recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa twg870ts + Synology remote access
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa twg870ts + Synology remote access

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2013 kl. 20:45
Du har vel prøvet at genstarte dit udstyr et par gange.

Router og Wifi er slået fra i Thomsonen, det fik jeg Stofa til da de udskiftede mit Motorola modem.
Til top
lazzeeh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Juni-2011
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazzeeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2013 kl. 20:52
Ja op til flere gange :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 17:36
Lytter lige med...
Til top
lazzeeh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazzeeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 20:51
Jeg har fået det til at virke med min thomsom! 

Stor tak til lks som lige forklarede mig det grundlæggende.

Det er faktisk ganske simpelt.
Ved thomsom logger man ind på deres side og gør ligesom jeg skrev i starten af mit indlæg.

Derefter er det faktisk bare at indtaste den "public" ip man har og vupti så virker det :)
Til top
lazzeeh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazzeeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 20:56
Eneste der så kunne være super var hvis jeg kunne "låse" de ip'er lidt så de ikke skifter :)
(ved ingen gang om/hvornår stofa gør det - sker vel hvis man rebooter?)
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 21:13
Det sker meget meget sjælden at dit modem får ny ip, medmindre du slukker dit modem over en længere periode, så det tror jeg ikke du skal bekymre dig så meget om.

Men det undre mig godtnok at du skal angive den externe ip i routerens setup.

Men du kan bare bruge diskstations DDNS funktion under kontrolpanelet til at lave en dns adresse f.eks http://minbox.no-ip.biz:5000 , som den så selv opdatere hvis din IP ændre sig.

jeg bruger selv no-ip.biz

Redigeret af lks - 29-August-2013 kl. 21:18
Til top
lazzeeh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazzeeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2013 kl. 18:28
Ved ikke om den angives, står jo bare til 0.0.0.0 den eksterne ip :)

Og takker med DDNS funktionen, noget jeg vil kigge nærmere på :)
Til top
fredvej Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-August-2010
Sted: Esbjerg
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af lazzeeh lazzeeh skrev:

@fredvej
Ja det var tiltænkt at jeg kunne logge på den udefra og lyder umiddelbart som en smart måde at gøre det på.

Ang det du skriver "Du skal sætte SSH på NAS til at lytte på port 54010 ved at redigere i /etc/ssh/sshd_config og genstarte SSH-service ved at disable og enable SSH service i Control Panel / Terminal."

Den sshd_config - hvordan finder jeg den?

Og ssh adgang til skal sættes til på NAS'en?

Når du vil sætte SSH-service på din Synology NAS til at lytte på en bestemt port skal du gøre som følger:

(variabler i nedenstående:
erstat $NAS-IP med den IP-adresse din NAS har på dit interne netværk
erstat $SSH-PORT med den port du ønsker at bruge til ekstern login via SSH, eksempelvis 54010
erstat $PUBLIC-IP med den IP-adresse som din internetforbindelse har set udefra)

På en PC på dit interne netværk åbner du en browser og tilgår http://$NAS-IP , så du får Synology's web-interface op.  Log ind som admin, start Control Panel og vælg Terminal.  Her skal du sætte flueben ved Enable SSH service og klikke på Apply.

Start PuTTY, i dialogboksen skriv host IP $NAS-IP, vælg Connection type SSH og klik Open.  Der kommer en dialogboks der siger at host key ikke er cached, klik på Yes.  I PuTTY's terminalvidue står login as: , skriv root og tryk Enter, og når den beder om password skriver du NAS'ens admin password og trykker Enter.  Nu er du logget på NAS'en via SSH som brugeren root.

I terminalvinduet skriver du vi /etc/ssh/sshd_config og trykker Enter.  Nu kan du redigere den fil med editoren vi, som er lidt bøvlet at bruge.

Efter de indledende bemærkninger står der en linje:
#Port 22

Sæt cursor på # og tryk x for at fjerne #
tryk yyp for at duplikere linjen
tryk wcw og skriv $SSH-PORT og tryk Escape

Nu har du to linjer, hvor der står
Port 22
Port $SSH-PORT

For at lukke editoren og gemme filen: tryk Escape, tryk : (kolon) , tryk x og tryk Enter

Skriv  head -16 /etc/ssh/sshd_config og tryk Enter, så du kan se resultatet af dine anstrengelser.

Skift til browser-vinduet og fjern fluebenet ved Enable SSH service og klik på Apply. 

PuTTY vil nu vise dialogboks "Server unexpectedly closed network connection".  Klik OK og luk PuTTY-vinduet.

Skift til browser-vinduet og sæt fluebenet ved Enable SSH service og klik på Apply. 

Start PuTTY, i dialogboksen skriv host IP $NAS-IP, vælg Connection type SSH, skriv port $SSH-PORT og klik Open.  Igen kommer en dialogboks der siger at host key ikke er cached, klik på Yes.  Login som root igen.

Så lang så godt, nu har du sat din NAS til at lytte efter SSH-login på port $SSH-PORT, og du har testet at det fungerer på dit interne netværk.  Luk PuTTY ved st skrive exit og tryk Enter, og luk browservinduet med Synology web-interface.

Sæt port forwarding op på din router som du skrev:
Internal:
Ip : $NAS-IP
Start port : $SSH-PORT
End port ; $SSH-PORT

External
ip : 0.0.0.0
Start port : $SSH-PORT
End port : $SSH-PORT

TCP protokol

Enabled : Yes

Du skulle nu kunne tilgå web-interface på din NAS ude fra internettet ved at starte PuTTY fra kommandolinjen:
START putty.exe -ssh  -P $SSH-PORT  -C   -L 5000:127.0.0.1:5000  root@$PUBLIC-IP
logge ind som root og derefter åbne en browser mod http://localhost:5000

Fordelen ved denne metode er at du kun eksponerer en enkelt ikke-standard port ud mod internettet, og du tillader kun login med SSH, som er en gennemtestet krypteret protokol.  Ulempen er at det kan være bøvlet at få PuTTY til at forwarde de ønskede porte gennem SSH-tunnellen.  Hvis du vil forwarde flere porte gennem SSH-tunnelen er det nemmest at bruge PuTTY's dialogboks i stedet for kommandolinjen.
Til top
Rene T-J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-December-2013
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rene T-J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 21:08
Hej lazzeeh

Jeg sidder nu med samme problem som dig... eller det du havde! Confused
Jeg kan ikke ud af trøden her helt finde ud af hvad det er jeg skal gøre - og hvor... for at få det til at virke.
Kan du hjælpe med en lille vejledning?

Hilsen René
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Point: 733
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2013 kl. 18:05
Du kan "låse" IP ved at tilkøbe fast IP hos Stofanet. Det kan du gøre via Mine Sider.
mvh

Henrik
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu