|
Stofa twg870ts + Synology remote access |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
lazzeeh ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2011 Status: Offline Point: 46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-August-2013 kl. 15:03 |
Er der nogen der har haft held til at kunne opsætte remote access med et Stofa modem af model Thomson twg870ts?
Jeg har en synology nas 213j som er kablet til stofa modemet. Jeg kan se via andre tråde at man kan port forwarde for at åbne op, men hvis jeg bruger http://192.168.87.1/RgForwarding.asp og sætter den op (som jeg tror), sker der intet. Opsæt på følgende måde Internal: Ip : Synology IP Start port : 5000 End port ; 5000 External ip : 0.0.0.0 Start port : 5000 End port : 5000 TCP protokol Enabled : Yes. Jeg er i tvivl om det er korrekt, specielt med external, men det var noget jeg læste mig frem til inde på deres forum hvor der var en der sagde det..
Håber nogen kan hjælpe ! :) Og har kigget på EZ-Internet guiden, men som jeg forstår det er routeren ikke listet og det kan derfor ikke bruges! |
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 892 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
prøv at teste her om port 5000 er åben: http://www.whatsmyip.org/port-scanner/
Det er min erfaring at Stofa har blokeret en række porte og så kan du pille nok så meget med forwarding uden det hjælper. |
|
.
|
|
![]() |
|
Munkieftw ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Februar-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 217 |
Køb en ekstra router - slå "KUN" modem funktionen til på Stofa's minesider. Så er alle porte nemlig åbnet i twg870ts :) ..Og ændre portforward i den nye router. :)
Redigeret af Munkieftw - 15-August-2013 kl. 15:34 |
|
![]() |
|
lazzeeh ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2011 Status: Offline Point: 46 |
Vil gerne gå uden om ekstra router vejen :)
Sylvest - Står port er 5000 er åben når jeg tester den. |
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 892 |
okay. Men jeg har selv hoppet på den ekstra router...
< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
|
|
.
|
|
![]() |
|
Hmm, er der andre der har løst det uden ekstra router? :D
|
|
![]() |
|
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
fejl
Redigeret af lks - 15-August-2013 kl. 22:57 |
|
![]() |
|
fredvej ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-August-2010 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 91 |
brug meget høje portnumre, fx start port 52111 og end port 52120 , både local og external
|
|
![]() |
|
Okey nu har jeg så sat en router på, men kan sku ikke få det til at spille.
Startede med at logge på minesider.stofa.dk og fjernede fluebenet "Slå Router funktionalitet til". Jeg har derefter sat min D-Link 655 til, hvor min NAS går koblet til. Jeg har Min Dlink oppe at køre og kan se under status inde på min DLINK at min NAS har fået en ip og det virker som det skal. Jeg har endvidere reserveret den ip som min NAS har fået tildelt inde på router's opsætning. Jeg er derefter gået ind under portforward og forwardet port 5001-5000 under TCP og med samme IP adresse som min NAS er blevet tildelt. Der sker dog imidlertidlig intet når jeg prøver at logge ind på den. Jeg har fulgt flere guides, men kan ikke rigtig få det til at spille. Endvidere prøvede jeg lige en hastighedstest hvor jeg af 20mbit flere gange kun kan presse 5-6mbit ud af den.. Det er jo ikke helt optimalt ..(svinger dog rigtig meget, kan en test få max 6 for derefter at tage 16)
|
|
![]() |
|
fredvej ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-August-2010 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 91 |
Ups, undskyld lazzeeh, jeg læste ikke din første post ordentligt. Det spørgsmål jeg besvarede ville have været "hvordan gør jeg min Download Station connectable ?", men det er jo ikke det du efterspørger. Jeg har mistanke til at routeren ikke tillader port forward af porte med lave portnumre, men jeg ved ikke lige hvordan jeg kan teste det. Har jeg ret i at du vil kunne tilgå NAS'ens webinterface udefra ? Det eksponerer jo også det interface for resten af verden. Jeg har i stedet åbnet en port som jeg kan bruge til at logge på med secure shell, og så tunneler jeg port 5000 via SSH. Eksempel: brug port 54010 til SSH (public IP i eksemplet er 123.45.67.89) Du skal sætte SSH på NAS til at lytte på port 54010 ved at redigere i /etc/ssh/sshd_config og genstarte SSH-service ved at disable og enable SSH service i Control Panel / Terminal. Routeren skal sættes til at forwarde port 54010 på den måde som du skriver i din første post. Installer PuTTY, og i en kommandoprompt: skriver du START putty.exe -ssh -P 54010 -C -L 5000:127.0.0.1:5000 root@123.45.67.89 så logger du på NAS som root, som har samme password som admin. Dernæst starter du en browser og tilgår localhost:5000 , og så kommer Synologys webinterface frem i browseren. |
|
![]() |
|
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
Jeg har præsis samme opsætning som dig, dvs. Stofa (århus), thomson modem, Dir-655 router og Synology DS212 NAS.
Jeg har aldrig haft problemer med fjernadgang. Du har vel ikke aktiveret firewall i NAS'en og evt. sat det forkert op. Jeg under mig også over at du skriver, at du har åbnet port 5001-5000, normal åbner man fra laveste nummer, dvs. 5000-5001. Hvor i din router åbner du portene, der er 3 stedet du kan gøre det, jeg har gjordt det under: PORT FORWARDINGJeg har så åbner til lidt flere funktioner end blot DSM web interfacet. Her er en liste over hvilke porte er til hvad: http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=299 Redigeret af lks - 28-August-2013 kl. 19:56 |
|
![]() |
|
@fredvej
Ja det var tiltænkt at jeg kunne logge på den udefra og lyder umiddelbart som en smart måde at gøre det på. Ang det du skriver "Du skal sætte SSH på NAS til at lytte på port 54010 ved at redigere i /etc/ssh/sshd_config og genstarte SSH-service ved at disable og enable SSH service i Control Panel / Terminal." Den sshd_config - hvordan finder jeg den? Og ssh adgang til skal sættes til på NAS'en? @lks Jeg har ikke aktiveret firewall - kan i hvert fald ikke se noget på NAS'en når jeg går ind under firewall. Og om jeg har sat den forkert op kan jeg virkelig ikke svare på :)
Og det var en slå fejl med port nummerne, det var selvfølgelig port 5000-5001 der stod :) Og var inde i port forwarding men intet held. Af en eller anden grund var det dog ufatteligt ustabilt mit net da jeg satte min router til - ved ikke lige hvorfor. Havde du også slået "Router" funktionaliteten fra på minesider? Og tak for svarene :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |