1: Der er ingen problemer her 2: Vil du bestille en teknikker ? Redigeret af Peter49 - 06-Juli-2012 kl. 12:22 |
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det lyder som en kedelig historie - og det er helt klart en historie som jeg tager med tilbage til organisationen når jeg møder ind efter min ferie.
Til den tekniske supports forsvar, så ved de ikke mere end hvad de får besked på fra centralt hold. Hvis ikke de får besked i deres systemer om at et givent anlæg har centrale problemer, så kan den enkelte konsulent ikke gøre andet end at gå ud fra at fejlen er begrænset til kunden - men for dig er det uden betydning, du har selvfølgelig krav på at få den rigtige besked. Jeg kan se at vi allerede dagen før (d. 5.7.) har oprettet en sag på fejlen som værende central, så hvorfor du den 6. får besked om at det må være hos dig selv, det ved jeg ikke - men hvis du smider mig en PM med dit kundenummer, så kan jeg undersøge det nærmere!
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
Peter49 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2008 Status: Offline Point: 256 |
Tak for din hurtige respons ![]() Det var 5.7 jeg fik de 2 beskeder fra support. PM sendt med kundenummer.
|
|
![]() |
|
perrchrist ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 79 |
Peter - jeg oplevede præcis samme problemer i 2012, som du beskriver ovenfor. Mine henvendelser til antenneforeningen blev fejet af. Det faldt dog på plads, og har kørt nogenlunde siden. Men nu oplever jeg de samme problemer igen. Ganske som du beskrev dem for et år siden. Er du også ramt denne gang ?
|
|
Venlig hilsen Per Christensen
|
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Hvilken antenneforening?, eller endnu bedre, send mig en PM med dit kundenummer
![]() Redigeret af zulfo - 24-Maj-2013 kl. 09:07 |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
Nej jeg er ikke ramt. Det virker som det skal. |
|
![]() |
|
Så er telefon, internet og alle DVB-C kanaler forsvundet.
|
|
![]() |
|
perrchrist ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 79 |
Det samme her. Fejlen dækker Lolland/Falster, Møn og Sydsjælland. Det hele har været nede siden hønsene stod op i morges. Jeg har heldigvis TDC - internet. Det virker hver gang og hele tiden. |
|
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Stofa hos Søhus antennelaug, Odense har også haft udfald og pixeleringer i snart en uge nu. Jeg lytter spændt med her.
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Ramasjang giver pixeleringer og de norsk/svenske falder helt ud.
|
|
![]() |
|
Samtlige DR-kanaler er ramt af pixeleringer eller forsvinder på nær DR1, som kører perfekt. Det har stået på i længere tid. Det kører som regel fint til omkring kl. 20-21, hvor pixeleringerne starter, og tiltager kraftigt i løbet af aftenen. Norske/svenske kanaler og senest ZDF or ARD forsvinder og kommer igen. Fredag middag havde jeg antenneforeningen's meget venlige og kompetente tekniker ude og se på min installation - det kørte selvfølgelig perfekt, da han kom. Han målte signalet ind i huset, som var ok, og rettede et par småting på stik og forstærker. Han havde ikke særlige bemærkninger til installtionens HF tæthed. Hen under aften røg det hele tilbage i den gamle gænge. DR2, DRK, DR3, DR Ultra og Ramasjang væltede rundt i pixeleringer. Signalstyrken faldt fra omkring 100 til omkring 85, og i korte øjeblikke til nul og med masser af bitfejl. Hvordan det ser ud i dag er uvist, da det hele jo er forsvundet. Hvis der er tale om indstråling fra fremmede sendemaster, kan jeg ikke helt forstå, at det ikke er halvskidt hele tiden, da de jo sender konstant. Jeg må nok ha' teknikeren ud og kigge igen. |
|
|
|
![]() |
|
Jeg havde lignende problemer præcist samme år med teknikkerbesøg til følge. Han kunne kun godkende min installation og konstatere at fejlen kom udefra. I mine øjne spild af tid og hvis jeg blev bonget for besøget, havde jeg nægtet betaling. Jeg har mere eller mindre opgivet Stofa og tiltror mit tvkik til Netflix igennem TDC Bredbånd.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |