recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofanet og Apple Time capsule
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofanet og Apple Time capsule

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MasterD86 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-April-2020
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MasterD86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofanet og Apple Time capsule
    Sendt: 04-April-2020 kl. 09:33
Hej

Jeg vil gerne bruge min Apple time capsule til WiFi i hjemmet.
Derfor har jeg slået WiFi fra under mine sider på Stofa boksen.

Hver morgen så står Stofa boksen og blinker rød og nettet virker ikke, når jeg går ind i airport app'en får jeg følgende fejl:
Din airport base har ikke en gyldig IP adresse.

Det kommer altid til at virke igen når jeg har taget strømmen fra Stofa og time capsulen en 5-6 gange, men det jo ikke en holdbar løsning i længden.

Håber der er nogen der har en idé til at få det til at virke?

Time capsule kører som DHCP og NAT og Stofa modemmet er WiFi og router funktion slået fra.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 09:54
du skal enten slå router Funktionen til i Stofa modemet eller sætte den i brigde mode

Jeg har yousee og der skal modemmet stå i brigde mode.

Prøv at google løsningen

Dette er ikke specifikt for Timecapsule
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af MasterD86 MasterD86 skrev:

Håber der er nogen der har en idé til at få det til at virke?

Time capsule kører som DHCP og NAT og Stofa modemmet er WiFi og router funktion slået fra.

Så skal det også virke.

Jeg bruger også Time Capsule som router, og har udbyderens sat i Bridge mode.
I dag er det Fibia, og før var det Stofa.

Bruger du det rigtige stik i Stofas boks? 

Og det rigtige på Time Capsule?
Min er den høje TC, og det er nederste stik med en ring, der skal forbindes til udbyderens boks.
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu