|
Stofa TV3 + et par andre kan ikke ses med HDHomeru |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
PhuPhyt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 11:42 |
Har Stofa ændre noget siden sommerferien ?
TV3 kanalerne og Kanal 5 + et par andre kan nemlig ikke vises på min HDHomerun, signalet er for svagt på disse kanaler. DR1, DR2 TV2 osv. + masse andre virker perfekt. TV´et viser perfekt signal på alle kanaler og sidder faktisk efter HDHomerun, da signalet looper over fra HDHomerun og derfra til TV via en splitter. (Note selv med fjernet splitter og Homerun direkte på ANT 0 ændre dette ikke noget. ) Nogen som har en ide til hvad der kan være galt ? |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10580 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Måske for dårligt antennekabel/-stik? Du ved sikkert allerede at gode kabler og stik betyder langt, langt mere ved digitale signaler end ved analoge.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
PhuPhyt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
Jo det kan vel godt være dårligt signal. TV´et må så bare have en bedre modtager end HDHomerun. Den får nemlig signal fra samme kabel og der er slet ingen udfald. Det er sjovt, at det kun lige er en klump kanaler der er problemet, alle andre virker perfekt.
|
|
![]() |
|
Quimby ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
Jeg har samme problem med præcis de kanaler, stofa og en Hybrid.
3, 3+, Kanal 5 og 6 er helt klare på TV men har for svagt signal i eyetv på min Mac.
Sært.
|
|
![]() |
|
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Samme udfordring hos mig, jeg oplever det bare på mit tv. Alle kanaler i og omkring 700 MHz er svage ift. til de resterende. Det resultere i hakkende billeder mv. Min erfaring er at nyere DVB-C tunere ikke lider på samme måde som de lidt ældre. Jeg har blandt andet et nyere tv som ikke oplever problemerne imens mit 5 år gamle Beovision 7-40 har problemer.
Mvh Ehlz |
|
![]() |
|
Quimby, ved ikke om jeg skal sige, at det er rart, at høre at andre også har problemer, det er nøjagtigt de samme kanaler her hos mig :)
Derfor tænkte jeg først om det evt. var Stofa som havde ændret noget sommeren over. Jeg er tilsluttet på fyn, via Dalumgård Antenne -> Langekov antenne forening. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Er det kanaler på samme MUX/frekvens? Kunne måske være indstrålings problem, selvom det virker OK på TV (TV kan være bedre til at undertrykke støj)? Indstråling rammer normalt alle kanaler på samme MUX, og resten kan være fine. Ind i menu og tjek signalstyrke og kvalitet på de forskellige kanaler og sammenlign resultater med de "gode" kanaler. Hjælpe info: Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Jeg kan se på homerun softwaren at
Signal Styrken er 94% Signal Quality 48% - 78% dvs. den står og pulser op og ned hele tiden. En ting jeg lagde mærke til på mit Sony TV var, at alle kanaler har Høj signal, ingen problem på TV´et af nogen art, jeg faldt så over en enkelt kanal med Symbol Rate 7000 istedet for 6900.. Ved ikke om det har noget at sige, for det var kun TV3 der stod sådan, TV3+ stod til 6900. Men jeg tænker om min HDHomerun er ved at stå af, eller om det netop er noget indstråling da Signal Quality står og pulser sådan op og ned hele tiden. Redigeret af PhuPhyt - 11-Oktober-2013 kl. 08:36 |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Hvis de andre kanaler er OK kvalitet på HDHomerun er den sandsynligvis ikke defekt. Og med Signal Styrken 94% med pulserende kvalitet tyder det i høj grad på indstrålings problem på grund af utætte kabler/fordeler/stik forbindelser. Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Ved ikke hvor meget det har at sige, men Signal Styrken 94% er konstant.
Det er Signal Quality som køre op og ned hele tiden.. |
|
![]() |
|
Nå så får vi at se om mit investering på kr. 333,00 ledning + stik + ny fordeler. Alt Stofa+Yousee godkendt om det gør en forskel. Afhentes imorgen.
|
|
![]() |
|
Update, nå det blev det så ikke bedre af. Signalet stadig det samme, de samme kanaler som ikke virker. Flyttet HDHomerun helt over til vægstikket med kun et enkelt Stofa godkendt kabel imellem, stadig det samme, kun DR 1, DR2 osv. virker TV3, TV3+ Kanal 5 osv. virker ikke. Nu er signal dog næsten 100% men Signal Quality 51%... Så hvad så ? Enten sender stofa dårligt signal til mig, eller også er min HD Homerun vel defekt ?
Redigeret af PhuPhyt - 17-Oktober-2013 kl. 18:18 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |