recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - StofaXtra, hjælp.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStofaXtra, hjælp.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Emne: StofaXtra, hjælp.
    Sendt: 29-Juni-2006 kl. 19:19

Hejsa

Jeg har skrevet et indlæg i Digital TV forum'et, som jeg godt kunne tænke mig at dem som kører StofaXtra over HTPC ville kigge på:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13170& PN=1

Mvh

Brian Binnerup

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2006 kl. 11:53

Siden stofa gik over til QAM256 har jeg også haft svære problemer.

myTheatre og DVBViewer afspiller alle SD kanaler uden problemer og i flot kvalitet.

HDTV hakker noget i begge programmer.

Se her for mere info:

http://www.firedtv.com/Forums/tabid/311/forumid/26/postid/12 53/view/topic/Default.aspx

DVBViewer har besvær med at scanne og kan ikke skifte kanal inden for samme kodede transponder (frekvens). Der arbejdes ifølge FireDTV forummet på dette.

Bruger nu FireDTV, men har faktisk bestilt et Technotrend TT budget.

Havde en Force dekoder og den meldte at signalkvaliteten ikke var OK.

Jeg havde en tekniker ude, og han anbefalede mig en anden antenneforstærker (med equalizer) og en anden type antennestik i væggen. Dette fik jeg lavet af min elektriker.

Byttede i mellemtiden Force ud med  stofas Samsung HDTV dekoder, og den afspiller alt uden problemer og melder signalkvalitet OK.

Havde teknikeren ude igen for at hjælpe med at indstille antenneforstærkeren rigtigt. HDTV er blevet noget bedre (ikke godt nok). Stadig de andre problemer.

På min antenneforstærker står: DKT Type 30117 RVU. Teknikeren sagde dog at denne ikke var helt korrekt mht. det analoge signal, idet frekvensområdet er 87-852 MHz (burde gå ned til 40 MHz så vidt jeg husker).

Vægdåserne skulle hedde TD 260 for den sidste dåse i en kabelføring og TD 263 i "mellemdåser".

Du kunne jo kontakte stofa for at høre, hvad de anbefaler i denne retning. Meld gerne tilbage.

Jeg melder tilbage vedrørende erfaringerne med technotrend.

EDIT: Du havde et spørgsmål

For de der har enten Force decoderen, eller Samsung decoderen, hvordan vises signalkvalitet her?

Force (efter hukommelsen): Tryk 0 på remoten. Vælg avanceret. C/N skal være over 50db

Samsung: Tryk info 2 (3?) gange. Fejlene angives i BER. Mit var omkring 80, hvilket ifølge teknikeren skulle være OK.

Redigeret af Delphi - 30-Juni-2006 kl. 12:50
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2006 kl. 12:39
Delphi:

TechnoTrend har med deres "ikke bda" drivere og deres egen software en applikation der viser signalkvalitet.

Hvad gør Force og Samsung decoderne? Viser de bare "Ok" eller "Ikke ok", eller viser de en signal kvalitet procent? Hvis de Force viste at signal kvalitet ikke var ok, så ligger du nok lige på grænsen af signal kvalitet...

Det var da ærgeligt at du byttede Force decoderen, den har du nok højst fået 1000 kr. for i bytte, ikke?

Fordelen hjemme hos mig er at Stofa har installeret alting i huset, da huset kun er to år gammelt, og da det blev bygget var det Stofa der trak kabler rundt og monterede antennestik dåser - dvs. hvis jeg kan påvise at kvaliteten af signalet er for dårligt, så må de komme og gøre noget - de kan ikke rigtigt skyde skylden på dårlige dåser, manglende forstærker eller lign. Jeg har heller ikke mellemdåser - der går individuelt kabel ud til hver dåse, og jeg har som sagt testet med dåse direkte til input kablet, uden om splittere og lign. De dåser der er installeret i mit hus er for øvrigt også Triax's TD 260'ere, men jeg har ikke forstærker på.

Er du fra Århus området? I så fald, vil du overveje at låne din dekoder ud nogle timer, selvfølgelig mod nogle kr. for ulejligheden, og deponering af værdien af dekoderen i kontanter som sikkerhed?

Mvh

Brian Binnerup

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 14:44

Ja, så har jeg prøvet TT-budget med tilhørende CI. Det blev det ikke bedre af!

Først prøvede jeg Technotrends egen software. Fandt kun QAM64-kanalerne DR1, DR2, TV2, DR2-tegnsprog (ukodede) og 2 kodede Pink-kanaler, som jeg ikke abbonerer på.

Jeg går ud fra, at fladkablet, som forbinder CI-modulet med selve PCI-kortet ikke kan forbindes forkert, eller? Programmet burde dog finde alle kanaler uanset om man har CI-modul eller ej.

Prøvede at checke CI-modulet fra TT-programmet, men der stod blot "please wait". Jeg opgav efter ca. 4 min.

Hakker virkeligt meget. Signalstyrken lå på ca. 50%, men svingede en del.

Signalkvaliteten lå konstant på 100%, men dykkede ind imellem kortvarigt ned på 0%.

På grund af den dårlige kvalitet, gad jeg ikke bruge alt for lang tid på denne software., så det er muligt, der kan laves indstillinger, som forbedrer situationen.

Jeg brugte den medfølgende version 2.19e. Der er en beta (2.19g), som jeg ikke har prøvet. Iøvrigt var der overhovedet ingen dokumentation med, heller ikke på CD'en!

Dernæst afinstallerede jeg softwaren og installerede BDA driveren ver. 4.4.10.15.

DVBViewer fandt også kun de samme kanaler, som TT-softwaren. Spillede betydeligt mere jævnt, men dog ikke godt nok.

Har nu fjernet TT-kortet fra PC'en og er gået tilbage til FireDTV, som afspiller alle DTV-kanaler perfekt. Har dog stadig de problemer, som jeg nævnte i min første mail i tråden.

Til sidst en mærkelig sag:

I DVBViewer og i TT-softwaren findes alle kanalernes navne ikke korrekt. Fx  optræder DR1 som "Service 231" henholdsvis "Program #231".

Dokumentationen til DVBViewer siger, at dette sker, når programudbyderen ikke overholder DVB standarden !!!

Kan dette være noget af årsagen til alle/nogle af vores problemer??

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 15:11

Når der scannes med QAM256 og TT 1500 findes ingen kanaler?

Der er et parameter mere der hedder noget med spectrum, kunne det have betydning?

Altså scannes der med de rigtige forudsætninger?

Hvad er forskellen i forhold til fireDTV? med hensyn til scanningsparametre?

Eller er signalets kvalitet "bare" mere kritisk  ved qam256, eller er tuneren i TT 1500 elendig?

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 18:51

#avh

Faktisk kunne jeg i TT-softwaren umiddelbart kun vælge QAM64. Mener dog, at alle kanaler alligevel burde kunne findes, eller?

I DVBViewer kan man jo selv sætte QAM for hver enkelt frekvens, når der scannes. Her fik jeg også kun QAM64 kanalerne.

Ja, mærkeligt er det. Hvad, de er galt ved jeg ikke.

Prøvede iøvrigt i DVBViewer at bruge en scanning (channels.dat) foretaget med FireDTV, men kunne ingen QAM256 kanaler se.

Har du QAM256 kanaler?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 20:05

Har kun brugt TT C1500 mod TDC...

Her er alle kanaler QAM64 og symbolrate 6875, også HD-kanaler.

TT 1500 kortet virker ok med DVBviewer, dog observeret nogle problemer med optagelser fra HD-kanaler af og til.

Vil umiddelbart skønne at QAM skal være rigtig for at kunne finde kanalerne.

Signalet er vel moduleret hårdere ved QAM256 og må være mere kritisk med hensyn til kvalitet (støj)....

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu