|
Stofa teknisk support |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Kan vejret have indflydelse på indstråling? Fordi, nogle gange kan man jo tage TV langvejs fra, når der er "medvind på sendevejene", så kunne det tænkes, at også antennesignalerne fra de danske sendere, nogle gange er kraftigere end andre gange, og derfor smadrer Kabeltv-signalet periodisk.
|
||||
![]() |
||||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
|||
I så fald ligger fejlen hos Stofa. Eftersom de samme kanaler ellers har kørt problemfrit de sidste 3 år.
|
||||
![]() |
||||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
|||
Jeg giver lige mit besyv med. Bor i Århus og har (desværre) 100% samme oplevelse med Stofas kundesupport.
Tidligere havde jeg en "hotline" direkte til en tekniker og så kunne man rent faktisk snakke med en, der forstår noget af problematikken. Alternativt kunne man ringe på Stofas hovednummer og checke om de var bekendte med evt. problemer. Nu kommer man ikke længere end til deres kundecenter og der aner de altså absolut intet om tingene. Og ja, der er typisk de to svar, når man så endelig kommer igennem: a) de kender ikke til problemer og b) om de skal sende en tekniker ud (mod betaling). For lige at sætte det hele i perspektiv så kører Stofa p.t. nogle reklamer på tv, der forsøger at fremhæve deres support. Hver gang jeg ser dem, så kan jeg ikke lade være med at grine, for virkeligheden er den diametralt modsatte. Jeg har flere gange tænkt over, om ikke det kunne være smart for Stofa at have nogle kontaktpersoner ude blandt deres kunder, som direkte kan komme i kontakt med en tekniker for at melde problemer, der helt klart ligger uden for det enkelte hjem. |
||||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||||
![]() |
||||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|||
Du mener ikke at der kunne være kommet udefrakommende støj som giver indstråling på din interne installation, som ikke var der for 3 år siden? Jeg siger ikke at de fejl som I oplever ikke skyldes signalforsyningen fra Stofa, men man skal passe meget på med at frikende sine egne installationer bare fordi det har virket før... |
||||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||||
![]() |
||||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|||
Det er faktisk den slags "arbejde" jeg forsøger at udføre her på Recordere - jeg forsøger at være kundernes lidt nemmere indgang til teknikken, hvis der er noget generelt galt. Jeg kan ikke hjælpe alle med alt, men jeg ser meget gerne på specifikke problemer såfremt det er mig muligt... jeg mener dog at vi i Stofa har rimelig godt styr på supporten - men selvfølgelig kan der være tilfælde hvor man synes at man er blevet dårligt hjulpet..
|
||||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||||
![]() |
||||
perrchrist ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 79 |
|||
Zulfo - At Stofa skulle ha' rimeligt styr på supporten, er ikke lige den oplevelse, jeg sidder inde med. Et kig på trustpilot.dk støtter da heller ikke den opfattelse.
Som jeg skrev i et tidligere indlæg: "Hvis der er tale om indstråling fra fremmede sendemaster, kan jeg ikke helt forstå, at det ikke er halvskidt hele tiden, da de jo sender konstant." Hos mig er det rigtig godt i lange perioder, og rigtig skidt i andre perioder. Hvad kan forklaringen være ? Jeg bor ca. 20 km. fra DVB-T senderen i Vordingborg, som man gerne vil gi' skylden for indstråling hos mig. Men hvorfor har jeg så ikke porblemet hele tiden, da den sender døgnet rundt ? |
||||
Venlig hilsen Per Christensen
|
||||
![]() |
||||
perrchrist ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 79 |
|||
Mht. Stofa support. Lige nu kan man læse nedenstående på Stofas hjemmeside:
"Stofa Driftsinformation. Manglende signal i Nyråd, Stege, Stubbekøbing,
Nørre Alslev, Rødby og Vi har
fundet yderligere problemer, som er årsag til det manglende signal. Vi arbejder
på højtryk, for at løse disse problemer, så vi kan vise Kessler kampen. Vi
forventer normal drift igen kl 24.00 Hvad står der egentlig ? Normal drift fra kl. 24.00 - forventet løst kl. 05.00. Er Stofa oppe igen kl 24, eller kl. 5 i morgen tidlig ? Redigeret af perrchrist - 25-Maj-2013 kl. 20:37 |
||||
Venlig hilsen Per Christensen
|
||||
![]() |
||||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
|||
Når teknikker så sent som sidste år godkendte min indstallation, kan de ikke være tale om indstråling. Indstråling berører også helt andre kanaler, bla. Cartoon Network.
Der findes flere artikler om indstråling på nettet. |
||||
![]() |
||||
|||
Det er klart en smutter fra min kollega! - Vi forventer, og krydser meget fingre for, at det er løst kl. 24.... Tror min kollega er ved at være træt. Jeg går lige over og skubber til ham!
![]() Redigeret af zulfo - 25-Maj-2013 kl. 21:03 |
||||
Lars B
||||
![]() |
||||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
|||
Dvs. man ville kunne sende dig en PM, hvis der er noget galt? For jeg er lidt ked af at få at vide, om man nu har spurgt naboerne, hvis der er en enkelt kanal eller to, der har sort skærm. Så er det oplagt et problem i centralen, men ting som dette preller fuldstændigt af på supporten. Apropos indstråling: Vi havde en tekniker ude i starten af april for at HF-tætne vores installation. Siden da har vi faktisk flere indstrålingsproblemer end før. Der var så endnu en tekniker ude en uge senere, som ikke rigtigt kunne finde årsagen, men mente, at det nok var min HDD optager(!). Et problem, der altså ikke eksisterede før. To dage senere ryger der en regning for teknikerbesøg ind gennem brevsprækken. Den sag (altså regningen) er godt nok siden hen blevet løst, men et eller andet sted er det selvfølgelig lidt utilfredsstillende. Redigeret af azrael - 25-Maj-2013 kl. 21:39 |
||||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||||
![]() |
||||
|||
Som skrevet, det er ikke alt jeg kan hjælpe med - men jeg vil f.eks. kunne tjekke om en kanal eller flere mangler på et givet anlæg, så jeg vil kunne fortælle om det er et generelt problem... |
||||
Lars B
||||
![]() |
||||
|||
Det vil jeg da helt klart huske. ![]() |
||||
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |