recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa teknisk support
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa teknisk support

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 17:04
Kan vejret have indflydelse på indstråling? Fordi, nogle gange kan man jo tage TV langvejs fra, når der er "medvind på sendevejene", så kunne det tænkes, at også antennesignalerne fra de danske sendere, nogle gange er kraftigere end andre gange, og derfor smadrer Kabeltv-signalet periodisk.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 17:23
I så fald ligger fejlen hos Stofa. Eftersom de samme kanaler ellers har kørt problemfrit de sidste 3 år.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 19:54
Jeg giver lige mit besyv med. Bor i Århus og har (desværre) 100% samme oplevelse med Stofas kundesupport.

Tidligere havde jeg en "hotline" direkte til en tekniker og så kunne man rent faktisk snakke med en, der forstår noget af problematikken. Alternativt kunne man ringe på Stofas hovednummer og checke om de var bekendte med evt. problemer. Nu kommer man ikke længere end til deres kundecenter og der aner de altså absolut intet om tingene. Og ja, der er typisk de to svar, når man så endelig kommer igennem: a) de kender ikke til problemer og b) om de skal sende en tekniker ud (mod betaling).

For lige at sætte det hele i perspektiv så kører Stofa p.t. nogle reklamer på tv, der forsøger at fremhæve deres support. Hver gang jeg ser dem, så kan jeg ikke lade være med at grine, for virkeligheden er den diametralt modsatte.

Jeg har flere gange tænkt over, om ikke det kunne være smart for Stofa at have nogle kontaktpersoner ude blandt deres kunder, som direkte kan komme i kontakt med en tekniker for at melde problemer, der helt klart ligger uden for det enkelte hjem.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

I så fald ligger fejlen hos Stofa. Eftersom de samme kanaler ellers har kørt problemfrit de sidste 3 år.

Du mener ikke at der kunne være kommet udefrakommende støj som giver indstråling på din interne installation, som ikke var der for 3 år siden?

Jeg siger ikke at de fejl som I oplever ikke skyldes signalforsyningen fra Stofa, men man skal passe meget på med at frikende sine egne installationer bare fordi det har virket før...


Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Jeg giver lige mit besyv med. Bor i Århus og har (desværre) 100% samme oplevelse med Stofas kundesupport.

Tidligere havde jeg en "hotline" direkte til en tekniker og så kunne man rent faktisk snakke med en, der forstår noget af problematikken. Alternativt kunne man ringe på Stofas hovednummer og checke om de var bekendte med evt. problemer. Nu kommer man ikke længere end til deres kundecenter og der aner de altså absolut intet om tingene. Og ja, der er typisk de to svar, når man så endelig kommer igennem: a) de kender ikke til problemer og b) om de skal sende en tekniker ud (mod betaling).

For lige at sætte det hele i perspektiv så kører Stofa p.t. nogle reklamer på tv, der forsøger at fremhæve deres support. Hver gang jeg ser dem, så kan jeg ikke lade være med at grine, for virkeligheden er den diametralt modsatte.

Jeg har flere gange tænkt over, om ikke det kunne være smart for Stofa at have nogle kontaktpersoner ude blandt deres kunder, som direkte kan komme i kontakt med en tekniker for at melde problemer, der helt klart ligger uden for det enkelte hjem.

Det er faktisk den slags "arbejde" jeg forsøger at udføre her på Recordere - jeg forsøger at være kundernes lidt nemmere indgang til teknikken, hvis der er noget generelt galt.

Jeg kan ikke hjælpe alle med alt, men jeg ser meget gerne på specifikke problemer såfremt det er mig muligt...

jeg mener dog at vi i Stofa har rimelig godt styr på supporten - men selvfølgelig kan der være tilfælde hvor man synes at man er blevet dårligt hjulpet..
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
perrchrist Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perrchrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 20:18
Zulfo - At Stofa skulle ha' rimeligt styr på supporten, er ikke lige den oplevelse, jeg sidder inde med. Et kig på trustpilot.dk støtter da heller ikke den opfattelse.


Som jeg skrev i et tidligere indlæg:

"Hvis der er  tale om indstråling fra fremmede sendemaster, kan jeg ikke helt forstå, at det ikke er halvskidt hele tiden, da de jo sender konstant."

Hos mig er det rigtig godt i lange perioder, og rigtig skidt i andre perioder. Hvad kan forklaringen  være ? Jeg bor ca. 20 km. fra DVB-T senderen i Vordingborg, som man gerne vil gi' skylden for indstråling hos mig. Men hvorfor har jeg så ikke porblemet hele tiden, da den sender døgnet rundt ?  
 
Venlig hilsen Per Christensen
Til top
perrchrist Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perrchrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 20:36
Mht. Stofa support. Lige nu kan man læse nedenstående på Stofas hjemmeside:

"Stofa Driftsinformation.

Manglende signal i Nyråd, Stege, Stubbekøbing, Nørre Alslev, Rødby og
Rødby havn.

Vi har fundet yderligere problemer, som er årsag til det manglende signal. Vi arbejder på højtryk, for at løse disse problemer, så vi kan vise Kessler kampen. Vi forventer normal drift igen kl 24.00
Mvh Stofa. Oprettet: 25-05-2013 08:00, Forventet løst: 26-05-2013 05:00"


Hvad står der egentlig ? Normal drift fra kl. 24.00 - forventet løst kl. 05.00.


Er Stofa oppe igen kl 24, eller kl. 5 i morgen tidlig ?




Redigeret af perrchrist - 25-Maj-2013 kl. 20:37
Venlig hilsen Per Christensen
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 20:37
Når teknikker så sent som sidste år godkendte min indstallation, kan de ikke være tale om indstråling. Indstråling berører også helt andre kanaler, bla. Cartoon Network.

Der findes flere artikler om indstråling på nettet.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af perrchrist perrchrist skrev:

Mht. Stofa support. Lige nu kan man læse nedenstående på Stofas hjemmeside:

"Stofa Driftsinformation.

Manglende signal i Nyråd, Stege, Stubbekøbing, Nørre Alslev, Rødby og
Rødby havn.

Vi har fundet yderligere problemer, som er årsag til det manglende signal. Vi arbejder på højtryk, for at løse disse problemer, så vi kan vise Kessler kampen. Vi forventer normal drift igen kl 24.00
Mvh Stofa. Oprettet: 25-05-2013 08:00, Forventet løst: 26-05-2013 05:00"


Hvad står der egentlig ? Normal drift fra kl. 24.00 - forventet løst kl. 05.00.


Er Stofa oppe igen kl 24, eller kl. 5 i morgen tidlig ?



Det er klart en smutter fra min kollega! - Vi forventer, og krydser meget fingre for, at det er løst kl. 24....

Tror min kollega er ved at være træt. Jeg går lige over og skubber til ham! Smile


Redigeret af zulfo - 25-Maj-2013 kl. 21:03
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

<SNIP>

Det er faktisk den slags "arbejde" jeg forsøger at udføre her på Recordere - jeg forsøger at være kundernes lidt nemmere indgang til teknikken, hvis der er noget generelt galt.

Jeg kan ikke hjælpe alle med alt, men jeg ser meget gerne på specifikke problemer såfremt det er mig muligt...

jeg mener dog at vi i Stofa har rimelig godt styr på supporten - men selvfølgelig kan der være tilfælde hvor man synes at man er blevet dårligt hjulpet..

Dvs. man ville kunne sende dig en PM, hvis der er noget galt? For jeg er lidt ked af at få at vide, om man nu har spurgt naboerne, hvis der er en enkelt kanal eller to, der har sort skærm. Så er det oplagt et problem i centralen, men ting som dette preller fuldstændigt af på supporten.

Apropos indstråling: Vi havde en tekniker ude i starten af april for at HF-tætne vores installation. Siden da har vi faktisk flere indstrålingsproblemer end før. Der var så endnu en tekniker ude en uge senere, som ikke rigtigt kunne finde årsagen, men mente, at det nok var min HDD optager(!). Et problem, der altså ikke eksisterede før. To dage senere ryger der en regning for teknikerbesøg ind gennem brevsprækken. Den sag (altså regningen) er godt nok siden hen blevet løst, men et eller andet sted er det selvfølgelig lidt utilfredsstillende.


Redigeret af azrael - 25-Maj-2013 kl. 21:39
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

<SNIP>

Det er faktisk den slags "arbejde" jeg forsøger at udføre her på Recordere - jeg forsøger at være kundernes lidt nemmere indgang til teknikken, hvis der er noget generelt galt.

Jeg kan ikke hjælpe alle med alt, men jeg ser meget gerne på specifikke problemer såfremt det er mig muligt...

jeg mener dog at vi i Stofa har rimelig godt styr på supporten - men selvfølgelig kan der være tilfælde hvor man synes at man er blevet dårligt hjulpet..

Dvs. man ville kunne sende dig en PM, hvis der er noget galt? For jeg er lidt ked af at få at vide, om man nu har spurgt naboerne, hvis der er en enkelt kanal eller to, der har sort skærm. Så er det oplagt et problem i centralen, men ting som dette preller fuldstændigt af på supporten.

Som skrevet, det er ikke alt jeg kan hjælpe med - men jeg vil f.eks. kunne tjekke om en kanal eller flere mangler på et givet anlæg, så jeg vil kunne fortælle om det er et generelt problem...

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

<SNIP>

Det er faktisk den slags "arbejde" jeg forsøger at udføre her på Recordere - jeg forsøger at være kundernes lidt nemmere indgang til teknikken, hvis der er noget generelt galt.

Jeg kan ikke hjælpe alle med alt, men jeg ser meget gerne på specifikke problemer såfremt det er mig muligt...

jeg mener dog at vi i Stofa har rimelig godt styr på supporten - men selvfølgelig kan der være tilfælde hvor man synes at man er blevet dårligt hjulpet..

Dvs. man ville kunne sende dig en PM, hvis der er noget galt? For jeg er lidt ked af at få at vide, om man nu har spurgt naboerne, hvis der er en enkelt kanal eller to, der har sort skærm. Så er det oplagt et problem i centralen, men ting som dette preller fuldstændigt af på supporten.

Som skrevet, det er ikke alt jeg kan hjælpe med - men jeg vil f.eks. kunne tjekke om en kanal eller flere mangler på et givet anlæg, så jeg vil kunne fortælle om det er et generelt problem...


Det vil jeg da helt klart huske. Smile
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu